tonheim Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Hei Lastet nettopp ned HS3 og har kjøpt en UZB1 Interface og en Transceiver - RFXtrx433E. Hvor begynner jeg?? Noen forslag til hvor jeg finner "HS3 for dummies", eller ressurser for å komme igang. regner med jeg ikke er eneste personen som klør seg litt eksra i hode og lurer på hvordan alt her fungerer og hva er lurt å begynne med. Jeg fant noen plugins jeg lastet ned, blandt annet en som heter RFXCOM og enablet den. Men hvilken andre plugins er det lurt for meg å ha? Og hvordan får jeg kontakt med UZB1 og RFXtrx433E. Og hvor går jeg videre. Skulle vært noen hjelpevideoer, og gode hjelpesider, gjerne trinn for trinn, for å komme igang med dette. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 For å bruke UZB1 interfacet, så må du iallefall legge inn Z-wave pluginen. Sånn for Z-wave oppsett kan du se kjapt her: http://www.homeseer.com/guides/HomeSeer-QuickStart-Guide.pdf Ellers så må man nesten bare søke på youtube, forumet til Homeseer og forumet her for svar. Ligger veldig mye informasjon på nettet. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Jeg bare limer inn svaret jeg sendte på PM. Trenger ikke skrive ting flere ganger.Aller først: Les quick-start guiden her: http://www.homeseer.com/guides/HomeSeer-QuickStart-Guide.pdfDevice er en linje i Device Management. De brukes til 1) vise informasjon (temperatur, lysstyrke, bevegelse, lampestatus,etc) for en hardware-enhet, 2) kontrollere en hardware-enhet (skru av og på et lys, dimme, åpne en dørlås, etc) eller 3) begge deler. En Z-wave node kan ha flere devicer for å vise informasjon, f.eks. en bevegelsesensor kan ha en device for bevegelse, en for temperatur, en for batteristatus og en Lux. En Z-wave node med flere devicer vil typisk ha en "root device" uten status og kontroller, men denne brukes til å kontrollere selve noden (sette Z-wave parametre, optimalisere, etc), så ikke slett disse.Et Event er en hendelse (en trigger med eller uten betingelser) og (minst) en tilhørende handling. Eksempel: IF "bevegelse i stue" THEN "skru på taklys i stue". Du kan legge til flere betingelser og flere handlinger i et Event hvis du ønsker.UZB1 er et Z-wave interface, og brukes kun til Z-wave utstyr. RFXCOM-pluginen krever en RFXtrx433. Alt om RFXCOM står i manualen som ligger i /Docs-katalogen i HS3-katalogen på serveren din. Du trenger å finne COM-porten til RFXtrx'en og legge den inn i Plugins -> RFXCOM -> RFXtrx/RFXrec. For å bruke Nexa må du i det minste huke av for ARC og AC, tror jeg (iallfall AC). Lenke til kommentar
tonheim Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Hei og takk Har fått prøvd litt, men ser at min Z-Wave Multisensor ikke fungerer i dag, den gjorde det i natt... Hvis dere ser på skjermbilde her, så ser dere at den var aktiv i natt på klokkeslettet. Men la merke til allered da at temperatur for eksempel ikke oppdaterte seg noe i løpet av et par timer. Men bevegelse sensor fungerte. Men i dag, fungerer ikke den heller. Har brutt strømmen på Multisensoren og koblet den til igjen. Har også restartet både PC og HS3, uten at det har forandret noe. Kjører en Poll, og får ikke kontakt med sensoren. Lenke til kommentar
tonheim Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Er det bra å bare fortsette spørsmål her, eller er det ønskelig å spørre i nye emner? Ellers i hovedemne, hvor det ser ut som om det er mest aktivitet med over 350 sider, og mange hundre innlegg... Hva ønsker dere som er mest aktive i forumet?? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Er det små spørsmål så kan de føres inn i "kafe tråden", er det litt større spørsmål som andre helt sikkert vil ha bruk for, så er det greit med en egen tråd. Ellers så bør man søke litt på forumet. er en del "nybegynner"-tråder her også hvor det står mye svar i Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Har du kjørt en Optimize på Multisensoren? Hvor langt er det til serveren? Hvor stort nettverk har du? Lenke til kommentar
tonheim Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Optimize? Nei... Det er bare 4m. Z-Wave nettverk, bare den enheten og UZB1 i PCen. Men det fungerer igjen nå!! Måtte dra ut UZB1 sticken fra PCen og sette den inn igjen. Håper den vil være stabil litt lenger denne gangen. Endret 10. januar 2016 av tonheim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå