seler Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg vurderer å dra på visning på en leilighet som selges av en privatperson istedenfor gjennom megler? Er dette trygt? Har man de samme rettighetene som når man kjøper gjennom megler hvis det skulle oppstå feil og lignende med leiligheten etter at man har kjøpt den? Hva er forskjellene fra å kjøpe privat istedenfor å kjøpe gjennom megler? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 prøv å ordne en tilstandsrapport, og kjøp eierskifteforsikring (dette dekker dog KUN veldig omfattende dyre feil) Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg vurderer å dra på visning på en leilighet som selges av en privatperson istedenfor gjennom megler? Er dette trygt? Har man de samme rettighetene som når man kjøper gjennom megler hvis det skulle oppstå feil og lignende med leiligheten etter at man har kjøpt den? Hva er forskjellene fra å kjøpe privat istedenfor å kjøpe gjennom megler?Du er ikke noe bedre stilt med en megler i det hele tatt annet enn ved budgivning i så fall(kanskje tvert i mot...megleren jobber for selgeren). Like trygt. Regner med alt av papirer ordnes gjennom en advokat eller noe sånt uansett. 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Forutsatt at du benytter deg av oppgjørsmegler, så er det ikke noe problem. Men selve oppgjøre må skje gjennom megler (eller advokat), hvis ikke eksponerer minst en av dere dere for konkursrisiko. Lenke til kommentar
seler Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Eiendomsmegler forestår kontrakt og oppgjør står det, så regner med at det blir gjort på en trygg måte da. Men selger har ikke noen våtromsrapport. Hvis det skulle vise seg at det feks er fukt på bad eller noe senere, har jeg noen rettigheter da? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Eiendomsmegler forestår kontrakt og oppgjør står det, så regner med at det blir gjort på en trygg måte da. Men selger har ikke noen våtromsrapport. Hvis det skulle vise seg at det feks er fukt på bad eller noe senere, har jeg noen rettigheter da?Jeg regner med du har tilstandsrapport gjort av takstmann? Det er ikke vanlig med mer enn det. Et hus selges alltid i den stand det er i og du har som oftest lite rettigheter. Dette har ingenting med megler eller ikke å gjøre. Lenke til kommentar
seler Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Jeg har ingen tilstandsrapport av takstmann. Selger har ikke ordnet dette. Dette gjør meg litt skeptisk, for selv om selger sier at det ikke er noe galt med bad og kjøkken, så kan jeg jo aldri vite helt sikkert. Kjøkken er helt nytt, så det skulle være i orden så lenge dette er gjort skikkelig. Men bad er gammelt, og jeg blir litt skeptisk til å by på leiligheten da. Selv om selger sier at det ikke er noe galt med badet, så ser jo ikke selger om det er fukt i gulv og lignende. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Jeg har ingen tilstandsrapport av takstmann. Selger har ikke ordnet dette. Dette gjør meg litt skeptisk, for selv om selger sier at det ikke er noe galt med bad og kjøkken, så kan jeg jo aldri vite helt sikkert. Kjøkken er helt nytt, så det skulle være i orden så lenge dette er gjort skikkelig. Men bad er gammelt, og jeg blir litt skeptisk til å by på leiligheten da. Selv om selger sier at det ikke er noe galt med badet, så ser jo ikke selger om det er fukt i gulv og lignende.Jeg ville ikke kjøpt en bolig uten at takstmann har vært og satt en takst på boligen med påfølgende tilstandsrapport. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå