Arve28 Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Hvordan streamer man musikk fra PC til Onkyo TX-NR616? Eventuelt noen linker til bra sider. Har også Chromcast om det kan brukes. Har også en Asus RT-AC66U om jeg kan sette en harddisk med musikk inn i denne med musikk å kjøre over nettet fra denne. Har også en WD TV live. Hva er best musikkspiller til Windows? Endret 9. januar 2016 av Arve28 Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) snip Hvis du har windows 10 så kan du strømme ting med å høyreklikke på musikk/video/film og klikk "spill av på enhet" Hvis du vil bla i innhold så må du velge å dele mappen på nettverket. så avspilleren kan finne PCen. Endret 9. januar 2016 av bigggan Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Må jeg ha noe ONKYO Wireless USB LAN Adapter UWF-1 i tillegg eller holder det med Chromecast? Har win 7. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg har gjort det slik: PC -> DAC -> Stereoanlegg (Forforsterker i mitt tilfelle). Digital RCA fra S/PDIF ut på lydkortet, XLR fra DAC til forforsterker. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg kjørte HDMI fra PC til surround. Nå er surround kasta ut og det blir USB fra PC til intregrert med DAC. Du trenger jo ikke mer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Det letteste er å kjøpe et bittelite miksebord med 3-4 kanaler til under 1000-lappen. Plugge inn PC i mixeren, og sende utgangen til stereoen. Og vips så har du akkurat det du vil. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg kjørte HDMI fra PC til surround. Nå er surround kasta ut og det blir USB fra PC til intregrert med DAC. Du trenger jo ikke mer. Man trenger en ekstern DAC hvis (for)forsterker ikke har DAC integrert. Og på dyrere, splittede løsninger er det gjerne ikke integrert DAC. Det letteste er å kjøpe et bittelite miksebord med 3-4 kanaler til under 1000-lappen. Plugge inn PC i mixeren, og sende utgangen til stereoen. Og vips så har du akkurat det du vil. Blir kanskje ikke så god lydkvalitet av det. Selv bruker jeg XLR (balansert signal) fra DAC til forforsterker, på mitt forsterkersett opplevde jeg en markant forbedring ift. RCA (single-ended). Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Send digitalt fra pc til ekstern DAC (eller DAC i forforsterker/integrert forsterker om du har det). Riktignok kan lange SPDIF-kabler gi jitter, men om du ikke vet hva jitter er så bør du ikke tenke på det. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg kjørte HDMI fra PC til surround. Nå er surround kasta ut og det blir USB fra PC til intregrert med DAC. Du trenger jo ikke mer. Man trenger en ekstern DAC hvis (for)forsterker ikke har DAC integrert. Og på dyrere, splittede løsninger er det gjerne ikke integrert DAC. Det letteste er å kjøpe et bittelite miksebord med 3-4 kanaler til under 1000-lappen. Plugge inn PC i mixeren, og sende utgangen til stereoen. Og vips så har du akkurat det du vil. Blir kanskje ikke så god lydkvalitet av det. Selv bruker jeg XLR (balansert signal) fra DAC til forforsterker, på mitt forsterkersett opplevde jeg en markant forbedring ift. RCA (single-ended). Veldig klar over at man må ha dac. Og jeg skal like å se den surroundforsterkeren som ikke har innebygget dac. Når Bytex sier et lite mixebord mener han kanskje eksternt lydkort til musikkproduksjon (og reproduksjon). Slike kommer fullbalansert med både dac og pre til en latterlig lav pris (fra rundt tusenlappen) i forhold til hifi-brødre. De har gjerne støtte for både balansert xlr og jack, eksempelvis Steinberg UR22. Du vil gjerne ikke høre forskjellen på lyden om du kobler på en pre til tiganger prisen. Om man ikke er ute etter farget lyd da. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 @Arve28: I og med at du faktisk har en surroundforsterker som er laget for å streame fra nett/PC så utnytter du den muligheten. Enkleste er å bruke kabel fra Asus RT-AC66U til forsterker, men den trådløse USB-donglen er også et alternativ. Du kan også med stor sannsynlighet gå via WD TV. Den har så vidt jeg vet både digital lydutgang (optisk) og HDMI - og man kan koble den via surroundforsterkeren din. Her en video om streaming via WD TV, https://www.youtube.com/watch?v=oZ8XYvayu0I. Selv om det her er TV som er "målet", skal det være omtrent det samme prinsippet. Bruke forsterkerens innebygde funksjonalitet er uten tvil det beste, da jeg regner med at du da kan styre via appen på mobiltelefonen. Musikken kan gjerne ligge på en ekstern harddisk koblet til Asus RT-AC66U. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå