Odin11 Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Har vært å kikket på en moped, har i tillegg gitt bud på den. Er en tzr 2010 modell som er kjørt 9000km. Er så mye som er byttet pga pynting og typiske slite deler at jeg gidder ikke å ramse opp, men fyren er trusted. Han er kompis av kompiser + industri mekaniker. Har blitt satt på en 70cc sylinder i mopeden som er kjørt 300km, sammen med mopeden. Lurer bare på om dette vil vare lenge ? Tenker at en original am6 motor vil jo bli "sliten" etter noen tusener km levert fra en 70cc sylinder. Noe som har noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Nja, kommer helt an på hva slags sylinder der er snakk om. Kan være alt fra en slapp sport-sylinder til en hissig race-sylinder. Siden du ikke skriver om noe mer enn sylinderen regner jeg med at det er en sport-sylinder, som T6 Asso eller en Handmade. Vil ikke si det er krise med vedlikehold, men kan være greit å gjøre litt preventivt vedlikehold. Da jeg kjøpte moped for noen år siden, byttet jeg kjølevæske, olje, tennplugg og stempel. Mye av dette skal holde en stund, men får du byttet det er du helt sikker på hvilken stand sykkelen er i. Uansett koster mopeddeler småpenger, så det er ingen grunn til å ikke gjøre det. Det kan hende det kan være greit å blande olje rett i bensintanken. Da er du helt sikker på at den får riktig mengde olje. Noe annet som kan begynne å tulle er clutchen, men det er en grei jobb. Lenke til kommentar
Odin11 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Er Metrakit handmade sylinder. Tenkte litt mest på at det ville gå ut over girkasse og veiv etter noen tusen km. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Det er den daffeste sylinderen du kan få tak i. Siden du har original eksos vil det begrense turtallet en del. Siden turtallet ikke blir så høyt vil jeg ikke si at veiva kommer til å bli noe problem. Hvis du skulle være uheldig og ikke vil splitte motoren, får du am6-motorer kasta etter deg på mopedportalen. Girkassa er søppel fra før, og jeg tviler på at den vil bli påvirket av en såpass mild sylinder. Jeg hadde personlig ikke vært så bekymret. Sjekk at den går som den skal og ikke fjusker. Sjekk fargen på tennpluggen og om mulig ta av sylinderen og sjekk tilstanden på stempel og sylinder før kjøp. Men husk at det er en moped og at de ofte er skrudd av folk som ikke har snøring. Ting kan fort gå galt. Lenke til kommentar
Odin11 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Fyren som eier den har peiling, det skal være sikkert. Så alt i alt, du tror ikke jeg vil møte på noen store konsekvenser? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Veldig vanskelig å si. Vedlikehold må du nok regne med, men kan ikke se for meg så veldig mye mer enn vanlig med en såpass slapp sylinder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå