Gå til innhold

Gamle spill til PC, hvor finner jeg slikt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du finner det meste av gamle spill som abandonware på f. eks. The UnderDogs. Siden spillene ikke selges lenger vil det være lovlig å laste ned, altså abandonware.

Feil, feil, feil. Om de selges eller ikke har ingen ting med saken å gjøre. At et spill er ute av salg gjør det ikke mer lovlig å laste det ned. Moralsk bedre kanskje, men ikke lovlig. For at et spill skal være lovlig å laste ned må det ha blitt frigitt fra rettighetshaverne.

Lenke til kommentar

Ta en titt på noen av disse:

The Underdogs - Abandonware. Utmerket side.

CD Access - En litt spesiell nettbutikk som jeg har hørt veldig mye bra om. Hvis du er heldig, finner du kanskje noe av det du vil ha, ettersom butikken er flinke til å samle opp de gode gamle for så å selge dem senere, eller noe sånt.

Game Trading Zone - Utmerket kjøpe-/selge- og bytteside. Massevis av hyggelige folk som kjøper og selger spill, ofte veldig gamle.

eBay.com - Verdens største auksjonsside, vel? Utrolig mye folk og varer, blant annet spill.

Amazon.com - En god og gigantisk nettbutikk, selv om de fort blir utsolgt, har de et eller annet zShops-system, eller noe sånt. Noe som heter Marktetplace også, tar jeg ikke feil. Har funnet en del gammelt der før, både brukt og nytt. (Tror du bare må søke på alle produkter, så står det zShops lenger nede, tror jeg.)

Froogle - En tjeneste fra Google som til tider har funket kjempebra. Det er bare beta, og er litt ustabil spør du meg. Prøv den.

Kelkoo.co.uk - Du kan jo alltids søke gjennom noen nettbutikker i England med denne søkemotoren.

Kelkoo.no - ...eller i Norge.

The Price Search - Prissøkemotor som søker i USA. Pleier å bruke den, men har ikke vært borti mange andre, så det finnes muligens noen bedre (GameSpot har blant annet en).

Interact CD - En nettbutikk i USA som ved første øyekast ser litt tvilsom ut, spør du meg, men jeg bestilte nettopp et par litt eldre spill fra den, to spill de hadde på lager, og fikk dem levert etter ni dager. God pris var det også. Da jeg bestilte en bok som Amazon.com hadde på lager, betalte jeg like mye i frakt og fikk den levert etter 20 dager. Det var gøy å se. Jeg som trodde Amazon.com var størt og best.

Lenke til kommentar
Feil, feil, feil. Om de selges eller ikke har ingen ting med saken å gjøre. At et spill er ute av salg gjør det ikke mer lovlig å laste det ned. Moralsk bedre kanskje, men ikke lovlig. For at et spill skal være lovlig å laste ned må det ha blitt frigitt fra rettighetshaverne.

Beklager, ordla meg litt feil der. Men jeg står fast på at en hel del av de tingene du finner på den sida er fullt lovlig å laste ned da de faktisk har blitt frigitt av produsent/utvikler eller lignende. (rettighetshaverne).

Lenke til kommentar
Men jeg står fast på at en hel del av de tingene du finner på den sida er fullt lovlig å laste ned da de faktisk har blitt frigitt av produsent/utvikler eller lignende. (rettighetshaverne).

Må si meg enig med Amnio der,, spill som ikke er frigitt av rettighetshaverne er jo ulovlig,, men mange av spilla på theunderdogs, er blitt fjerna akkurat pga. dette..

prøv Tuol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...