FranzJosef Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Er ikke noen kjenner av lydkvalitet, men vil gjerne ha bedre lyd til TV/Xbox/DVD/film via pc/chromecast/spotify. Men jeg vil gjerne ha et enkelt opplegg uten alt for mange deler og dilldall som tar plass og jeg ikke skjønner noe av. En lydsokkel virker til å være veldig greit for min del, med alt i en pakke. Tar selvfølgelig plass den også, men det får så være. Tenker på denne: http://www.lydogbilde.no/test/hoyttalere/gruppetest_12-lydplanker-og-lydsokler/canton-dm-75 Og tenker å kjøpe en slik TV: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE55JS8005XXE/samsung-55-4k-led-smart-tv-ue-55js8005xxe?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE#tab-more-info Hvordan kobles dette sammen så jeg får enkleste mulig tilgang til lyd til andre kilder: TV via Get tuner Spotify f.eks. via mobil/nettbrett går vel greit via bluetooth Xbox Evt DVD-spiller Den Canton-sokkelen har ikke HDMI, bare en optisk inngang (hvor skal en plugge inn denne)? Det er ikke sånn at man må koble hver av de nevnte boksene direkte til lydsokkel for å få denne gode lyden (dumt spm sikkert ja)? En vil jo kunne spille det meste gjennom lydsokkelen når en først investerer i en. Eller er det rett og slett slik at en bør ha en sokkel med flere innganger, så man får tilkoblet mere? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Har du en sokkel med hdmi inn og ut er det jo langt enklere. Da kobler du til alle enheter via hdmi inn, og fra hdmi ut til tv. På den du har valgt antar jeg at det enkleste er å koble alt direkte i tv, og så ta via optisk ut på tv og til sokkel. Så sjekk at tv har optisk ut. Hva med Philips HTL9100? Finner den til 3990 hos lefdal og elkjøp om de har flere igjen. Det er en utgående modell som er blitt erstattet av Philips Fidelio B5 Jeg har ikke testet den selv, men den har fått mye skyt og virker veldig bra som du ser i testen. Stort pluss for å kunne få ekte 5.1 lyd med den også, eller rett og slett ha samme lyd i flere rom med de trådløse elementene. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Den er forholdsvis enkel. Koble alle enheter som skal kjøre bilde direkte til TV. Kjør lyden fra TV til lydplanken via Toslink (optisk). Da vil alt som går via TV få lyden ut på lydplanken. Bluetooth-enheter parer du og kjører direkte på planken. Fiberoptisk kabel får du på Biltema for ikkeno penger, og formatet er digitalt, så det er ikke snakk om noe kvalitetstap selv selv om kabelen er billig. Du kan bare ikke kjøre mer enn 10m lang kabel uten å koste på den litt. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 11. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2016 Ok, skal forsøke det. Synes dette ser veldig enkelt og ryddig ut: https://prisguiden.no/produkt/canton-dm75-226375?utm_campaign=related_products&utm_medium=referral&utm_source=www.prisguide.no Men da har en alt i en boks, er det ulemper ved det? Bør sub-en være separat som er mest vanlig? De som har hjemmekino-sett med flere høyttalere, hva er fordelene? Er det definitivt å foretrekke? Den Philipsen som var tipset om har avtagbare deler som kan plasseres fritt, men de må jo tilbake for å lades så det anser jeg som litt masete opplegg. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Det er jo nettopp det at du kan plassere de fritt som er så genialt. Ønsker du kun en lydplanke til vanlig tv så lar du alt være montert. Fyrer du i gang en film og vil ha skikkelig lyd så har du det med å flytte de avtakbare i bakkant og du har 5.1 lyd. Ønsker du høre musikk så kan du ha samme lyd i flere rom, på terrassen osv. Fordelene med å ha 5.1 er jo at du får et langt større lydbilde der hver kanal har sin oppgave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå