Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikk-glitch, fryst PC

Anbefalte innlegg

Hallo

Begynte å få et problem som jeg ikke har opplevd før på PC'n min.

Plutselig (i vanlig desktop-aktiviteter) begynte det å komme firkanter på skjermen, og kort tid etterpå låste det seg. Lyden fungerte fint, men fikk ikke trykt på noe.

Restart av PC rettet opp i feilen, men kom raskt tilbake.

Noen ganger etter restart kom det med en gang, andre ganger etter noen minutter.

Hva tror dere er feil? Software eller Hardware? Skjermkort eller minnet? Noe annet?

Fikk rullet nvidia-driveren til forrige driver, og fungerer fortsatt ikke.

Den driveren jeg kjørte, mens jeg fikk problemet har jeg kjørt siden midten av desember. Jeg har heller ikke gjort noe spesielt i det siste.

Avinstallerte driveren, og problemet er der fortsatt.

GTX 570

i5-2550K

Asus-hovedkort

8 GB minne

Corsair HX 750 W PSU

(ikke overklokket)

Bilder:

http://i.imgur.com/Q380nXG.png

http://i.imgur.com/g2j0kGQ.png

http://i.imgur.com/UI6c9so.jpg

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten som jeg ville si at det er noe galt med skjermkortet, men jeg stusser litt over det jpg bildet, jeg kan ikke se at det er noe galt i det hele tatt med oppgavelinjen, virker helt normal den. Det er kun det som er over den som er rød farget.

Er det noen prikker etc under POST eller i BIOS?

Lenke til kommentar

Nesten som jeg ville si at det er noe galt med skjermkortet, men jeg stusser litt over det jpg bildet, jeg kan ikke se at det er noe galt i det hele tatt med oppgavelinjen, virker helt normal den. Det er kun det som er over den som er rød farget.

Er det noen prikker etc under POST eller i BIOS?

Det siste bildet (jpg) er etter skjermkort-driveren er avinstallert fra Device Manager.

Jeg har ikke sett noe glitch mens jeg er i BIOS. Nevermind, de stripene kommer med en gang ved første skjermbilde.

Har du prøvd å bytte ut skjermkortet? Det kan godt hende at det er begynt å ta kvelden. Kan sikkert være greit å prøve med en annen versjon av samme skjermkort.

Hadde vært fint å prøvd ut det ja, men jeg har ingen PC eller ekstra skjermkort tilgjengelig.

Ser ganske kjent ut dette. Trolig minnet på skjermkortet.

Test i en annen pc, er det normalt der er det noe annet du sliter med.

Sant det. Som nevnt, kan jeg ikke teste i en annen PC.

Ser i Device Manager at Windows har satt en gul varseltrekant på Nvidia-kortet. Hvor windows har skrudd det av grunnet "Reported problem" (Code 43)

Rart grafikk-glitchen er der fortsatt?

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Ser du stripene ved første skjermbilde, er det mulig at skjermkortet hat tatt kvelden. Skjedde noe lignende for meg med 2 skjermkort, de var bare å hive og kjøpe nye.

Takk for svar.

Muligens jeg kjøper meg et nytt et, eventuelt en helt ny PC.

Jeg kan kanskje prøve å koble ut skjermkortet og se om problemet er der da.

Lenke til kommentar

Koblet av strømmen til skjermkortet. PC'n fungerer bedre enn den noen gang har gjort. (bortsett fra i spill da så klart)

Har slitt med oppstartsproblemer så lenge jeg kan huske. PC'n ville ikke starte fra "kald-start", så jeg måtte skru av PSU, for så å skru på PSU og raskt skru på PC. Det problemet har jeg ikke nå. Jo, det er der selv uten skjermkort.*

Kan skjermkortet ha skyld i det?! 

Eventuelt kan PSU/strømforsyningen ha skyld i grafiske glitchen?

Hvis det er skjermkortet som er synderen så må jeg nok benytte meg av reklamasjonen. Den går ut i oktober i år (fem år).

*Redigert

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

det sistnevnte der hørtes ut som strømforsynings problem, at du har lagt på grensen av hva psu har greid å gi ut av watt

Hm ja kanskje.

Kjører et Corsair HX750, som bør være mer enn nok effekt, om produktet fungerer som det skal.

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817139010

Å kjøre tunge spill har aldri vært et problem.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...