Gå til innhold

Dagbladet: Norges landslag blendahvitt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser poenget, men om du heller la til disse to årene ville resultatene blitt endret når (minst) 20% av landene som deltar får en markant endring i prestasjonsnivå.

Det endrer gjennomsnitlige prestasjonivået fra 1,7 til 1,75 når en inkludere de siste 2 år. Tror ikke det blir endring i resultatene.

At talentet (etter undersøkelsens utregningsmetode) er lavere er det DU som må bevise, ikke jeg. Jeg påstår at talentet er det samme (med et konkret eksempel) - og det er den naturlige nullhypotesen. Om du mener noe annet får DU grave frem de dataene, på samme vis som at jeg gravde frem disse UEFA-koeffisientene som bevis for at engelske lag presterer dårligere til tross for aldri så stor "diversity". Forøvrig er det jo kjekt å minne om at forskerne ser på et "subset" av dataene her, det ville vært mer naturlig å sammenligne innad i lagene i hver serie hver sesong, og/eller eventuelt ta med samtlige CL-klubber og ikke bare håndplukke fra noen ligaer.

enig at mer data ville gir et nøyere resultat. Uenig at andre ligaer ville gi et nøyere resultat, det ville føre til mer self selection bias. Også uenig at resultater fra 2014-2015 ville endre konklusjonene

Likevel har ikke du eller jeg nok rådata til å konkludere noe. Det jeg vet helt sikkert er at et datapunkt (Rooney eksempel) gir ingen mening.

Det går selvsagt an å avslutte dette med å si at rapporten ikke beviser en dritt ang. diversity i fotball, og det lever jeg fint med. Vi synes å være enige i det punktet.

Det "beviser" ingenting, men det gjør meg mindre skepsis at en positiv effekt ikke eksisterer ang diversity. Min egen personlig erfaring er at diversity kan bidra stort, jeg jobber helst med andre forskere fra andre diverse kulturer og bakgrunn, vi løser oppgavene mye lettere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...