Format71 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Tempraturen lå på rett over 30 grader inntil jeg satte på sideveggene på kabinettet. Da spratt det opp og har blitt liggende på 47. Er dette normalt, eller tyder det på at kjøleren (Taisol CMK702151A) ikke gjør så god jobb som den burde? Har ikke noe overklokking av noe slag - enda - men ble litt bekymret når tempraturen allerede var så høy. Husker ikke helt i farten men tror vifta går på mellom 2000-2500rpm. Dette styres av hovedkortet mener jeg. (Har også smørt på ett lag artic silver 5) -Vegar Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det tyder på at det er for lite luftgjennomstrømming i kabinettet. Du trenger flere kabinettvifter Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Har nå bare en 8cm paps vifte i front. Den blåser nå luft ut av kabinettet. Lurte på om jeg burde snu den for å få kald luft inn. Er ikke så varmt på rommet her at det gjør noe... Har en vifte til liggende, men siden AOpen HQ8 er et skit kabinett må den monteres helt i toppen, og da var ikke ledningen lang nok... Ser heller ikke helt nytten den kan gjøre oppi der. Er jo ikke så mye annet der, men den kan kanskje trekke inn litt kald luft den også. Er det noen som kjenner dette kabinettet? Strømforsyningen som kom med - er den varmere/mer bråkete enn normalt? Lurer på om den kanskje står for både varme og støy... -Vegar Forresten så driver cpu-tempen og stanger helt opp mot 50 inni mellom. MB-tempen er på 28. CPU-vifta går på 2300, men stiger til over 3000 for å hente ned tempraturen når den går over 50. Kabinett vifta går på 2000 rpm. Endret 17. november 2003 av Format71 Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 -Det må da kunne kategoriseres som en helt normal cpu-temp spør du meg! Lenke til kommentar
Sl0uzbr3 St0ubr3 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 ComputerBoy har rett, du har nok for dårlig luftgjennomstrømning. Bruk en vifte til å blåse luft inn nede i front av kabinettet.(snu den du har nå) Monter også en vifte som blåser luften ut av kabinettet bakerst oppe i kabinettet. (Varm luft stiger) :-) Det kan også være mulig du har lagt på for mye Artic Silver, det skal veldig lite til. Lykke til!! Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Hum.. Får prøve å snu vifta igjen. Hadde den riktig (?) vei før jeg satt på veggene, men ble anbefalt å blåse varm luft ut i stede. Det kan godt være at det ble litt mye pasta. Tok en liten krøll, og smørte den utover med et gammelt sim-kort. Bør jeg ta av kjøleren og skrape av, eller går det seg til? Har ikke så veldig lyst å ta av vifta. Syns det er litt skummelt å sette den på igjen... Lenke til kommentar
Sl0uzbr3 St0ubr3 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Kjølepastaen er ikke nok ikke det største problemet. Men jeg anbefaler og skaffe en vifte til bak i kabinettet som blåser luft ut... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 47 grader er vel ikke mye da? Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Nå har jeg slått meg tilro med at >50 grader er helt normalt. Har også fått tilsendt en forlengerkabel til den ene kabinettvifta mi, så nå skal jeg se om jeg får litt mer sirkulasjon inni der. Må i den sammenheng få lov å komme med en liten reklame: <reklame> Kjøpte cpukjøler og to vifter av Microplex. Den ene vifta fikk jeg ikke brukt, siden avstanden var for lang mellom hovedkort og viftefeste. Tok kontakt med Microplex, og de sendte meg en forlenger - helt gratis! Fikk mail i går om at de sendte den, og i dag var den her. Det kaller jeg service! </reklame> men så lurte jeg på en ting. I går når kona satt og jobba (det er alltid da ting skjer...) poppet plutselig asus probe opp og ula og peip. CPU og MB tempraturen var da plutselig oppe i 90 grader ett par sekunder, og så datt den ned igjen til sine vanlige 45 grader. Går ut i fra at ting ikke var så varmt, men er det vanlig at sensorene får slik hikke? -Vegar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå