Gå til innhold

Betydelig videodelay bemerket etter overgang fra lydplanke til 2.0 oppsett. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Etter overgang til Denon forsterker og gulvhøyttalere har jeg bemerket en vesentlig videoforsinkelse når jeg ser på tv via T-we dekoderen. Jeg forstår at lyd prosesseres meget hurtig mens TV-en bruker noe tid på å bearbeide videosignalene, men dette kan da ikke være snakk om så mye som et halvt sekund? 

Når jeg spiller fra PS4, trenger jeg ingen videoforsinkelse ved bruk av "Game" mode på min LG 47LA790W TV. Når jeg - ved samme "game" mode - ser på tv via T-we, må jeg sette 250 ms lydforsinkelse på T-we dekoderen + 200 ms forsinkelse på Denon forsterkeren. Først da er lyd og bilde synkronisert. Er dette korrekt? Hvorfor tar det så mye lenger tid for TV en (0,5 s lengre tid) å prosessere bilde fra T-we jf. Playstation 4?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

T-we boksen skjønner ikke HDMI informasjon som kommer fra denon receiver og TV relatert forsinkelse (prosesseringstid). Du kan prøve å slå på lip-sync i denon's video/hdmi innstilling.

Min getbox2 i tilsvarende oppsett har delay=0 på getbox2 og delay=0 på denon. Fungerer helt fint.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...