Gå til innhold

Hvorfor vil folk ta i mot innvandrere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Fordi folk har dårlig samvittighet for sitt overforbruk, liker gratis PR og fordi det å hjelpe flyktninger gir en bedre status enn å hjelpe uteliggere og fattige. Hadde vi stått på like mye for de to nevnte gruppene hadde de nok temlig fort forsvunnet. Når sto en næringsleder sist på forsiden av et riksmedia og lovte jobber og rom til de bostedsløse? Jeg sier ikke at vi ikke skal hjelpe flyktninger og forsvarsløse mennesker, jeg er bare litt egoistisk og mener at vi skal hjelpe de som betaler, og har betalt skatt først før vi kaster bort en masse penger som kunne vært brukt annerledes og bedre.

Lenke til kommentar

Fordi folk har dårlig samvittighet for sitt overforbruk, liker gratis PR og fordi det å hjelpe flyktninger gir en bedre status enn å hjelpe uteliggere og fattige. Hadde vi stått på like mye for de to nevnte gruppene hadde de nok temlig fort forsvunnet. Når sto en næringsleder sist på forsiden av et riksmedia og lovte jobber og rom til de bostedsløse? Jeg sier ikke at vi ikke skal hjelpe flyktninger og forsvarsløse mennesker, jeg er bare litt egoistisk og mener at vi skal hjelpe de som betaler, og har betalt skatt først før vi kaster bort en masse penger som kunne vært brukt annerledes og bedre.

Meget enig med deg :) skjønner ikke tankegangen til enkelte folk her i landet. Vi har ganske mange andre å ta vare på her, blant annet, de syke, de eldre som har bygge opp våres flotte land (virker ikke som om så mange bryr seg om det i dag da), unge i barnehagen osv. Men etter å ha lest nyhetene virker det som om at disse nye landsmennene er først i køen :S vet ikke hvorfor :( gjør meg litt trist innvendig å tenke på det. Derfor lurer jeg på mitt opprinnelige spørsmål.

Endret av Freestyle199
Lenke til kommentar

Hvorfor vil folk her i landet ta i mot innvandrere?

Fordi noen av oss er utstyrt med medfølelse og medmenneskelighet.

 

Den gangen Norge var i krig måtte mange flykte fra okkupasjonsmakten, de flyktet til bl.a Sverige og England. Hva hadde skjedd med disse nordmennene hvis nabolandene hadde stengt grensene fordi de hadde nok med seg selv?

 

Hva hadde skjedd med dagens Norge hvis USA plutselig fant ut at de ville returnere alle etterkommere etter de norske innvandrerne?

 

Ser man langt nok tilbake er selv de såkalte etniske nordmennene etterkommere av innvandrere. Faktisk stammer alle verdens mennesker fra Afrika. Når vi tar i mot innvandrere og gir en startpakke slik at de kan integreres og bidra i samfunnet vårt, så er det i bunn og grunn våre egne fjerne slektninger vi hjelper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor reiste titusner av nordmenn til en verdensdel på andre siden av kloden (Amerika) for å søke lykken der? Hvorfor dro de ikke bare til nabolandene Sverige eller Danmark?

 

Fordi det ofte er like ille i nabolandene (i hele regionen). Norge har flere ganger blitt kåret til et av verdens beste land å bo i. Når man først flytter fra hjemlandet for å få det bedre ønsker man gjerne å få det mye bedre, ikke bare litt bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor vil folk her i landet ta i mot innvandrere?

 

Fordi de har dårlig samvittighet for ett eller annet, trenger ikke være pga de stakkars folka som trenger hjelp engang.

Fordi de tror Norge er så rikt at vi har kapasitet til å ta inn hva som helst.

Fordi de tror at stabiliteten i Norge er så sterk at vi ikke kan bli destabilisert pga økte kostnader, kaos og en eksplosiv befolkningsøkning.

Fordi de ikke kommer til å ha direkte kontakt med flyktningene.

Fordi de ikke forstår hva mikrosamfunn er og hvordan det vil påvirke landet.

Fordi de ønsker å ta seg bra ut ved å være "snille".

Fordi de tror at de faktisk hjelper dem som trenger hjelp, det er en stor løgn da det kun er de mest ressurssterke som klarer å komme seg hit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor vil folk her i landet ta i mot innvandrere?

 

Fordi noen av oss har medmenneskelighet. Det tror jeg du har også, for du ville ikke greid å si nei til flyktningene hvis du hadde møtt dem i egen person. De fleste hadde ikke hatt hjerte til å stå på grensa og si "Nei, du slipper ikke inn" når de ser hvor desperate disse folka faktisk er. Vi ser mennesker som har mistet ALT. Hvis de drar tilbake til hjemlandet risikerer de å bli drept i krig. Det er en selvfølgelighet å hjelpe mennesker i komplett, akutt nød. Det melder seg selvsagt et spørsmål om hvor mange vi har kapasitet til å ta inn og hva vi er villige til å ofre, og det er dèt den offentlige diskusjonen i bunn og grunn handler om. Selvsagt finnes det negative sider ved innvandring også, hvor vi er nødt til å ta hensyn til oss selv og stille krav. Men det finnes faktisk en grense for hvor hjerterå man kan være i møte med disse menneskene.

 

De mange fattige og husløse i Norge er ofte folk som vi ikke kan hjelpe, fordi de eneste som kan hjelpe dem er seg selv. En rusmisbruker kan kun ta tak i livet sitt selv, og bestemme seg for å bruke det hjelpeapparatet som finnes. Men da trenger de indre motivasjon. Det er ikke noe som kan bli påtvunget dem fra samfunnet. Hilsen en som har opplevd rus i familien.

Endret av Ljóseind
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor reiste titusner av nordmenn til en verdensdel på andre siden av kloden (Amerika) for å søke lykken der? Hvorfor dro de ikke bare til nabolandene Sverige eller Danmark?

 

Fordi det ofte er like ille i nabolandene (i hele regionen). Norge har flere ganger blitt kåret til et av verdens beste land å bo i. Når man først flytter fra hjemlandet for å få det bedre ønsker man gjerne å få det mye bedre, ikke bare litt bedre.

 

Staten gav bort gratis jord til nykommere i USA. Dette førte til raskere oppvekst av byer og lettere forsyning av mat og våpen for sine tropper. Som igjen førte til at de lettere kunne erobre de etniske amerikanere.

Han er her er ulykkelig og vil ha innvandrerne bort så rask som mulig :D

https://www.youtube.com/watch?v=90U2IqXEvSM

Endret av Finland
Lenke til kommentar

 

Nordmenn og amerikanere har laaangt mer til felles. Leste du i det hele tatt det jeg skrev?

 

En amerikanerer er folk fra mange forskjellige etnisiteter. 85 % av Norges befolkning er etnisk norske som meg og deg (antar jeg), noe som ikke er tilfelle i USA.

 

USA er ikke bygget på innvandring, men slavery. Alle kinesere, vietnamesere og mange andre asiatere måtte kjempe for sine rettigheter. Det er en myte at USA er på bygget på multikultur og fred. Kinesere, Vietnamerese, filipinere fikk sine rettigheter i år 1970. Dette er bare 45 år siden. http://culturalpolitics.net/social_movements/asian_american

 

Svarte fra Afrika måtte krige for sine rettigheter i lang tid før de ble akseptert som amerikanske borgere.

http://usatoday30.usatoday.com/news/nation/2011-04-11-civil-war-civil-rights_N.htm

 

Så svaret er nei. USA er ikke bygget på multikultur og innvandrerne måtte kjempe til seg sine rettigheter.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Hvis muslimer ønsker gode rettigheter i Norge. Så må de kjempe for det. Hvorfor vi skal ta inn muslimer? Fordi muslimer er fredselskende og demokratiske folk. De flinkeste som demonstrerer og som daglig bruker demokrati er muslimer. Muslimer er de beste demokratene i Norge. De er politisk aktive og bruker demokratiet flittig.

 

Hva er forskjellen på muslimer og de andre folkegrupper?

Svar: Muslimer bruker demokrati aktivt til å vise sin misnøye. De er flinke demokrati deltakere. Alle andre folkegrupper inkludert etniske nordmenn er late. De nekter å bruke demokratiet for å vise sin misnøye. Bare klage på nett, mens muslimer faktisk deltar aktivt i demokratiet.

 

Her er et eksempel.

Lenke til kommentar

Fordi ikke alle har den mentaliteten av vi har blodrett til vårt eget land og at det skal være et skille mellom Nordmenn og f.eks Syrere.

 

Forøvrig så er det rimelig useriøst å dra inn Islam hver gang vi diskuterer innvandrere. Jeg vil minne på at de fleste innvandrere i Norge er Europeere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...