neptun22 Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Hei, Hvis jeg lager en hjemmeside med wordpress og wamp, når siden er ferdig er det da mulig å få den ekportert til et webhotell? Eller må man lage hjemmesiden online? Endret 10. januar 2016 av neptun22 Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Fullt mulig å lage siden lokalt for så å flytte den. Link her Wordpress metoden. Endret 11. januar 2016 av [email protected] 1 Lenke til kommentar
neptun22 Skrevet 11. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2016 Takk for svar, Skal sjekke litt, må få importert databasen i tillegg. Hva brukes da? Jeg går ut ifra at dette fungerer begge veier, at man kan ta en kopi av siden å legge den inn lokalt? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Noen webhotell har verktøy som PhpMyAdmin installert for å administrere databaser. Du kan også installere et program lokalt som gjør samme nytten, feks dette: https://www.mysql.com/products/workbench/ Jeg fant en kort beskrivelse av hvordan en database kan flyttes fra en server til en annen med MySQL Workbench. http://stackoverflow.com/questions/12472201/copying-whole-database-data-to-different-server-database Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Bruk phpmyadmin om om det ikke er alt for mye data i tabellene. Er databasen veldig stor kan det lønne seg å bruke mysqldump og importere med mysql på host online ved å bruke SSH for eksempel. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Bruk Wordpress Duplicator. Enklere blir det ikke. 1-Innstaler pluginen 2-Klikk dupliser 3-Last opp .zip og .html (mulig det er .php) til ditt nye webhotell via FTP 4-Naviger (med nettleseren) til .html filen 5-Fyll inn felter 6-La den jobbe 7-Siden din er online! Edit: La inn link Endret 11. januar 2016 av chri-ot Lenke til kommentar
neptun22 Skrevet 11. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Duplicator flytter den databasen og wp filene? Tester det nå men får warning på php setup, går dette bra? Endret 11. januar 2016 av neptun22 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Duplicator flytter den databasen og wp filene? Tester det nå men får warning på php setup, går dette bra? Beklager litt tregt svar. Ja, den flytter databasen, og som oftest kan du bare se bort fra den advarselen. Lenke til kommentar
neptun22 Skrevet 17. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2016 Duplicator flytter den databasen og wp filene? Tester det nå men får warning på php setup, går dette bra? Beklager litt tregt svar. Ja, den flytter databasen, og som oftest kan du bare se bort fra den advarselen. Takker for svar. Når jeg oppretter nye sider i wordpress lokalt, og trykker på den siden jeg lager så får jeg opp at siden kan ikke vises. Må jeg opprette denne manuelt i WWW mappen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå