Anterialis Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Etter overgang til Denon forsterker og gulvhøyttalere har jeg bemerket en vesentlig videoforsinkelse når jeg ser på tv via T-we dekoderen. Jeg forstår at lyd prosesseres meget hurtig mens TV-en bruker noe tid på å bearbeide videosignalene, men dette kan da ikke være snakk om så mye som et halvt sekund? Når jeg spiller fra PS4, trenger jeg ingen videoforsinkelse ved bruk av "Game" mode på min LG 47LA790W TV. Når jeg - ved samme "game" mode - ser på tv via T-we, må jeg sette 250 ms lydforsinkelse på T-we dekoderen + 200 ms forsinkelse på Denon forsterkeren. Først da er lyd og bilde synkronisert. Er dette korrekt? Hvorfor tar det så mye lenger tid for TV en (0,5 s lengre tid) å prosessere bilde fra T-we jf. Playstation 4? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) T-we boksen skjønner ikke HDMI informasjon som kommer fra denon receiver og TV relatert forsinkelse (prosesseringstid). Du kan prøve å slå på lip-sync i denon's video/hdmi innstilling. Min getbox2 i tilsvarende oppsett har delay=0 på getbox2 og delay=0 på denon. Fungerer helt fint. Endret 8. januar 2016 av TGB Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 8. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2016 Lip sync funksjonen på forsterkeren har ingen innvirkning på resultatet.. Dette rr god info! Dette kan jo forklare hvorfor problemet er større med T-we boksen enn mot andre enheter... Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Jeg har riktig nok Marantz 8802A nå, ikke denon... men tidligere hadde jeg Denon 4520 uten noen slike problem. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2016 Til andre som lurer: Jeg har satt lydforsinkelse manuelt til 120 ms, dette ser ut til å fungere bra Når jeg spiller ps4 trenger jeg ingen lydforsinkelse, men da er TV innstilt på "game" mode som jo reduserer mye panel-lag som forklarer dette.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå