bo1e Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg prøver å få excel til å skjønne vanlige formler, men den insisterer på kun å akseptere norske oversettelser. Jeg begynner etterhvert å innse at dette ikke er mulig? Jeg har prøvd alt av språkinnstillinger men ingenting hjelper. Er det noe håp, eller må jeg oversette alle formler og funksjoner til norsk manuelt? Kunne ikke dritten bare forstått norsk I TILLEGG til de normale funksjonene? Lenke til kommentar
Penguin Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Amen. Språkspesifikke funksjonsnavn er ..... hinsides. Har ikke sett noen fiks for det. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Dritten? Verdens beste regnearkprogram? Jaja deg om det. Det er to løsninger: Enten kjøpe en språkpakke fra Microsoft. Eller sette inn engelske formler via en makro som dette: Sub EnterFormula() Dim S As String S = InputBox("Enter english formula:", , ActiveCell.Formula) If Not StrPtr(S) = 0 Then ActiveCell.Formula = S End Sub Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Dritten var selvsagt med tanke på språkfadesen de har klart å implementere. Det er rett og slett hinsides all fornuft ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå