ilpostino Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2016 Lisensnøkkelen det er snakk om er ubrukt så den har iallefall ikke blitt "besudlet" av å ha vært brukt på en annen maskin. Kommer til å teste om ikke så lenge og gir en oppdatering her i tråden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) Jeg har ingen erfaring med å aktivere Windows 10 med produktnøkler for Windows 7 og 8.1, men mener å ha lest at disse nøklene må tidligere være aktivert på samme maskin som du har installert Windows 10 på. Altså, du kan ikke ta en hvilken som helst Windows 7 nøkkel og aktivere på hvilken som helst Windows 10 PC. Men jeg håper jo at Microsoft har blitt enda mer liberale i disse tilfellene. Kan overhodet ikke ha lest noen plasser at det skulle være et krav at nøkklene har vært aktivert tidligere på maskinen. Kan du komme med en link som bekrefter det? Endret 23. januar 2016 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Jeg har ingen erfaring med å aktivere Windows 10 med produktnøkler for Windows 7 og 8.1, men mener å ha lest at disse nøklene må tidligere være aktivert på samme maskin som du har installert Windows 10 på. Altså, du kan ikke ta en hvilken som helst Windows 7 nøkkel og aktivere på hvilken som helst Windows 10 PC. Men jeg håper jo at Microsoft har blitt enda mer liberale i disse tilfellene. Jeg leste også det i en tråd ett eller annet sted, men mine egne tester viser at jeg har fått aktivert helt ubrukte Win7 OEM og Retail lisenser via 1511 oppdateringen (.iso fil + ren installasjon) på tom pc. Så konklusjonen må være at nøklene ikke trenger å ha vært i bruk tidligere. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Jaggu har dere rett! Så bra! Jeg mente å ha lest dette tidligere og "la det bak øret" den gang. Men nå har jeg lest disse tre sidene hos Microsoft, og der står det bare at man kan aktivere med (enkelte) Windows 7 / 8.1 produktnøkler. Jeg fant også dette, som jeg vet har vært diskutert i Windows 10 tråden: You upgraded to Windows 10 using the free upgrade offer, but Windows 10 isn't activated after a reinstall. Your copy of Windows 10 should automatically be activated so long as you didn't make any significant hardware changes to your device (such as replacing the hard drive or motherboard). If you continue having problems with activation, contact customer support. Min utheving. EDIT: Her er kilden til min påstand, fra annonseringen av build 10565. ...you can enter the product key from Windows 7, Windows 8 or Windows 8.1 used to activate the prior Windows version on the same device to activate Windows 10... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå