newman221 Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Hei Har et mareritt av et problem. Har en ny Samsung UE55JS8005 og en HTPC med Windows 10 som ikke er bestevenner. "Resolution not supported" står det når Windows er ferdig lastet og innloggingskjerm er klar. Boot virker, da ser jeg bilde. Avinstallerer jeg drivere og enhet kommer bilde opp helt til Windows legger inn drivere selv (automatisk), så er jeg like rævkjørt igjen. Sort skjerm, ingen bilde. Noen som har noen idéer, bortsett fra å skyte noen tusen MS-ansatte? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Hva med å gå inn i sin 10 å si den ikke skal oppdatere drivere?http://m.winsupersite.com/windows-10/stop-automatic-driver-updates-windows-10 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2016 Har kjørt etpar runder med Display Driver Uninstall, og nå har jeg omtrent 30Hz oppdatering, hakking, tearing og relativt grusomt bilde. Hva FAEN er det MS driver med? Eller Samsung for den saks skyld. Installerer jeg Intel Drivere mister jeg bilde med den fantastiske setningen "Resolution not supported". Ikke får jeg ARC til å virke heller, så nå sitter jeg med en HTPC som ikke kan brukes og en Netflix-app uten lyd pga dustete ARC. Flere idéer? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Hmm. hadde ingen problemer med å koble min 7? år gamle laptop til tv'en med win7, men ble problemer med win 10. Løsningen for min del var å oppdatere drivere manuelt og bytte hdmi inngang på tv'en. Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Du kan prøve følgende: Høyreklikk på Skrivebordet --> Trykk på Oppløsning --> Avanserte Innstillinger --> Sett oppløsningen på Skjerm 2 (Dette er TVen om du ikke har satt denne som hovedskjerm. Da er denne Skjerm 1) til en lavere oppløsning. Dette skal fikse problemet. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Kanskje et dumt spørsmål, men for sikkerhets skyld: Støtter skjermkortet 3840 x 2160? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Fant en løsning.. Factory reset på windows. Bytte HDMI-inngang funket ikke, koble til annen skjerm funket ikke. Nå gjenstår kun marerittet med ARC for å få Netflix i 4k-kvalitet til å virke (med lyd) Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Flott at alt fikset seg Fant en løsning.. Factory reset på windows.Bytte HDMI-inngang funket ikke, koble til annen skjerm funket ikke.Nå gjenstår kun marerittet med ARC for å få Netflix i 4k-kvalitet til å virke (med lyd) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå