rofl2 Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 ASUS M2N-SLI Deluxe har to kontakter som manualen ikke sier noe om. PCI-EX1_1 og PCI-EX1_2. Om jeg ikke har sett feil er det 20-pins kontakter som man kan plugg en 20-pins plugg inn i. Jeg har et Corsair kabinett som har en ledning fra frontpanelet (USB og audio kontakter) som ser ut til å kunne passe inn i en slik kontakt. Men siden jeg ikke vet noe om det spør jeg her, om det er noen som vet mereom dette. Jeg har allerede et bra kort men kunne tenke meg å skifte det ut fordi det ikke har kontakter jeg kan koble fronpanelet til. Er lei av å dra maskinen frem hver gang jeg skal bruke USB pinner, og for øyeblikket er det ofte. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Står jo i manualen side 2-18 om PCI-EX1_1 og PCI-EX1_2: "This motherboard supports PCI Express x1 network cards, SCSI cards and other cards that comply with the PCI Express specifications. Refer to the figure below for the location of the slot". Kobling av USB-panel er beskrevet på side 2-27. Endret 9. januar 2016 av Mr D Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Står jo i manualen side 2-18 om PCI-EX1_1 og PCI-EX1_2: "This motherboard supports PCI Express x1 network cards, SCSI cards and other cards that comply with the PCI Express specifications. Refer to the figure below for the location of the slot". Kobling av USB-panel er beskrevet på side 2-27. Uffda, jeg søkte på PCI-EX_1-1 og _2 og fant bare de to referansene direkte til bildet av hovedkortet, ikke noen forklaring ellers. Jeg er tilbøylig til ikke å tro det du sier der. Jeg har aldri sett nettverkskort med stifter på nedre kant som plugges inn i en slik kontakt? De nettverkskort jeg kjenner til plugges i vanlige slots, kort med en rad gullkontakter på nedre kant av kortet som passer til en tilsvarende lang slot på hovedkortet? Hva med PCI-EX_16 i stedet - på samme måte som et skjermkort? Jeg ser jo USB kontaktene, men det hjelper lite når kontakten på Corsair kabinettet ender i en kontakt med to rader av stifter. Jeg bestilte forresten en forlenger for USB (@ kr 10) for over 1 mnd siden slik at jeg kunne få USB på skrivebordet men jeg venter fremdeles på at light-in-the_box skal levere, nettstedet sier det er sendt men jeg er ganske skeptisk nå. Endret 9. januar 2016 av rofl2 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Det er flere typer PCIe kontakter. Skjermkort bruker 16 lanes ( PCI-EX_16) for høy båndbredde. Andre enheter klarer seg med 1 lane. Wikipedia om forskjellige typer: https://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express#Form_factors Eksempel PCI-e x1 nettverks kort: http://www.sybausa.com/index.php?route=product/product&product_id=130 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Huh.. Er forvirret her. Er problemet ditt at du har fått nytt kabinett med en intern USB 3 kabel, og du ønsker å kunne benytte denne (noe ditt HK ikke støtter). Og hvorfor snakker vi om pciex1 egentlig? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Jeg er tilbøylig til ikke å tro det du sier der. Jeg har aldri sett nettverkskort med stifter på nedre kant som plugges inn i en slik kontakt? De nettverkskort jeg kjenner til plugges i vanlige slots, kort med en rad gullkontakter på nedre kant av kortet som passer til en tilsvarende lang slot på hovedkortet? Hva med PCI-EX_16 i stedet - på samme måte som et skjermkort? F.eks. slike kort passer i PCI-EX1_1 og PCI-EX1_2: Jeg ser jo USB kontaktene, men det hjelper lite når kontakten på Corsair kabinettet ender i en kontakt med to rader av stifter. Hva med å fortelle hvilket kabinett? Eller evnt. et bilde av koblingen? Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Jeg ser jo USB kontaktene, men det hjelper lite når kontakten på Corsair kabinettet ender i en kontakt med to rader av stifter. Hva med å fortelle hvilket kabinett? Eller evnt. et bilde av koblingen? Jeg kan bare beklage, det er jeg som roter. Ved nærmere ettersyn ser jeg at jeg har tatt feil. Som du sier, det er nok en USB3 kabel, det ser jeg jo på fronten av Corsair Carbide kabinettet så jeg burde jo ha luktet lunta. Burde ha fattet det men jeg styrer med så mye greier på samme tid så det er lett å gå i surr. Må snart slutte å fikle og heller bruke computerne til det de skal brukes til. Er bare en uhelbredelig fikler, det sitter i blodet og jeg hadde spart mye penger på å kjøpe ferdige maskiner i stedet. Men det bli nå liksom ikke helt det samme da;) Måtte forresten droppe kortet, fikk ikke til å installere drivere for onboard nettkort - det er t.o.m. to stykker av dem, så jeg ga opp. Driverne hentet jeg fra ASUS så de burde jo ha funket. Får heller kjøpe meg et frontpanel, det er jo plass til å sette inn et slikt. Endret 10. januar 2016 av rofl2 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Du kan jo plukke opp et pcie kort på ebay så får du koblet til den interne usb 3 kontakten din. Jeg fant bare noe raskt http://www.ebay.com/itm/New-2-Port-USB-3-0-PCI-E-Express-Card-HUB-Controller-Adapter-Card-Internal-19Pin-/131531603779?hash=item1e9fe4ff43:g:~3QAAOSwrklVdQ5u Kanskje du finner det i norge også, eller kanskje en annen variant er bedre (har ikke lest noe). Merkelig hvis ikke klarte å installere onboard nettverkskort drivere btw. Det burde jo være rimelig rett frem. Hva slags OS er det du har? Har du forsøkt Marvell sine? Kontrolleren er Marvell 88E1116 Gigabit LAN controller www.marvell.com/support/downloads/search.do Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 11. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2016 Du kan jo plukke opp et pcie kort på ebay så får du koblet til den interne usb 3 kontakten din. Jeg fant bare noe raskt http://www.ebay.com/itm/New-2-Port-USB-3-0-PCI-E-Express-Card-HUB-Controller-Adapter-Card-Internal-19Pin-/131531603779?hash=item1e9fe4ff43:g:~3QAAOSwrklVdQ5u Kanskje du finner det i norge også, eller kanskje en annen variant er bedre (har ikke lest noe). Merkelig hvis ikke klarte å installere onboard nettverkskort drivere btw. Det burde jo være rimelig rett frem. Hva slags OS er det du har? Har du forsøkt Marvell sine? Kontrolleren er Marvell 88E1116 Gigabit LAN controller www.marvell.com/support/downloads/search.do OS er XPSp3. Siden kortet likevel ikke har det jeg savner på nåværende kort er det egentlig ikke aktuelt. Jeg har bestilt fra DX et 3.5" frontpanel med USB2 og 3 samt mic og phones kontakter så da får jeg det jeg trenger. Men jeg synes nok det var besynderlig at det ikke funket med nettverk, jeg installerte den eneste driveren jeg kunne finne til kortet. Men det er nå inntil videre lagt på is om et behov skulle dukke opp. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Bytt OS XP driftes ikke lenger og er som å be om bråk. Kanskje like greit at du ikke kommer på nett med den for å si det slik .. Lykke til! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Hvis man ikke får til driveren til nettverkskortet så kan det skyldes manglende chipsetdrivere. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 11. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Tja, XP driftes nok lenge ennå både her og der, bl.a. POS-versjonen som såvidt jeg husker MS holder gående inntil 2019. I mellomtiden er det mange som benytter seg av oppdateringene til POS, det later til å funke utmerket. Dessuten er SP4 (uoffisiell) tilgjengelig - og en masse anitivurus etc. programvare som også funker under XP. Det er før øvrig en sterk tendens til å komme med div. kommentarer om XP som jeg ikke vil kommentere, annet en man later til å tro at XP utgjør en trussel mot nettet. Jeg tror det er andre trusler man børe være mere opmerksom på, andre kan nok ha en annen mening. Bortsett fra en ny installasjon som fikk problemer antakelig pga. Internet Explorer er alt rolig her. Jeg har nå antivirus og brannmur installert før jeg går på nettet med en stub for installasjon av Firefox liggende, så kommer jeg igang uten å benytte IE. Jeg har da desuten f-secure (fra Canal Digital) installert. Til Mr. D: Ja, jeg tror godt det kan ha vært årsaken. Får ha det i minnet om det skulle bli aktuelt. Endret 11. januar 2016 av rofl2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå