Gå til innhold

Forslag som fører til bedre bruk av EMNEFELTET.

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke legge til en javapopup som sier: "Er du sikker på at du har brukt emnefeltet fornuftig? Husk at jo mer beskrivende emne du har, jo bedre sjanser for å få hjelp" e.l. (så trykker man bare OK hvis man er fornøyd med sitt emnefelt, eller cancel/endre for å endre)

Dette vil være meget fjortis (popup osv.), men det vil treffe den riktige målgruppen, som ALDRI greier å bruke feltet fornuftig. Dette er faktisk over 35% av brukerne på forumet. "Hjelp" "Kan noen hjelpe meg" "Er dette bra" "#=_ Hallo _/=#" er eksempler på emner vi ser hver dag. Det er til å bli gal av og lager noe enormt rot i forumet.

Et alternativ til dette er å skrive med svær rød strek under emnefeltet at man bør bruke beskrivende emne uten border og flashy ting e.l.

Håper flere er enige med meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk er det 3 ting som kan rettes opp:

1. Emnefelt problemet (gjøre brukerne oppmerksom på det når de poster noe, ved hjelp av popup/teskt)

2. Duplikatpostinger, prøve å gjøre noe for å få dette til å bli umulig eller slettet automatisk (mange dobbeltklikker, slik at det blir 2 like poster)

3. Kategoriproblemet. Skjønner at det kan være vanskelig å finne casemod kategorien fra f.eks. hardware.no for mange, har selv postet feil (den første gangen jeg posta noe om casemod).

Lenke til kommentar

Tror aldri man vil se et forum fritt for dårlige titler. En pop-up vil ikke plage meg, Opera ignorerer alle uansett, men jeg vil tippe at noen IE brukere ikke vil like en pop-up.

Min favoritt er når folk skriver "skjermkort" eller "spørsmål om skjermkort" i "Skjermkort, skjermer" kategorien :wink:

En ting; vil oppfordre alle til ikke å svare på innlegg som misbruker caps og/eller utropstegn i headinga. Å bruke caps i headinga er klart tegn på at avsender er et selvopptatt enebarn som aldri har hørt om respekt for medmennesker.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-24 20:08, Anders Leipsland skrev:

Å bruke caps i headinga er klart tegn på at avsender er et selvopptatt enebarn som aldri har hørt om respekt for medmennesker.

Hey!

Jeg er enebarn, men jeg kan da bruke et forum selv om jeg ikke har vært på kurs/opplæring :smile: OG jeg SHARER som bare ****, selv om jeg er enebarn. Kanskje ikke in real life men i pc verden så :wink:

Lenke til kommentar

oki, her kommer mitt forslag. Når man poster en ny thread nå så står det øverst f.eks "Post ny melding: Tilbakemeldinger*". Dette er det eneste som gjør deg obs på hvilken kategori du poster i. Jeg tror at dersom man rett over Send knappen i tillegg skrev:

Quote:

Passer denne threaden under Tilbakemeldinger*?
. For å få raske og presise svar er det viktig at du poster innlegget i rett kategori. Er du usikker på hvilken kategori du skal poste i så kan du finne ut dette
**.

Så burde folk greie å putte saker der de hører hjemme såfremt de faktisk vil det da. Noe sier meg at mange konsekvent legger threads i gal mappe.

*Tilbakemeldinger er brukt som eksempel. Riktig kategori skal selvsagt vises

**Linken åpner da et lite pop-up vindu, hvor man forklarer hvor de forskjellige postene skal.

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-02-26 15:39 ]

Lenke til kommentar

Fjern de meldingene som ligger i feil bane.

Evt. send en melding til brukeren at meldingen ble slettet for den lå i feil kategori.

Hardt mot hardt.

Så får de som får sletta meldingene bare gråte så mye de vil.

Står tross alt med store bokstaver på hver kategori og regner med at alle kan lese så pass at de treffer riktig.

Ps. er det svar på meldingen så får en heller bare slette første tråden så vil svaret raskt nok forsvinne.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-26 16:42, Stonescream skrev:

Fjern de meldingene som ligger i feil bane.

Evt. send en melding til brukeren at meldingen ble slettet for den lå i feil kategori.

Hardt mot hardt.

Så får de som får sletta meldingene bare gråte så mye de vil.

Dette blir det garantert bråk om hvis vi innfører. Nok bråk når vi flytter meldinger :grin:

MEn jeg skulle tro det er relativt enkelt å poste i rett kategori og bruke ett fornuftig emnefelt.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke så mye om forumet dere bruker, men å legge til en linje (rød) tekst rett under emnefeltet, med påminnelse om å bruke "problembeskrivende" emne kan nok gjøres på noen minutter. Bare et forslag, selvsagt opp til dere til å vurdere om dette vil hjelpe eller ikke. Man kan jo tenke at folk som ikke kan skrive, kan sikkert heller ikke lese, men det er verdt å prøve :wink:

[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-02-26 16:51 ]

Lenke til kommentar

En ide kan være og lage flere og gjøre om på emnene.

Legg til:

-Problemer med extrautstyr dvs. Keyboard Mus Skriver og lignende

-Problemer med Windows

-Skryting

Modifiser

-Alt om Data -> Diverse, emner som ikke passer inn andre steder

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-26 15:37, Anders Leipsland skrev:

<snip innlegg ID:8

Hahaha! Ingen som har merka at jeg har skutt meg selv i ræva her? Her driver jeg å maser om at folk ikke legger nye threads i rett gruppe og så har jeg jo prestert å svare på totalt feil tråd selv :lol: Var vel noe med å se bjelken i sitt eget øye eller no...

Sånn går det når du er syk, akkurat fått nytt domene og alt for svær i kjeften :grin:

/me slår seg selv i hode med noe hardt.

Lenke til kommentar

Grunnen til at mange innlegg blir postet på feil sted er jo helt åpenbar da!

I venstre kolonne på Hardware.no's side under siste fra forumet har de jo en link for å poste rett i forumet uten å velge kategori. Da er det jo ikke så rart at innlegg ofte kommer eh helt annen plass en de burde....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...