Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

støping av gulv i utehus

Anbefalte innlegg

heisann, jeg driver og skal lage meg et smieverksted i utehuset (gammelt utehus) 

selve smia og oppbyggingen av smia blir veldig tungt, oppbygging av leca, tegl på selve hele kortveggen i rommet.

det jeg er litt i tvil om er åssen jeg skal støpe undergulvet, jeg vet ikke om jeg skal rive opp hele det gamle tregulvet som ligger der nå i dag og støpe et helt dekke på hele romflaten, eller om jeg bare skal lage ei forskalingskasse og støpe der smia skal stå,

jeg tenker selv, hvis jeg først skal støpe så kan jeg jo ta hele gulvet i ET likevel.

det jeg lurer litt på er,

1. isolering i bånn?

2. grus?

3. armering, hvor mye?

4. rommet er ca, 10 m2 og ettersom uthuset står i hellende terreng så blir det mer fyll på den ene siden av rommet, på det meste 50 cm, vet det kan være vanskelig og si men hvor masse støp kan det i teorien gå (bli brukt) på dette gulvet?

kan ikke komme på flere spm rundt støpingen men hvis dere har flere faktorer som kan spille inn så kom med all nyttig fakta :)

tusen takk for svar :)   jeg legger også med ei skissetegning jeg laget i paint av den veggen der smia skal stå, så ser dere litt hva jeg tenker på :)

post-397979-0-61708000-1452337923_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...