Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Halsen min er ikke like symmetrisk på begge sider. Er dette normalt?

sandermand90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kroppen skal være relativt symmetrisk, men når det er snakk om 1-2 mm, så er dette så lite at jeg et ikke en gang om vi kan ta med med i betrakning for å vurdere asymmetri.

Når man snakker om asymmetri, altså at f.eks. høyre og venstre halvdel ikke er symmetriske så skal man se en tydelig forskjell, f.eks hvis den ene siden er hoven, har markante eller merkbare hevelser, lammelser i muskler etc. Hvis høyre og venstre side er helt funksjonelle og det ikke er noen merkbare forskjeller i form av muskelfunksjon, følselse, smerte, hevelser etc., så vil man normalt anse dette som helt normalt. Men, vi på forumet er ikke leger, vi kan verken se eller ta på deg og halsen din, så vi kan ikke komme med en konklusjon på dette. Er du bekymret kan du ta det opp med fastlegen din, eventuelt ringe fastlegekontoret. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Du har ikke lenge igjen. (Minner meg om søttitallet. Da var legespaltene fulle av innlegg fra jenter som var urolige fordi det var forskjellig størrelse på puppene.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...