One 7 Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Hei, prøver å se amerikanske Hulu og Netflix på Chromecast via UnblockUS og avspillingen virker på mobilen, men ikke når viser den via/på Chromecast. Har lest at problemet er at Chromecast kobler seg til Google sin DNS, og derfor ikke vil virke. Prøvde å gi Chromecasten statisk IP, og nekte den å kontakte Google sin DNS, men ruteren støttet ikke DNS blokkering (har en Nextgentel ruter: Thomson TG789ivn). Finnes det noen andre muligheter jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Ikke som jeg vet. Jeg har flere Chromecaster, UnblockUS og Netflix, den kombinasjonen fungerer dårlig etter min erfaring. Bruker Android TV til Amerikansk Netflix Endret 9. januar 2016 av Khaffner Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Hadde UnblockUS helt til Chromecast m. Netflix sluttet å fungere med dem, selv etter å re-rute 8.8.8.8 og 8.8.4.4 til UnblockUs sin DNS. Det fungerte en stund, men etter en oppdatering så sluttet det også å fungere. Det jeg gjør nå er å ha en VPN tilkobling i ruteren og jeg bruker PureVPN sammen med en Asusruter. Dette fungerer meget fint. Dessverre så tviler jeg på om NGT sitt modem/ruter støtter dette. Så da er det kanskje å vurdere om du skal gå til anskaffelse av en ruter som støtter VPN tilkobling. Lenke til kommentar
Tallang Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Satt med akkurat samme problem i går, og løsningen ble som ble nevnt her å kople ruteren til VPNen, slik at all nettverkstrafikk går via VPN. Funker flott. Lenke til kommentar
Noozeng Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Eneste måten jeg har fått det til å fungere (selv om det kanskje er ikke helt det du spør om) er å ha en kablet maskin koble seg på VPN for å deretter caste nettleseren til chromecast. Jeg bruker det for det meste for å kunne se Dr Who fra BBC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå