Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Appetitt

Poll om appetitt  

16 stemmer

1. 1. Har du sterk appetitt? Slik at du alltid har lyst på mer enn hva som er forsvarlig å spise?

• Ja, i stor grad
      5
    • Ja, i liten grad
      6
    • Er ikke sikker / midt på treet
      1
    • Nei, men i liten grad lav appetitt
      2
    • Nei, stor grad av mangel på appetitt
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del så virker det slik at jo mer jeg spiser jo sultnere blir jeg. Om det går noen dager som jeg spiser lite, forsvinner malysten nesten. Søtsaker som brus virker også inn på suget etter mer søtt.

Lenke til kommentar

For min del så virker det slik at jo mer jeg spiser jo sultnere blir jeg. Om det går noen dager som jeg spiser lite, forsvinner malysten nesten. Søtsaker som brus virker også inn på suget etter mer søtt.

Hm! For meg er det motsatt. Jo lenger uten sjokolade, jo mer lyst. Blir mer sulten av å spise mindre over noen dager. Om jeg prøver å spise vegetariansk kommer kjøttlysten sterkere...

Anonymous poster hash: 9d79c...f23

Lenke til kommentar

Hva er et typisk kosthold for deg dersom du beskriver hver dag en gjennomsnitts uke? Da mener jeg alt du putter i munnen både smått og stort, usunt og sunt :)

Jeg har ikke oversikten over antall kalorier i det hele tatt. Jeg spiser mye kneipp. Men jeg har slanket meg cirka 10 kg siden april 2015, dog det er vanskelig. I noen perioder av den tiden økte vekten. Nei, jeg får bare stå på. Det er jo bare hva man selv ønsker det, hvis man selv ønsker å gå ned i vekt så gjør man det, hvis man ønsker å spise mer enn grensen for vektnedgang, så gjør man det. Men må være tolmodig.

Lenke til kommentar

Hva er et typisk kosthold for deg dersom du beskriver hver dag en gjennomsnitts uke? Da mener jeg alt du putter i munnen både smått og stort, usunt og sunt :)

Jeg har ikke oversikten over antall kalorier i det hele tatt. Jeg spiser mye kneipp. Men jeg har slanket meg cirka 10 kg siden april 2015, dog det er vanskelig. I noen perioder av den tiden økte vekten. Nei, jeg får bare stå på. Det er jo bare hva man selv ønsker det, hvis man selv ønsker å gå ned i vekt så gjør man det, hvis man ønsker å spise mer enn grensen for vektnedgang, så gjør man det. Men må være tolmodig. Anonymous poster hash: 9d79c...f23

Jeg tenkte at det var letter å finne ut hva som laget søtsuget ditt dersom en visste hvordan kostholdet ditt var :) det har mye å si hva du putter i deg når det gjelder søtsuget.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte at det var letter å finne ut hva som laget søtsuget ditt dersom en visste hvordan kostholdet ditt var :) det har mye å si hva du putter i deg når det gjelder søtsuget.

Kneipp og cola er vel hovedingrediensene i mitt kosthold. :p Men, hvis jeg fortsetter å gå ned i vekt så er jeg egentlig fornøyd jeg - men en må jo stå på for å begrense seg.

Lenke til kommentar

Kneipp og cola er vel hovedingrediensene i mitt kosthold. :p Men, hvis jeg fortsetter å gå ned i vekt så er jeg egentlig fornøyd jeg - men en må jo stå på for å begrense seg. Anonymous poster hash: 9d79c...f23

Du er flink som har gått ned i vekt :) jeg kan si med sikkerhet at cola gir deg et evig søtsug. Bytter du ut cola med vann, kommer du til å merke stor forskjell. Men det tar noen dager å venne seg til omleggingen. Det er virkelig verdt det.

Lenke til kommentar

Hm! For meg er det motsatt. Jo lenger uten sjokolade, jo mer lyst. Blir mer sulten av å spise mindre over noen dager. Om jeg prøver å spise vegetariansk kommer kjøttlysten sterkere...

Si meg, svarer du deg selv i en tråd du selv har startet?

Lenke til kommentar

Hm! For meg er det motsatt. Jo lenger uten sjokolade, jo mer lyst. Blir mer sulten av å spise mindre over noen dager. Om jeg prøver å spise vegetariansk kommer kjøttlysten sterkere...Anonymous poster hash: 9d79c...f23

Si meg, svarer du deg selv i en tråd du selv har startet?

Har du lite å gjøre på som forumveileder siden du skriver noe så dumt?

Lenke til kommentar

Du er flink som har gått ned i vekt :) jeg kan si med sikkerhet at cola gir deg et evig søtsug. Bytter du ut cola med vann, kommer du til å merke stor forskjell. Men det tar noen dager å venne seg til omleggingen. Det er virkelig verdt det.

;) Er det sånn at jo mindre sukker, jo mindre søtsug? For alle, mener jeg. Jeg syns det er motsatt, som sagt... men kan jo hende jeg ikke prøver hardt nok.

For noen år siden begynte jeg med kaffe, vanlig svart kaffe, og det hadde mye å si for lysten på cola. Drakk mye mer før det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...