Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vanskelig huseier

Castano89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han kan jo alltids prøve å inndrive husleien. Jeg ville skaffet meg litt ryggdekning - kanskje noen vitner på at det faktisk er så jævlig som du sier, kanskje en takstmann (men det koster jo). Så ville jeg sagt ifra til huseier at gitt tingenes tilstand, akter dere å heve leieavtalen med umiddelbar virkning. Hvis han har noe å si på det, kan han ta det til forliksrådet (Husleietvistutvalget i deler av landet). I verste fall må dere betale (litt av) leien for de tre månedene, men det må dere jo uansett hvis dere sier opp på vanlig måte.

Men jeg er ikke jurist, så ikke gå bananas fordi jeg sier det. Hør med en som har greie på det først.

Lenke til kommentar

Dette er sånt som skjer med dumme småbarnsfamilier. Flytte inn i et pill råttent hus med hull i ytterveggen. Selvsagt blir det kaldt om vinteren:)

Og det fører igjen til stokk dumme internetthelter titter ut fra sine varme kjellerleiligheter for å spre gallen sin. Slår ikke feil.

Nei det slår ikke feil når du (som er fremmed) til og med VET hva slags boligtype jeg bor i...

Dette er sånt som skjer med dumme småbarnsfamilier. Flytte inn i et pill råttent hus med hull i ytterveggen. Selvsagt blir det kaldt om vinteren:)

dumme? Godt du kommer med patetiske innlegg det går ann å le av. Takk

Ja mange småbarnsfamilier gjør dumme ting. Å flytte inn i et pill råttent hus med hull i ytterveggene er en av de "dumme" tingene som småbarnsfamilier har en tendens til å gjøre:)

Lenke til kommentar

Å flytte inn i et pill råttent hus med hull i ytterveggene er en av de "dumme" tingene som småbarnsfamilier har en tendens til å gjøre:)

Kan du underbygge den påstanden ?

Hva er det du har problemer med å forstå?

Ingenting, jeg spurte om du kunne underbygge påstanden din (jeg har nå til og med markert påstanden). Hvilket av ordene er det du har problemer med så skal jeg forklare det for deg. For meg er det en veldig enkel setning uten noen fremmedord, men for deg fortoner det seg tydeligvis annerledes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting, jeg spurte om du kunne underbygge påstanden din (jeg har nå til og med markert påstanden). Hvilket av ordene er det du har problemer med så skal jeg forklare det for deg. For meg er det en veldig enkel setning uten noen fremmedord, men for deg fortoner det seg tydeligvis annerledes.

Vell du må ha det inn med teskje.

Å flytte inn i et pill råttent hus med hull i ytterveggene, er dumt om en vil holde huset varmt om vinteren. Småbarnsfamilier består av som regel unge mennesker med null eller liten erfaring fra bolig/leiemarkedet og kan derfor lett velge feil. De vet ikke hva de skal se etter, og derfor ender de opp med et dårlig alternativ.

Tråden er et godt eksempel på dette. Og dette er ikke første gangen jeg hører om dette.

Så var det kilden din da, her er problemet at jeg har sluttet å lese norske medier og gidder ikke engang å gå inn der.

Du kan likevel velge å tro at påstanden er usant og at ingen andre småbarnsfamilier har valgt et dårlig alternativ i historien og at det bare er eldre voksne folk med lang erfaring fra bolig/leiemarkedet som kun velger dårlige alternativer, mens småbarnsfamilier velger alltid perfekt alternativ. Plukk en påstand du:)

Bare litt ren "logikk" her som du har problemer med å finne ut av, siden du måtte ha beskrivende dokumentasjon på dette. Ergo setningen "Hva er det du har problemer med å forstå?" ble servert:)

Dette burde være rimelig oppklarende for folk med gjennomsnittlig intelligens.

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

Og det fører igjen til stokk dumme internetthelter titter ut fra sine varme kjellerleiligheter for å spre gallen sin. Slår ikke feil.

Nei det slår ikke feil når du (som er fremmed) til og med VET hva slags boligtype jeg bor i...

dumme? Godt du kommer med patetiske innlegg det går ann å le av. Takk

Ja mange småbarnsfamilier gjør dumme ting. Å flytte inn i et pill råttent hus med hull i ytterveggene er en av de "dumme" tingene som småbarnsfamilier har en tendens til å gjøre:)
ja jeg ser den at mange tar et dumt valg. Men å kalle meg dum uten at du kjenner meg er ikke særlig voksent eller respektabelt. Nei det er ikke alle som har den kunskap man trenger. Jeg er jo ikke en snekker. Å hullet var ikke synelig da jeg flyttet inn. Det ble først synelig da jeg prøve å lukke opp vinduet å trodde det skulle dette ut. Jeg har nå snakket med en snekker som skal komme å se på saken for å være vitne hvis det går så langt som retten. I stedet for å rakke ned på småbarnsfamilier med dumme innlegg kan du vel heller hjelpe meg? Si hva du mener om hva man burde gjøre, eller har rett til å gjøre. Takk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...