Gå til innhold

Svakheter?

Anbefalte innlegg

En kompis av meg skal oppgradrer sin gamle pc,og han har bett meg å hjelpe han.

Vi har kokt i hopen følgende utstyr til han:

HovedkortASUS A7M266-D AMD762 5PCI 1AGP 4DDR-DIMM UDMA100 DUAL SocketA ATX

CpUAMD Athlon Thunderbird 1400MHz/1.4GHz 256Kb 266MHz 0.18 bulk SocketA

SkjemkortGF4ti4200 (når det kommer, Asus mest sansynlig)

CPU-kjøler Thermaltake Volcano 7 variable speed SocketA (max 1.66GHz)

RAMOriginal 256Mb DDR PC2100 184pin 266MHz cas2.5 (AMD OK)

Han har frafør en AMD.Tbird av samme merke som han skal bestille,og nei han skal ikke køpe amd Mp for da vil han få en CPu til overs som bare står der. Skjem og tastatur og alt det har han fra før.

Så lurer jeg på om dere klarer å se spesielle svakhestpunkter hvis vi kan kalle det det med denne listen.

Noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Ola PeK skrev (2002-02-24 19:20):

Svakheit er det vel ikkje, men to stk. 1.4 T-bird utviklar ein del varme, så sørg for god kabinett-kjøling.

Det er ikke noe problem...det sitter 2 stykk 120x120 papstviter nede i kabinette som foresten er et chieftec bigtower. Og han har mod'et det og har 2 stykk vifter på toppen av kabinettet for utblåsning.

Lenke til kommentar

The A7M266-D leverages the technology of the AMD 760MPX™ chipset to take advantage of the enhanced performance of dual Athlon™ MP processors. The A7M266-D supports up to two Athlon™ MP processors, or one Athlon™ MP / Athlon™ XP / Athlon™ / Duron™ socket A processor.

Så altså, det går bare an å kjøre MP dual.

Puh...sparte jeg meg for ei stor flause :-

*Donkehodehardt*

Lenke til kommentar

Quote:

Anders Leipsland skrev (2002-02-24 20:14):

T-bird kan da ikke kjøres i dual? Og er du sikker på at han her faktisk har bruk for dual? Veldig få har noen reell nytte av dual.

Når det gjelder Asus skjermkort så er de IMHO overprisa. Asus er ikke noen spesielt god skjermkort produsent, bare helt ordinær. Ville nok heller valgt f.eks Gainward.

Han har egentlig ikkje bruk for det, men han insistere på at han skal ha Dual.

Han er litt "Sær" hvis du kan kalle det det, og han skal alltid ha det som er litt bedre en de andre :-

Lenke til kommentar

Quote:

Vegard20 skrev (2002-02-24 21:23):

AMD T-Bird fungerer i dual men du kan jo glemme support med ett sånt oppsett. Det er dårligere en XP i dual og enda dårligere enn MP i dual.

Har du testet at det funker da "Vegard20"?

Begynner på og bli ganske så usikker nå.

Lenke til kommentar

AMD T-Bird har jeg kjørt i dual på et Tyan Tiger MP HK. Det er jeg sikker på! Jeg kunne like gjerne ta ut den ene CPU`en og ytelsen var den samme.

Det er mange som har fått dobbel T-Bird til å fungere.

Om det fungerer på Asus A7M266-D vet jeg ikke. Jeg tror egentlig det. Jeg har hørt om folk som kjører Athlon 700 i dual! Når du prøver dual uten MP CPU`er så kan det stå på oppstarten at BIOS`en "Forcing single CPU mode" kjiiipt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...