Gå til innhold

Hvorfor er jeg feit på underkroppen?

Anbefalte innlegg

Er det kanskje bedre at jeg bruker gainer? Da er det alltid lettere å brenne fettet, enn hvis jeg spiser mye. For da blir jo kroppen vandt til å få i seg mat hele tiden, men med gainer vil kroppen ikke merke noe forskjell i matsuget.

Liksom hvis jeg plutselig legger på meg nå. Vi jo de sanme prinsippene gjelde for en person som er overvektig for å gå ned i vekt. Og det har jeg hørt ikke er lett å gjøre......

Gainer er akkurat det samme som all annen mat. Mat.

Det er lett å gå ned i vekt. Man skal bare spise mindre. Sinnsykt komplisert, sant?

Si det til landsforeningen for de overvektige, og se om de er enige med deg.

Kanskje en brannfakkel, men den landsforeningen har nok mye late medlemmer med lav viljestyrke og lite kunnskap. Det at du har "hørt det ikke er lett å gå ned i vekt for en overvektig person" er bare bullshit. De fleste overvektige personer er en slank person som er litt for glad i øl, potetgull, sjokolade og fete sauser og ikke glad i å bevege seg mer enn fra døra til bilen. Det er ikke noe vanskeligere for en overvektig person å gå ned i vekt enn det er for en normalvektig. Faktisk så er det enklere. For det eneste man må gjøre er å kutte litt på måltidene og bevege seg litt mer. Det er mye vanskeligere for en med BMI på 20 som gjør det meste riktig å gå ned de ekstra kg som trengs for å få frem vaskebrettet til sommeren. 

Med mindre man har en sykdom som forstyrrer forbrenningen vil man med litt basiskunnskap om hva som er sunn mat, en dose selvinnsikt, litt bevegelse i hverdagen og arbeid med viljestyrken klare å gå ned i vekt. Veier man 150kg så er det ikke gjort på et øyeblikk, men holder man seg til planen så vil man gå ned i vekt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...