UItimate Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Hei, jeg har nettopp kjøpt meg el-sig fra en nettbutikk fra utlandet. Den har ankommet Norge, men da krevde de personnr. Dette sendte jeg til dem via sporings-appen og dette er det som står: Det står at dokumentasjon er mottatt og at den er under importbehandling. Det har ikke skjedd noe mer med dette på mange dager. Kan det ha noe med at jeg er under 18? Vil de evt. sende pakken snart og hvis jeg skal mase på tollen, hvor skal jeg mase? Takk på forhånd PS: Usikker på om dette er rett tråd til å spørre om dette, fant ingen lignende tråder da jeg lette på forumet. Endret 10. januar 2016 av Hårek Gjenoppretter slettet innlegg Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Om du ikke får svar her kan du jo prøve i denne tråden. Har du bestilt noe som inneholder nikotin er det jo ulovlig når du er under 18, men jeg aner ikke hvordan tolla skulle vite det. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Har opplevd at varer jeg har bestilt av denne typen har blitt luket ut for tollbehandling, og det gikk en ukes tid ekstra (i tillegg til postgangen). Da dukker den antagelig opp om noen dager. Lenke til kommentar
UItimate Skrevet 8. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2016 Om du ikke får svar her kan du jo prøve i denne tråden. Har du bestilt noe som inneholder nikotin er det jo ulovlig når du er under 18, men jeg aner ikke hvordan tolla skulle vite det. Alt jeg har bestilt er uten nikotin. Takk for tipset om tråden! Lenke til kommentar
UItimate Skrevet 8. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2016 Var det samme grunn for at den ble luket ut? Tror egentlig at min ble luket ut fordi pakken var verdt så vidt over 1000kr, at jeg må betale noe ekstra. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Det er nok derfor. Du vil få den med en regning fra tollvesenet på et par hundrelapper ekstra. Jeg håper kulhetsfaktoren din øker proporsjonalt med alle pengene du sløste på denne "dampinga" di. Endret 8. januar 2016 av Bytex Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Var det samme grunn for at den ble luket ut? Tror egentlig at min ble luket ut fordi pakken var verdt så vidt over 1000kr, at jeg må betale noe ekstra. Om jeg ikke tar feil så er grensen 350,- ? Da blir det lagt på litt. Edit: Litt om privat import via netthandel og fortolling: http://www.smartepenger.no/bedre-kjop/114-forbruker/681-tollregler-ved-netthandel Endret 8. januar 2016 av xRun Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Om du ikke får svar her kan du jo prøve i denne tråden. Har du bestilt noe som inneholder nikotin er det jo ulovlig når du er under 18, men jeg aner ikke hvordan tolla skulle vite det. OT skriver at han sendte personnr og da vet de alder Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 IMHO, burde alle sjapper som selger avanserte, personlige dampere operere med 18 års aldersgrense over hele linja, det være seg om man bare handler utstyr, eller om man også kjøper e-juice (både med og uten nikotin). 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 e-nikotin er vel ikke lov å selge i Norge? Du har lov å kjøpe, men det er visst forbudt å selge Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Hipster-jåleri! Kan like godt spraye seg ned med parfyme. Samme effekt. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Hvorfor i alle dager skal alle ungene drive på med damping da?? Skjønner ikke dere at det faktisk ødelegger for alle oss andre dampere som ønsker en fornuftig regulering her i landet??!!!!! 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Hvorfor i alle dager skal alle ungene drive på med damping da?? Skjønner ikke dere at det faktisk ødelegger for alle oss andre dampere som ønsker en fornuftig regulering her i landet??!!!!!Generelt er jeg enig med deg. Alt for mange ungdommer som kjøper seg dampeutstyr for å fremstå som kule. Men er ikke alle som er slik. Meg inkludert. Jeg damper og er 18 år. Men jeg har også røyket 1- 1 1/2 pakke om dagen i 4+ år. Damping var min vei bort fra tobakken. Jeg greide ikke å slutte på andre måter. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Hipster-jåleri! Kan like godt spraye seg ned med parfyme. Samme effekt. 3 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Hvorfor i alle dager skal alle ungene drive på med damping da?? Skjønner ikke dere at det faktisk ødelegger for alle oss andre dampere som ønsker en fornuftig regulering her i landet??!!!!!Generelt er jeg enig med deg. Alt for mange ungdommer som kjøper seg dampeutstyr for å fremstå som kule. Men er ikke alle som er slik. Meg inkludert. Jeg damper og er 18 år. Men jeg har også røyket 1- 1 1/2 pakke om dagen i 4+ år. Damping var min vei bort fra tobakken. Jeg greide ikke å slutte på andre måter. 18 år er ikke problemet. Det er de som er yngre. De som skaffer seg utstyr på ulovlig måte. Samtlige seriøse forhandlere har 18 års aldersgrense for å handle. I tillegg så benyttes det i de aller fleste tilfeller paypal som betaling. Der er det også 18 års grense. Får man noen eldre til å handle for seg så er dette langing, og er også ulovlig. Dette er saker som styresmaktene kan ta hensyn til når TPD nå står på trappene og vil inn. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Tråden stengt da TS ikke ønsker å fortsette diskusjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg