Gå til innhold

Hvilken 17" LCD?

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på å kjøpe meg en til LCD, og av økonomiske årsaker må jeg gå for en 17".

Jeg har allerede en 15" som skal være med i dual-oppsettet, men jeg vil altså ha en ny 17" som skal være hovedskjermen.

Kravene er ganske enkle:

- Prisen må være under 4500,-

- Kantene på siden må være små (siden den skal brukes i et dual-monitor oppsett bør skjermbildene være så tett så mulig).

Ellers er det stort sett det samme hvordan resten er. Jeg tror skjermen jeg har nå er ganske "dårlig" (15" compaq 1501 - kostet 2300,- på elkjøp en gang), men jeg er storfornøyd, og det betyr vel at kravene er ganske lave. Men det er en fordel med så lav responstid som mulig, men ikke så veldig viktig (stort sett alle har vel akseptabel responstid i dag).

DVI er absolutt ingen nødvendighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, nå ble jeg i tvil...

Ser ut til at det må bli en av de der jeg kommer til å velge. Spørsmålet er bare hvilken... :p

Synes Eizo'en så ganske teit ut, selv om kantene var bra. Har en mistanke om at bildekvaliteten på den er kanskje veldig bra.

Samsungen så veldig bra ut, og har dessuten tynne kanter. Men er dette en litt gammel modell? Eller kanskje ikke helt topp teknisk (ingen DVI bla.) Er så mange Samsunger i samme prisklassen, hva er egentlig forskjellen på dem?

Hvordan er disse 3 skjermene rent teknisk i forhold til hverandre? Er det en klar vinner på bildekvalitet og slikt?

Holder en liten knapp på hyundai'en tror jeg, hvis ikke de andre er mye bedre? (den har blant annet USB hub, og ear-jack, noe jeg likte).

Lenke til kommentar

Synes Eizo'en så ganske teit ut, selv om kantene var bra. Har en mistanke om at bildekvaliteten på den er kanskje veldig bra.

Kan bekrefte det ja :) Hadde en Samsung 193T ved siden av L557 (sendt i retur nå fordi Eizoen gjorde at 193T ikke så så veldig bra ut lengre). Kantene på Eizoen var klart tynnere enn på Samsungen.

Men en ting, kommer du virkelig til å ha skjermene helt inntil hverandre? Selv vil jeg typisk ha mine i en halvsirkel og bøyd litt bakover (dvs at skjermene ikke står 90 grader på skrivebordet). Skal du ha dem helt inntil må du enten ha dem i 90 grader eller du må sette de på en "rad" bortover istede for en halvsirkel (blir vel ikke så mye halvsirkel med 2 skjermer, men begynnelsen på en ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...