Gå til innhold

Asylsøkernes sanne ansikt

Anbefalte innlegg

Nei, det kan det ikke. Alle tallene misanthrope har presentert fra 2009 finnes i nyere versjoner.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/nedgang-i-usa-okning-i-sverige-og-norge

Hvis du kan finne en tilsvarende nyere rapport så gjerne...

Hva skal du med en rapport? Rådata er her: http://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/lovbrudda

For voldtekt:

https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/kripos/Vedlegg_2030.pdf

https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/kripos/Voldtektssituasjonen_2014.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sier jo seg selv at kriminaliteten daler jo mer moderne et samfunn blir. Så at den totale kriminaliteten går nedover i norge selv om innvandring øker er ikke på grunn av innvandrere, men heller på tross av.

Duh. Det vet jeg, så klart. Det er ikke jeg som trekker enkle slutninger av korrelasjoner, det er det misanthrope som gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fant en bok jeg leser nå, som jeg virkelig anbefaler for alle. Spesielt for de som er interessert i asylsøkere og innvandring; The Malazan Book of the Fallen.

Skjønner at du prøver å mokke Hege Storhaug og jeg er heller ikke enig med henne i alle uttalelser, men det er noe galt når de mest "gærne" av oss forteller sannheten mens de som burde stått for sannhet og god informasjon ikke gjør det...

Vi kan velge å gjøre som vanlig, se vekk i "toleransens" navn eller sette noen krav til våre nye landsmann og være bevisste i hva vi IKKE vil ha og da blir det bare barnslig av deg å linke til en fantasy saga i et forsøk på å kneble debatten vi burde ha hatt for lenge siden. Folk reagerer over det ganske land og det er nok ikke så mye fremmedhat og rasisme blandt vanlige mennesker som "venstresiden" skal ha det til, og som de altfor ofte har brukt til å kvele alle debatter med, men en frykt for hva fremtiden kan bringe når vi har veike politikere som hele tiden mener det er best å snu seg og se en annen vei for å ikke provosere islam og dens ukultur..

Ser over hele fjøla nå på sosiale medier at folk jeg faktisk trodde var for oppegående til å spre delvis hat propagande som kun tjener den ekstreme høyre siden nå gjør det og det gjør meg litt trist. Men det er det vi får etter åresvis med debatt og kritikks knebling og følelsen av at vi ikke kan stole på hverken politiet eller myndigheter i disse spørsmålene... Da tyr folk til de som de føler presenterer den mest sannsynlige sannheten (selv om det ofte bunner ut i ren rasisme og fremmedfrykt) og dessverre viser det seg gang på gang at de som skulle fortalt sannheten ikke har gjort det, de prøver å dekke over, skjule og kjøpslå på de verdiene vi har her i landet og klart folk reagerer på det! Det skulle da bare mangle!!

Gang på gang blir vi oppfordret til å vise "toleranse" omtrent samme hvor alvorlig graden av islamsk ukultur har vært (og det verste blir dekket over) og landets aviser er så kuet og livredde for å tråkke muslimer på tærne at de har meldt seg ut av enhver troverdighet i det de skriver og viser det klart og tydelig når de ikke engang ville ha en sakelig gjennomgang av boka til Hege Storhaug, men "ansatte" en utenforstående som de visste ikke var glad i Storhaug fra før... For salgs tallene sin del gjorde de helt riktig da, for den 11 landeplagen har blitt en kiosk velter av dimmensjoner da folk flest gjerne vil vite hva som er så farlig i den boka at landets aviser behandler den som om det skulle vært en nært forstående en atom bombe klar til å gå av....

Men dette var alt du hadde altså lmlekk? Ingen argumenter, kun et forsøk på latterlig gjøring av en alvorlig sak i håp om å kneble debatten som burde vært tatt for årevis siden? Godt gjort må jeg si...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kunne nok tidligere tenkt meg å lest boken til Storhaug. Men jeg synes hun for det første burde endre tittelen slik at det ble kronologisk: "Islam den 13. landeplage". Både jødedommen og kristendommen var jo tidligere ute. Dessverre har jeg ikke penger å kaste i søpla, så da får jeg heller støtte meg til tidligere erfaringer om Storhaug:

Jeg hadde jo hørt om denne fæle kvinnen før jeg tok fatt på "Det store intervjuet", men ikke bitt meg så veldig godt fast i hvem hun var og hva hun stod for. Og overraskelsen min var ganske stor når jeg var ferdig. Hege var jo overhodet ingen "gal skrulle". Hun var jo reflektert, intelligent, rik på erfaringer og full av gode intensjoner. Hvordan hadde hun fått et slikt ufortjent dårlig rykte? Vel, neste gang jeg ser noe fra henne skal jeg sannelig kikke på det uten å være forutinntatt tenkte jeg.

Og det gjorde jeg også, 3 - 4 ganger tenker jeg. Men dessverre var det som om hun er schizofren, eller har en eller annen personlighetsforstyrrelse. For Hege Storhaug fra "Det store intervjuet" eksistere tilsynelatende kun i det intervjuet. Ellers er det akkurat som om hun er inne på noe viktig og fornuftig, men snubler før mål og avslutter det hele med noe tourettes liknende greier med konspirasjonsteorier.

Det hele er litt trist. hun har åpenbart sine erfaringer. Og de kunne vært verdifulle om hun hadde klart å holde seg seriøs. Slik det er så ødelegger hun for seg selv, men også for sine tilhengere som ikke har sjanse til å bli tatt seriøse etter å ha tatt hennes navn i sin munn. Jeg har forsøkt å vise så mye velvilje mot henne som overhodet mulig, men når hennes overdrivelser ikke lenger kan beskrives uten å bruke ordet "løgn", da er løpet kjørt.

Men jeg skjønner også at hun har sine tilhengere. Det er bare det at jeg misstenker hun er foretrukket kun fordi det ikke finnes noe bedre alternativ. Hvem skulle det vært liksom? Max Hermansen? Noen fra NDL kanskje? Det er vel kanskje det virkelig triste..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er bare det at jeg misstenker hun er foretrukket kun fordi det ikke finnes noe bedre alternativ. Hvem skulle det vært liksom? Max Hermansen? Noen fra NDL kanskje? Det er vel kanskje det virkelig triste..

Ja ikke sant? Hvem er det som er villig til å kaste sitt gode navn og rykte ut av vinduet når man VET at man blir hånet, truet, latterlig gjort og det som verre er ved å fremme en sak som er SÅ betent og som i åresvis har vært en "ikke-sak" i politiken? Ikke jeg ihvertfall... Så "tøff" er jeg neimen ikke og litt for glad i pengene jeg får i en fast jobb..

Men det er som jeg sa, det er betimelig at de vi normalt ikke ville trodd på et sekund er de som er nærmest virkeligheten og de som skulle presentert virkeligheten (politi, politikere og presse) gjør hva de kan for å unngå å si et pip i beste fall eller rett og slett lyver oss rett i trynet, enten direkte eller indirekte...?

Hvis ikke nå er tiden for en ordentlig oppvask i denne uoversiktelige jungelen er jeg redd for at folk flest, folk som normalt ville holdt seg for gode til å stille opp for høyre siden, faktisk vil stille opp... Om det ikke dukker opp et ordentlig alternativ til disse tåke fyrstene som sitter på tinget, og som helst ikke vil røre "upopulære" saker i det hele tatt i frykt for taburetten de sitter godt lønnet på til neste valg, så vil ting ta meget ubehagelige vendinger er jeg redd... Folks tålmodighet, selv sløve norske sofavelgere som ikke gjør annet dramatisk i løpet av en dag enn å gå litt fort ut av sofaen, kan bare strekkes så langt.... Tror definitivt vi må ablutte godhets tyraniet, ellers er det ikke lenge før det smeller.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvem skulle det vært liksom? Max Hermansen?

Ja ikke sant? Hvem er det som er villig til å kaste sitt gode navn og rykte ut av vinduet når man VET at man blir hånet, truet, latterlig gjort og det som verre er ved å fremme en sak som er SÅ betent og som i åresvis har vært en "ikke-sak" i politiken? Ikke jeg ihvertfall... Så "tøff" er jeg neimen ikke og litt for glad i pengene jeg får i en fast jobb..

Max Hermansen er jo et fint eksempel på hva som skjer hvis man tør å si noe ut offentlig. Latterlig at det fortsatt er folk som tror man har ytringsfrihet her i landet. Hvis vi virkelig hadde ytringsfrihet så måtte man ikke trenge å være bekymret for å miste jobbet sin bare fordi man mener det motsatte av makteliten.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Skjønner at du prøver å mokke Hege Storhaug og jeg er heller ikke enig med henne i alle uttalelser, men det er noe galt når de mest "gærne" av oss forteller sannheten mens de som burde stått for sannhet og god informasjon ikke gjør det...

Nei. Jeg imiterte heller formen på innlegget som Ateist skrev, og kom med en genuin bokanbefaling. Storhaug stort sett var irrelevant.

Vi kan velge å gjøre som vanlig, se vekk i "toleransens" navn eller sette noen krav til våre nye landsmann og være bevisste i hva vi IKKE vil ha og da blir det bare barnslig av deg å linke til en fantasy saga i et forsøk på å kneble debatten vi burde ha hatt for lenge siden. Folk reagerer over det ganske land og det er nok ikke så mye fremmedhat og rasisme blandt vanlige mennesker som "venstresiden" skal ha det til, og som de altfor ofte har brukt til å kvele alle debatter med, men en frykt for hva fremtiden kan bringe når vi har veike politikere som hele tiden mener det er best å snu seg og se en annen vei for å ikke provosere islam og dens ukultur..

Du spekulerer i min motivasjon for bokvalget jeg lenket til. Du bommer.

Det er en serie som jeg genuint vil anbefale for alle. Det er, IMNSHO, et mesterverk. Det er også en serie med et stort fokus på medfølelse, som mange kunne ha godt av å lære mer om. (Noe man også får av å lese fiksjon.)

Ser over hele fjøla nå på sosiale medier at folk jeg faktisk trodde var for oppegående til å spre delvis hat propagande som kun tjener den ekstreme høyre siden nå gjør det og det gjør meg litt trist. Men det er det vi får etter åresvis med debatt og kritikks knebling og følelsen av at vi ikke kan stole på hverken politiet eller myndigheter i disse spørsmålene... Da tyr folk til de som de føler presenterer den mest sannsynlige sannheten (selv om det ofte bunner ut i ren rasisme og fremmedfrykt) og dessverre viser det seg gang på gang at de som skulle fortalt sannheten ikke har gjort det, de prøver å dekke over, skjule og kjøpslå på de verdiene vi har her i landet og klart folk reagerer på det! Det skulle da bare mangle!!

Gang på gang blir vi oppfordret til å vise "toleranse" omtrent samme hvor alvorlig graden av islamsk ukultur har vært (og det verste blir dekket over) og landets aviser er så kuet og livredde for å tråkke muslimer på tærne at de har meldt seg ut av enhver troverdighet i det de skriver og viser det klart og tydelig når de ikke engang ville ha en sakelig gjennomgang av boka til Hege Storhaug, men "ansatte" en utenforstående som de visste ikke var glad i Storhaug fra før... For salgs tallene sin del gjorde de helt riktig da, for den 11 landeplagen har blitt en kiosk velter av dimmensjoner da folk flest gjerne vil vite hva som er så farlig i den boka at landets aviser behandler den som om det skulle vært en nært forstående en atom bombe klar til å gå av....

Jeg antar dette ikke var ment til meg, siden det mest virker som en lengre rant hvor du ønsker å få ut din frustrasjon om ting og tang.

Men dette var alt du hadde altså lmlekk? Ingen argumenter, kun et forsøk på latterlig gjøring av en alvorlig sak i håp om å kneble debatten som burde vært tatt for årevis siden? Godt gjort må jeg si...

Aha! Da var vi tilbake på meg, og innlegget mitt som du siterte.

Igjen så spekulerer du på hva jeg ønsket å få frem. Igjen så bommer du.

Vennligst slutt med det. Det er irriterende.

De tåler da ikke debatt siden det ikke finnes gode argumenter for innvandring, annet enn følelser.

For oss mer opptatt av logikk så holder ikke dette.

Jeg vil våge å påstå at du óg er motivert av følelser. Logikk i seg selv gir ingen motivasjon til stort. Som David Hume sa det,

“Reason Is and Ought Only to Be the Slave of the Passions”

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil våge å påstå at du óg er motivert av følelser. Logikk i seg selv gir ingen motivasjon til stort. Som David Hume sa det,

Selvfølgelig, det mennesket som påstår at det ikke har følelser lyver.

Men vi kan ikke drive følelsespolitikk når det gjelder innvandring, det er ikke bærekraftig for lille norge å hjelpe alle som trenger hjelp i verden.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, det mennesket som påstår at det ikke har følelser lyver.

Men vi kan ikke drive følelsespolitikk når det gjelder innvandring, det er ikke bærekraftig for lille norge å hjelpe alle som trenger hjelp i verden.

Er ikke det bare et resultat av dine følelser som omhandler innvandrings politikken?

Alle andre som som ikke mener det samme som deg baserer logikken sin på følelser, mens dine negative følelser mot innvandrere går som hva for noe? Objektiv fakta?

Ganske ironisk egentlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kunne nok tidligere tenkt meg å lest boken til Storhaug. Men jeg synes hun for det første burde endre tittelen slik at det ble kronologisk: "Islam den 13. landeplage". Både jødedommen og kristendommen var jo tidligere ute. Dessverre har jeg ikke penger å kaste i søpla, så da får jeg heller støtte meg til tidligere erfaringer om Storhaug:

Boken finnes nok på bibliotek, men ja har selv vurdert å lese boken men har blitt med tanken. 

For meg virker hun veldig oppgående, vell mer oppgående enn ytterkantene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prove it.

Land vi kjenner som hele fundamentet er basert på innvandring i nyere tid er blant annet USA, Australia, New Zealand og Singapore.

Alle er vellykkede etter masseinnvandringen, samme hva følelsene sier :)

Kan jo begynne å se på sverige, england, tyskland og frankrike. Problemene står i kø der.

Og av de landene du nevner så har ingen hatt masseinnvandring av muslimer, noe som er stikkordet her.

Ganske stor forskjell på om vi tar imot 50.000 svensker eller 50.000 somaliere.

Om du ikke ser et problem med det som skjer i europa pr dags dato so har du verdens største skylapper på deg.

Endret av Apox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Prove it.

Land vi kjenner som hele fundamentet er basert på innvandring i nyere tid er blant annet USA, Australia, New Zealand og Singapore.

Kan jo begynne å se på sverige, england, tyskland og frankrike. Problemene står i kø der.

Og av de landene du nevner så har ingen hatt masseinnvandring av muslimer, noe som er stikkordet her.

Om du ikke ser et problem med det som skjer i europa pr dags dato so har du verdens største skylapper på deg.

Nå har du gått ganske så langt bort i fra påstanden om at ikke masseinnvandring er bærekraftig, og velger å heller kaste ut nye påstander i stede for å underbygge det opprinnelige.

Islam er et problem ja, et veldig lite problem i Norge, men et enormt problem der islam har tatt grep i landets politikk.

Ja.. det er en stor forskjell mellom svensker og somaliere.

Jeg mener selv at jeg ser utfordringen med hva som skjer i Europa.

Jeg ser fredelige flyktninger, jeg ser ekstremister og jeg ser fordomsfulle innvandringsmotstandere (og så klart alle nyansene der i mellom). Men generelt sett så mener jeg at det er 2 av disse 3 som lager problemer for oss alle, og de fredelige flyktningene er ikke en av dem.

De kunne så klart ha lagt fra seg religionen sin før de flyttet, men idealistisk undertrykkelse fungerer sjeldent i lengden.

Og det må også nevnes at selv om de oppfører seg så hjelper de til med å normalisere tankefeil som er veldig uheldig. Men jeg aner ikke hva løsningen skulle være for noenting.

Hva mener du at løsningen er?

En blanding av Nord Korea's lukkede grenser, fascismen til Benito for nasjonens stolthet samt klasse utviklingen i landet og et snev av Mao's anti-religiøse konsept mot østlig i stede for vestlig innvandring? 

Muslimer som tviholder på sine indoktrinerte ritualer holder jeg meg unna, jeg forstår meg ikke på dem og blir litt usikker rundt de, det samme gjelder for den sak skyld alle dypt religiøse som div. kristne fundamentalister, JW, mormoner, smiths venner, evangeliske baptister, Amish folka m.m.

Men sitte å slenge dritt fra morgen til kveld og lage en større skille og mer hat mellom "oss og dem" er det ikke mye hjelp i.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Prove it.

Helt riktig Apox, men du klarer nok ikke å overbevise noen som allerede har latt følelsene sine avgjøre.

Endret av Ateist
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...