Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Bra skutrekker på batteri til under 1000 kroner?

Anbefalte innlegg

Trenger en skrutrekker til under 1000 lappen. Dette er kun til hjemmebruk. Henge opp tvfeste, lage hull i gips og mur for å få i plugger, montering av møbler og den slags. Den vil med andre ord ikke være veldig ofte i bruk så det er ikke behov for proff verktøy til mangfoldige 1000 lapper. Må kunne justere styrke på den så den kan brukes til montering av møbler uten at de ødelegges på første skrue.

Vil en av disse være ett greit kjøp?

Cotech LXC DD18-2

Dewalt 10.8V drill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dewalt er jo kjent for å levere gode produkter, så uten å ha prøvd den selv vil jeg tippe at det ikke er et dårlig kjøp. Selv har jeg en Bosch oppladbar drill som jeg kjøpte på tilbud til rundt tusenlappen for en tid tilbake, disse koster litt over tusen til vanlig, men er av og til å finne på tilbud. Jeg er veldig godt fornøyd med den i hvert fall.

Endret av ebolo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Den siste der er jo et alternativ. Kommer med to batterier, noe som er et stort pluss. Ulempen er at den har ganske lang ladetid og ser ikke ut til at den har ledlys i front. Den har også dårligere batterikapasitet enn den fra Cotech.

Coop Obs har kampanje på en fra Hitachi til 999, også denne med to batteri.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte denne når den var på tilbud på black friday.

https://www.komplett.no/product/795569/hjem-fritid/verkty/bordrillerskrumaskiner/ryobi-bor-skrutrekker-rcd1802-ll13x#

Har ikke kjørt den inn i mur osv, men ellers fungerer den veldig fint. Får jo med en god del ekstra i det settet med bor, bits osv.

+ en grei oppbevarings-koffert.

Ellers har jo Ryobi en stor serie med mye forskjelleige.

https://www.komplett.no/search?q=ryobi

Greit om du skal ha andre ting, da de benytter samme batteri stort sett

Lenke til kommentar

Ja at en hel serie bruker samme type batteri er jo en stor fordel når en skal utvide verktøysamlingen sin. Ryobi finner jeg jo både hos Jula og Europris også ser jeg, så kanskje ta en tur på Jula å se på de.

Jeg var å så på den hos clas ohlson. Den virker helt ok, ikke noe mer enn det. Lys går av og på synkron med maskinen. Her skulle det gjerne vært en forsinkelse i ettertid. Det fulgte ikke med koffert eller ekstra batteri. Knapper for å justere retning er litt spiss og ubehagelig.

Jeg kom forresten over en Bosch GSR 10,8-2 Li. Denne er den blå utgaven som jeg har forstått er beste valget av Bosch verktøy. Har dog kun 30Nm moment.

Denne lå til 1100 og 1200, to ulike pakker å velge mellom.  Den kommer jo i mange kombinasjoner ser jeg ut i fra antall batteri, kapasitet på batteri, koffert eller bag osv.

Pakken til 1200 mener jeg er lik denne. Kommer med 2x 1,5Ah batteri, lader, noe bor og bits + oppbevaringsbag

Pakken til 1100 mener jeg er lik denne. Kommer med 2x 1,5Ah batteri og lader.

Men så klart, velger jeg den fra Bosch så er jeg jo over på en litt annen maskin enn hva jeg startet med. Clas Ohlson har jo forsåvidt sin Cotech i samme størrelse, og det har helt sikkert mange andre leverandører også. Jeg tror faktisk en slik liten sak er det jeg vil ha etter å ha sett på de, så får jeg heller finne frem ledningsmaskin når det skal borres i mur.

Mitt bruk blir nok 90% skruing/montering,  9% borring i gips og tre og 1% borring i mur.

Endret av PhilosopherSe7en
Lenke til kommentar

Skal du bore i mur så må du ha ein maskin med slagdrill.

Enig, glem mekanisk slag.

Pneumatisk er tingen, fortrinnsvis Hilti.

tull,trenger da ikke slagdrill til 10000 kr for og borre noen få hull i betong,selv så kjøpte jeg en billig cotech slagdrill(ledning)for og borre hull til plastplugger i etasjeskilleren når jeg skulle lekte ned taket.

hadde ikke gått raskere med en hilti heller,kjøpte bare et kvalitetsborr,men som firma,så er saken en annen,da blir drillen brukt mye,men for en som bruker den kanskje en gang i måneden,så er det bare tull og kjøpe så dyrt

Lenke til kommentar

Landet litt på jorden igjen og tenkte over hva behov jeg faktisk har.

Primært så ønsker jeg en maskin som jeg kan bruke til å få tv på vegg, montere ikeamøbler, borring i tre og gips. I tillegg må den kunne brukes når jeg skal bygge rammen til to nye vegger til våren, samt kle disse. Borring i mur er ikke noe jeg har behov for her i nåværende leilighet, men jeg må borre meg igjennom en stender i stål for å få hengt opp lerret.

Skal jeg utvide en serie verktøy senere må de også ha en edruelig pris på hele serien, og dermed faller ganske mange alternativer ut. Noe merker står igjen, og er ganske ofte på ulike kampanjer. Cotech, Bosch grønn og Ryobi for å nevne noen. Makita, Bosch blå, Milwaukee er dyre maskiner, og er egentlig beregnet for bruk langt utenfor mitt behov.

Nå var jeg innom noen butikker i dag når vi ute for å bytte diverse gaver og så litt på hva som var nå. Coop har kampanje på Bosch PSR 18 Li-2 i koffert med lader og to batterier til 799 for medlemmer. Dette var lokalt tilbud for den butikken, for den kostet 1699 i annen Coop bygg. De anbefalte forøverig Bosch fremfor Hitachi og Ryobi som de også fører, uten at det trenger å bety noe som helst.

Jeg kommer til å kjøpe en 18V drill i en serie som kan utvides. Hvilket merke vet jeg ikke enda, det spørs hvem som kan tilby det jeg ønsker. Stikksag, bajonet og sirkelsag står høyt på listen.

I tillegg så blir det en 10,8V. Disse er langt mer kompakte og vil i de aller fleste tilfeller dekke mine behov og derfor være den som vil bl brukt mest.

Dersom denne kommer inn på lager igjen til kampanjepris så blir det nok den, om ikke blir det å finne en annen som kommer med 2 batteri og oppbevaringsbag/koffert.

Takker for alle innspill så langt :)

Lenke til kommentar

Ja selvsagt. Cotech som jeg vurdere har jo høyest dreiemoment av de som er blitt nevnt.

Men hva er forskjell på den cotech som jeg har vurdert og denne her.

http://www.clasohlson.com/no/Cotech-HDD-slagdrill/40-9535

Ville bare si, jeg har den der og er veldig fornøyd, brukt den til å montere/demontere kjøkken og skap, samt sette opp vegger og bore litt (mest tre/gips/mur), ikke betong så kan ikke si noe der.

Lenke til kommentar

tull,trenger da ikke slagdrill til 10000 kr for og borre noen få hull i betong,selv så kjøpte jeg en billig cotech slagdrill(ledning)for og borre hull til plastplugger i etasjeskilleren når jeg skulle lekte ned taket.

hadde ikke gått raskere med en hilti heller,kjøpte bare et kvalitetsborr,men som firma,så er saken en annen,da blir drillen brukt mye,men for en som bruker den kanskje en gang i måneden,så er det bare tull og kjøpe så dyrt

For profesjonell bruk er det hvertfall ikke noe å lure på, Hilti er verdt hver eneste krone og mer til.

Lenke til kommentar

For profesjonell bruk er det hvertfall ikke noe å lure på, Hilti er verdt hver eneste krone og mer til.

der er jeg enig,men for en som skal bruke den kanskje 1 gang i måneden,så er det tull og bruke nær 10000 kr på det,da holder det med en billigere drill,og heller legge litt penger i borr,spesielt de som skal brukes til stål og betong,der er det stor forskjell på billig og dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...