Hablaha Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Hei. Jeg har kjøpt en Samsung EVO 850 250GB SSD og prøver å installere windows 10 på den. Jeg har windows på en bootklar USB-minnepenn. Da jeg går i BIOS så legger den merke til både SSDen og USB-disken. Jeg booter fra USB og kommer inn i windowsinstallasjonen som vanlig. Da jeg trykker next etter å ha valgt hvilken disk jeg vil installere på, får jeg feilmeldingen "We couldn’t create a new partition or locate an existing one. For more information, see the Setup log files." Jeg har googlet og googlet, men ikke funnet noen løsning. Har prøvd å skifte fra IDE til AHCI. Også prøvd guiden på denne siden. https://blogs.technet.microsoft.com/asiasupp/2012/03/06/error-we-couldnt-create-a-new-partition-or-locate-an-existing-one-for-more-information-see-the-setup-log-files-when-you-try-to-install-windows-8-cp/ Også prøvd å installere windows 7 på samme måte, uten hell. Noen som vet hva dette skyldes? Hovedkort: asus p7p55d (om det skulle ha noe å si) Endret 9. januar 2016 av Hablaha Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Det er ikke noen partisjon på den, dvs at den ikke kan skrives til eller leses fra. Du må velge å stille inn ting selv (husker ikke hva alternativet het, men tror det er det nederste), da får du opp en sak der du ser SSD'en og du kan lage ny partisjon der Lenke til kommentar
Hablaha Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Jeg har fulgt veiledningen i linken jeg posta opptil flere ganger. Der lager jeg vel en partisjon? Har også prøvd å trykke delete etterfulgt av New under installasjonen hvor jeg også lager en partisjon(?). Er det det du mener? Når du sier nederste alternativet hvor er vi da? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Bare piss den guiden Du må velge custom når du har bootet fra pinnen, er usikker på om det er samme som det bildet her, en stund siden jeg oppgraderte laptopen; Du skal få opp et slik vindu på neste steg; Endret 9. januar 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
Hablaha Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Uansett om jeg trykker format, delete og trykker New partition og alt ser greit ut oppstår problemet når jeg trykker next Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Har du satt SSD'en på Intel eller JMicron (sort) kontrolleren på hovedkortet? Hvis det ikke fungerer så er den gjerne på JMicron. Da kan du prøve Intel. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Jeg har ikke peiling, men skjer det samme om du bytter SATA-port på hovedkortet? F.eks. jeg har to SATA-grupper, en sort med 6 porter, og en brun med 2. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Prøv å bytt Du kan lese hvilke porter som har hvilken kontroller i HK-boka. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Som allerede skrevet, JMicron er sort. De andre (lyseblå) er Intel. Lenke til kommentar
Hablaha Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Arven eller annen grunn løste problemet seg ved å koble til SSDen og USB-disken i kompisen min sin PC. Boota fint da jeg koblet den inn i min igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå