Gå til innhold

Sesjon i morgen!

inaktiv000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var nettop inne for sesjon, skal søke på lederutdanning. Dette innebærer at jeg skal begynne å trene, (blir kvitt overflødig fett,) og blir bedre fysisk form. I millitæret blir man tvunget til å gjøre noe man mest sannsynlig ikke har lyst til, noe som virker "karakterbyggende" (høres jeg ut som faren til tommy nå?) og man lærer å stå tidlig opp. (Selvfølgelig om man går inn for dette med litt motivasjon.)

Etter det jeg har hørt så blir det kjekt om man går inn i millitæret med litt motivasjon og kjedelig om man søker på kjøkkentjeneste, kontorarbeid e.l.

Edit: Glemte å si at dette har jeg ikke bare hørt av kapteinen på sesjon, foreldre o.l. men av folk som har gjennomført førtegangs tjeneste i nærmeste fortid.

Endret av Gabba
Lenke til kommentar

Jeg var på sesjon i 1999 tror jeg. Det året var det KUN de som søkte seg til Telemarksbataljonen, MP, UB eller andre slike spesielle ting som fikk ønsket sitt oppfylt.

Militærfolka sa selvsagt "du får muligheter til å utvikle deg. (...) Vi forsøker å oppfylle alles førstevalg." etc... Bullshit. INGEN på mitt russekull på ca 150 elever kom ditt de ville (med unntak av de få som søkte seg til MP og Telemarksbataljonen). De fleste havna i infanteriet i Troms. Selvsagt var det noen som havnet i samband og sanitet etc, men ikke de som søkte seg dit.

Jeg argumenterer ikke for eller imot militærtjeneste nå, jeg sier bare at min erfaring med sesjon er: Ikke stol på hva de sier.

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar

Hei,

mange som mener mye om forsvaret ja, men det er bare en måte å finne ut om det er noe for deg og det er å prøve det selv. Derfor synes jeg at du bør søke deg til en stilling som du tror kunne passe deg. Selvfølgelig er det ikke sikkert du kommer inn der du søker, men det er verdt et forsøk.

Jeg kom inn i Logistikkbataljonen i Bardufoss akkurat det jeg søkte på og det viste seg å være ganske greit. Selvfølgelig har jeg både gode og dårlige minner derfra men jeg har flere gode minner enn dårlige minner.

Jeg likte meg i logistikkbataljonen, i min stilling stod jeg veldig fritt og var egen herre over eget kjøretøy. Befalet var greit nok, og la seg i liten grad opp i detalj styring av oppdrag.

(Glemte jeg å neve at i løpet av et helt år i nord norge satt jeg en halv time mg3 vakt og ingen 12,7 vakt. Ha ha jeg ler av dere gevær jallaer.)

I tillegg fikk jeg utnytta forsvaret, med at jeg fikk sivile kurser til ca 50.000 kroner + div militære kurs.....

Hvis du har tenkt så langt som om du eventuelt vil i utenlandstjeneste etter førstegangstjenesten kan det være greit å søke seg til 6. divisjon, da det er derfra de fleste blir henta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

gjør som meg.

kystjeger og søk deg til harstad for trening der.

holder du ut og blir kystjeger så tar man 1 år i praksis i harstad,pga alle utedagene får man rundt 450 000 i lønn.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Søk deg i marinen, kommer du ditt kan du stort sett velge å vrake i hva du vil gjøre. Fra marine jeger til kystfort til div båter, eller kanskje vaktsoldat(sofagris) på land. Kommer du i kystvakten er det en mnd av og en mnd på.

I marinene er det i tillegg store muligheter for å værve seg, noe som gjør seg godt på cv.

Sjøl var jeg på ubåt. Er du interisert i ett konge miljø, mye fest og morro, offiserer som faktisk er greie, da er ubåt rette plassen. Dessuten huker det damer!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...