Audiovisuelt2 Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Hei. Til sommeren har jeg bachelor i øk & adm. Jeg kan også fortsette på master om jeg ønsker dette, men sannheten er at jeg kunne tenke meg å starte jobb. Hvordan er mulighetene med 'bare' bachelor? For å være brutalt ærlig føler jeg ikke at jeg skiller meg veldig ut i mengden. 3,1 snitt (C=3), ingen relevant jobberfaring fra før. Jeg er veldig åpen for å jobbe hvor som helst i landet de to første årene, etter det ønsker jeg å komme til en av Norges 6 største byer. Hva tenker folk om de neste årene med dette utgangspunktet? Hva med de neste 20 årene, i forhold til både bachelor og master? Jeg er klar over at det utdannes for mange økonomer. Takker for tips Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Vanskelig å få seg jobb med bare bachelor i øk. adm (særlig med middels snitt). Det er så ekstremt mange som kommer ut hvert år, er vel ett av de områdene det virkelig lønner seg med mastergrad. Men også tungt å gå på master hvis motivasjonen ikke er der, så ikke gitt at det er best. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Hva tenker folk om de neste årene med dette utgangspunktet? Hva med de neste 20 årene, i forhold til både bachelor og master? Jeg er klar over at det utdannes for mange økonomer. Jeg fullførte min bachelor i fjor. Ikke mange har fått relevante jobber, men samtidig sier statistikkene til BI at over 80% har relevant jobb etter 6mnd. Det er fortsatt OK å gå ut etter bachelorgrad, men man får ikke så enormt spennende jobber. De som får de beste jobbene er stort sett de veldig flinke eller de med bachelor i regnskap og revisjon. Prøv å få deg en stilling innen lønns-/regnskapsavdeling. Du lærer deg systemer som ofte er et krav i flere stillinger. Ta kontakt med mange bemanningsbyrå og vær litt på hos de. De første årene for deg bør handle om å lære deg diverse faktura-/lønnssystem eller eventuelt prøve å sertifisere deg som finansiell rådgiver. Fortell gjerne mer om hva som interesserer deg og hva du tenker om karrieren. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Du vil nok stille svakere enn med mastergrad, men det er nok ikke umulig å få jobb. Jeg fullførte min bachelor i fjor. Jeg søkte og fikk et internship et par måneder før jeg ble ferdig. Jeg har litt bedre snitt enn du har, men ingen spurte om eller fikk se karakterene mine i ansettelsesprosessen der. For ikke lenge siden søkte jeg på en stilling som økonomi- og regnskapssjef på kontoret til en ideell organisasjon. Den stillingen fikk jeg ikke, men jeg var med gjennom hele ansettelsesprosessen uten at noen spurte om noen karakterer der heller. Du finner kanskje noe interessant i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1697683&page=1&&do=findComment&comment=22929097 Endret 8. januar 2016 av Zarac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå