sliz3r Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Heisann, Er en kollega som er på jakt etter ny laptop så tenkte jeg skulle hjelpe han litt med valg av laptop, så tenkte smekke inn en tråd her for og se om dere har noen tips til laptoper som passer han. Han bruker bare laptop til og høre musikk/se filmer og verdagslige oppgaver men vil gjerne ha ssd disk og at maskinen skal være rask, Jeg mener han trenger ikke noe dyr maskin til dette og fint finner en maskin til rundt 5 - 6000 så på en lenovo på elkjøp med gen 6 i5 processor 8gb ram og 960 kort men denne mangler ssd disk synes også det er litt overkill til hans bruk, er det evt mulig og kjøpe ssd disk og sette denne i og flytte windows over til ssd disken? vet ikke helt hvordan det fungerer med ferdigkjøpte maskiner da jeg bare har holdt meg til ferdigbygget stasjonære maskiner. Han ser også litt på asus rog maskiner men dette er en kar på 40 år som ikke spiller noe men sier han gjerne vil spille litt hvis han vil(world of tanks eller hva det er karen spiller, hehe) Han vil også ha full hd skjerm og minst 15.6'' skjerm, hdmi uttak og usb 3.0 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Denne gir mye for pengene http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80E50397MT/lenovo-g50-80-15-6-barbar-pc-sort-solv Lenke til kommentar
sliz3r Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Takk for svar, Men han ville visst også ha i5 eller i7 processor. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 i7 uteblir pga pris, dessuten har ikke bruksområdet hans noe bruk for en i7. Gjerne velge et dedikert skjermkort for litt spilling da det integrerte ikke er noe særlig å spille med. Lenke til kommentar
sliz3r Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 oi mente ikke budsjettet hans var 5-6000 mente bare at jeg synes det er hva han bør bruke siden jeg ikke synes han trenger noe beist av maskin, som sagt har han sett på maskiner opp til 10 000 men til hans bruk som er primært se film/serie/netflix og høre musikk så synes jeg ikke han trenger kraftigste, eneste han ville ha var i5 , 15.6'' + , ssd disk og at maskinen skulle være rask, men er ikke maskinene idag nokså raske for om dem ikke har ssd disk? Her er maskinen jeg rekomenderte han men han var ikke så veldig interessert siden det ikke var ssd disk: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80NV00FTMX/lenovo-ideapad-y700-15-6-barbar-pc-sort Ville sagt den gir mye for pengene, er maskinen så mye tregere bare fordi den ikke har ssd disk? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Oppstarten blir tregere, men generell browsing/gaming/netflix er det generelt ikke så stor forskjell på. Evt finn en maskin med hybrid disk. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Til den prisen og med de kravene du har oppgitt ville jeg vurdert å gå for en AMD CPU/GPU kombo. Evt. ville jeg anbefalt denne som jeg syns gir mye for pengene: https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/15-16-tommer/asus-x550jx-dm267t/222286.10997/ i5, helt kurrant dedikert nVidia GPU til litt spilling og en SSD til kr 7000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå