Bgarion Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Topp 7+ 1- Witcher 3 (XB1) Utrolig verden, med utrolige karakterer som har utrolige historier. Jeg har ikke vært i nærheten av å bruke like mye tid på noen andre aktiviteter i 2015 enn Witcher,, Bortsett fra jobb.. såvidt..Har spilt igjennom første DLC'n som også er en bra historie. Bare å vandre rundt med Geralt i timesvis uten mål og plan er spennende, vet aldri hvilke sideoppdrag som plutselig manifesterer seg. 2- Metal Gear solid 5- Phantom Pain (XB1) Phantom Pain avslutter serien med stil. Jeg er ikke så inne i loren, men les Erlings nydelige oppsummering. Spillet gir de utrolig mange ulike tilnærmingsmåter til hvert oppdrag, der du virkelig føler at du selv kan bestemme hvordan. Det kan bli litt mye VM i Fulton tidvis, men jeg lever godt med det. 3- Life is strange (XB1) Spillet som noen opplever som en EMO-goth simulator, men jeg hadde det overraskende spennende med spillet. Jeg synes historien er utrolig fengende, og føler virkelig at jeg bryr meg om karakterene. Det jeg likte best er tempoet, følte aldri noe stress med at jeg måtte komme meg videre, bortsett fra mitt eget ønske om å lære mer om historien. Jeg synes virkelig at Life is Strange er utrolig bra tilvekst til episodebaserte spill, og er vel det første spillet der jeg har satt meg ned på en benk bare for å høre på musikken, se på verdenen rundt meg og vurdere livet : 4- Pillars of Eternity (PC) Den åndelige oppfølgeren til Baldurs Gate, på alle måter. Klassisk RPG som jeg kjente jeg har savna dypt, bra historie der du kan samle ditt lag og velge selv hva du skal ha fokus på. Som alle andre Åpen verden spill har det seff bygge base/by/slott modus :-) Man føler også at utforminga av karakteren spiller en rolle for hvordan du løser oppdragene og questene, ikke bare med enten sniking eller slåssing, men også hvordan du oppfører deg mot folk du møter. 5- Until dawn (PS4) Hadde det mer spennende enn det jeg hadde trodd, fikk noen skikkelig høy pulsopplevelser. De har seff brukt alle mulige klisjeer innen skrekk-verden, med isolering på en øde hytte, uten mulighet for evakuering før.. UNTIL DAWN!!! Kidsa gjør selvsagt alle de dårlige valgene som går ann å gjøre, og deler seg opp i hytt og pine. Bra skuespill, og spesielt Peter Stormare holdt på å skremme brokk på meg som intens psykoanalytiker. 6- Batman Arkham Knight (XB1) Det har stort sett alltid vært gøy å være Batman sammen med Rocksteady, og er ikke så verst her heller. Må innrømme at Batmobilsekvensene nesten ble en dealbreaker for meg, men sett bort i fra det funker det som juling å gli over Gothams mørke gater. 7- Game of Thrones (XB1) Ja, jeg liker Game of Thrones. Har selvsagt sett alle episodene av serien, og Telltales episoder med familien Forrester funka veldig godt for meg. Spillet virka som en naturlig del av universet, og selv om valgene ikke alltid føles å være reelle, fikk de noen ganger større konsekvenser enn jeg trodde. Spillet er hakket mørkere enn Love Actually for å si det sånn, og det ruller et og annet hode her også.. Har spilt, likt- men kommer ikke med: Forza 6 Tales from the Borderlands Sunless Sea Football Manager 2016 Min skuffelse, og som nok mange er uenige i: Fallout 4- Den bygge greia, samt samlinga ødelegger for meg. Verden er for meg endimensjonal, og jeg er blitt lei bugsene nå.Synes verden er litt for tom, står bare å venter på meg. Skal prøve å ta det opp igjen, men er skeptisk. Sorry. Ting jeg ikke har spilt, men har lyst på : Bloodborne ( Selv om jeg vet jeg kommer til å drukne i fortvilelse) Her Story Shadowrun Hard West Undertale Endret 7. januar 2016 av Bgarion Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Angående fallout 4 så virker byggedelen ikke helt ferdig eller som en skikkelig del av spillet. Nesten som om det var noe de fant på veldig langt uti utviklinga. Et tegn på dette er hvor lite av bygginga som blir forklart og hvor liten relevans det har for resten av spillet. Men ellers(for min del hvertfall) er det en soleklar topp 3 kandidat for årets beste spillopplevelse. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Faktisk helt enig både i første plassen din og årets skuffelse. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Bra liste! Kjenner jeg må ta opp Pillars of Eternity igjen, fikk aldri fullført det. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Fjorårets skuffelse for min del er og blir Metal Gear Solid V - The Phantom Pain. Vet mange liker det, og beklager at jeg ikke kan ta del i den gleden. Det mangler noe, sjelen av Metal Gear Solid er ikke helt der, selv om alt det andre er. Historien drar meg ikke inn på samme måte, og måten den blir fortalt på passer ikke helt serien. Ellers så er jeg vel enig i lista, kanskje, muligens, ikke førstevalget ditt og ikke din skuffelse. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Fjorårets skuffelse for min del er og blir Metal Gear Solid V - The Phantom Pain. Vet mange liker det, og beklager at jeg ikke kan ta del i den gleden. Det mangler noe, sjelen av Metal Gear Solid er ikke helt der, selv om alt det andre er. Historien drar meg ikke inn på samme måte, og måten den blir fortalt på passer ikke helt serien. Ellers så er jeg vel enig i lista, kanskje, muligens, ikke førstevalget ditt og ikke din skuffelse. Har ikke prøvd Phantom pain og aldri klart å like serien. Men tror at ikke absolutt alle spill nødvendigvis blir bedre av å hive seg på åpen verden bølgen. Kan fint tenke meg at Metal gear er en av de. I samme måte er jeg noe skeptisk til nye hitman, man vi får se hva de klarer å koke sammen. 1 Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Fjorårets skuffelse for min del er og blir Metal Gear Solid V - The Phantom Pain. Vet mange liker det, og beklager at jeg ikke kan ta del i den gleden. Det mangler noe, sjelen av Metal Gear Solid er ikke helt der, selv om alt det andre er. Historien drar meg ikke inn på samme måte, og måten den blir fortalt på passer ikke helt serien. Ellers så er jeg vel enig i lista, kanskje, muligens, ikke førstevalget ditt og ikke din skuffelse. Har ikke prøvd Phantom pain og aldri klart å like serien. Men tror at ikke absolutt alle spill nødvendigvis blir bedre av å hive seg på åpen verden bølgen. Kan fint tenke meg at Metal gear er en av de. I samme måte er jeg noe skeptisk til nye hitman, man vi får se hva de klarer å koke sammen. Ja noen ganger når man går for åpen verden så må man ofre noe annet, og i Metal Gear Solid sitt tilfelle ble det historien som måtte ta baksete litt. Noe som ikke passer serien i det hele tatt. Det er et veldig bra spill, bare ikke et bra MGS. Er nok her The Witcher 3 overrasket meg mest, de har klart begge deler, mesteparten av tiden. Lenke til kommentar
...... Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Virker som en veldig bra liste. Har ikke spilt alle spillene på den, men er helt enig med nummer 1 og årets skuffelse. Ville nok plassert Pillars of Eternity på sølvplassering. Heftig spill! Lenke til kommentar
Bgarion Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Faktisk helt enig både i første plassen din og årets skuffelse. Ja, synes Fallout har fått litt ufortjent mye skryt :-) Har spilt det, til omtrent lvl 15, men mista motet. Mulig jeg plukker det opp igjen, men synes den bygge-greia er for ufullstendig. Lenke til kommentar
Bgarion Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Virker som en veldig bra liste. Har ikke spilt alle spillene på den, men er helt enig med nummer 1 og årets skuffelse. Ville nok plassert Pillars of Eternity på sølvplassering. Heftig spill! Witcher var soleklar, men de neste tre var ganske jevne. Den ramla nok ned fordi det er såpass lenge siden jeg har spilt det. Men kommer til å plukke det opp igjen snart. Skal vente till alle DLC'ene er kommet Lenke til kommentar
Bgarion Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Fjorårets skuffelse for min del er og blir Metal Gear Solid V - The Phantom Pain. Vet mange liker det, og beklager at jeg ikke kan ta del i den gleden. Det mangler noe, sjelen av Metal Gear Solid er ikke helt der, selv om alt det andre er. Historien drar meg ikke inn på samme måte, og måten den blir fortalt på passer ikke helt serien. Ellers så er jeg vel enig i lista, kanskje, muligens, ikke førstevalget ditt og ikke din skuffelse. Har ikke prøvd Phantom pain og aldri klart å like serien. Men tror at ikke absolutt alle spill nødvendigvis blir bedre av å hive seg på åpen verden bølgen. Kan fint tenke meg at Metal gear er en av de. I samme måte er jeg noe skeptisk til nye hitman, man vi får se hva de klarer å koke sammen. Ja noen ganger når man går for åpen verden så må man ofre noe annet, og i Metal Gear Solid sitt tilfelle ble det historien som måtte ta baksete litt. Noe som ikke passer serien i det hele tatt. Det er et veldig bra spill, bare ikke et bra MGS. Er nok her The Witcher 3 overrasket meg mest, de har klart begge deler, mesteparten av tiden. Ja det virker som om historien blei ofra litt i MGS , men synes den åpne verden funka fint. Likte å snike meg rundt i den. Synes også de klarte å skape ulike utfordringer ut i fra hvilke companions du hadde med. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Fin liste! Min er noe alla dette : 1 : Pillars of Eternity. 2 : Wasteland 2 3 : Legend of Grimrock 2 Lenke til kommentar
...... Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Witcher var soleklar, men de neste tre var ganske jevne. Den ramla nok ned fordi det er såpass lenge siden jeg har spilt det. Ser den. Jeg vil tippe at noe lignende dette er grunnen til at Fallout 4 kapret en del førsteplasser rundt om kring. Det er nytt og spennende, men ikke noe annet enn det. Hadde det og Witcher 3 kommet ut i omvendt rekkefølge tror jeg Witcher ville ha kapret mange flere GOTY'er, om ikke alle. Lenke til kommentar
Bgarion Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Fin liste! Min er noe alla dette : 1 : Pillars of Eternity. 2 : Wasteland 2 3 : Legend of Grimrock 2 Wasteland 2 er i min stack of shame :-) Så skal prøve å få tatt den også snart. Likte Grimrock 1 også veldig godt! Lenke til kommentar
Bgarion Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Witcher var soleklar, men de neste tre var ganske jevne. Den ramla nok ned fordi det er såpass lenge siden jeg har spilt det. Ser den. Jeg vil tippe at noe lignende dette er grunnen til at Fallout 4 kapret en del førsteplasser rundt om kring. Det er nytt og spennende, men ikke noe annet enn det. Hadde det og Witcher 3 kommet ut i omvendt rekkefølge tror jeg Witcher ville ha kapret mange flere GOTY'er, om ikke alle. Ja er ganske sikker på det. Er veldig spent på neste og siste DLC til Witcher :-) Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Liker definitivt din topp 3 i hvert fall selv om jeg ville ha bytta om på nummer 2 og 3 Men ellers så er det en fin fin liste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå