inzyr Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg har akkurat fått meg Abit IC7-G og har problemer med å installere "Intel Application Accelerator" Når jeg prøver å installere så får jeg en melding som forteller meg at den fant ikke noe kompatibel chipset, men jeg har chipset som er kompatibel med Intel Application Accelerator. Jeg har lastet ned den nyeste version (har også prøvet med eldre versioner), men det vill ikke virket Er det noe jeg gjør feil eller er de bare ikke kompatible? Er det noen som har installert Intel Application Accelerator på en pc med Abit IC7-G? Hva kan jeg isåfall gjøre? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg har akkurat fått meg Abit IC7-G og har problemer med å installere "Intel Application Accelerator"Når jeg prøver å installere så får jeg en melding som forteller meg at den fant ikke noe kompatibel chipset, men jeg har chipset som er kompatibel med Intel Application Accelerator. Jeg har lastet ned den nyeste version (har også prøvet med eldre versioner), men det vill ikke virket Er det noe jeg gjør feil eller er de bare ikke kompatible? Er det noen som har installert Intel Application Accelerator på en pc med Abit IC7-G? Hva kan jeg isåfall gjøre? Jeg fikk også samme problemet. Løste det ved å sette inn to raptorer i raid, siden programmet er "raid edition". Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Der finnes IAA for RAID og non-RAID, pass på at du prøver å presse inn riktig utgave. Har selv IC7-G, og ja jeg har lagt inn IAA på det - uten noen problemer. Lenke til kommentar
inzyr Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Har prøvd både raid og ikke raid versionen og ingen funket. Jeg har desverre ikke noen sata disk som jeg kan koble til. Har hørt det er veldig bra å ha IAA, men er det virkelig det? Finnes det noen måte å Force installere IAA? Hva kan jeg gjøre? Endret 19. november 2003 av inzyr Lenke til kommentar
Howard Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Det finnes ingen Intel Application Accelerator (IAA) for 875/865 baserte hovedkort som ikke kjører S-ATA disker i RAID-oppsett på ICH5R-sørsiden. M.a.o.: - IAA 2.3 er ikke kompatibel med 865/875 - IAA "Raid Edition" er kun kompatibel med S-ATA RAID-oppsett på ICH5R. Kjører selv en S-ATA-disk på IC7-G her (ikke RAID-oppsett), og får heller ikke installert IAA. Merkelig at ikke Intel har fått dette på plass, for diskytelsen skal potensielt kunne gå en del opp ved bruk av IAA. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 - IAA 2.3 er ikke kompatibel med 865/875- IAA "Raid Edition" er kun kompatibel med S-ATA RAID-oppsett på ICH5R. Mente bestemt jeg hadde lagt inn IAA på i875 kortet mitt men har husket feil før (en rekke eksamner uten 1.0 er jo det beste beviset på det). Nå nektet den riktignok å installere det, med kunn SCSI disker i maskinen vel og merke. :/ Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg lurer på hva grunnen til at i875/i865pe ikke støtter nonraid-iaa? Raid 0 gir enda mer ytelse, men nonraid-iaa på andre chipsets gir og økt ytelse... Supported chipsets Lenke til kommentar
inzyr Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Takker for svar, nå slipper jeg å tro at jeg gjorde noe feil :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå