Gå til innhold

multiplier på opteron

lohelle

Anbefalte innlegg

hei!

er det noen som har PRØVD å låse opp multiplier på AMD opteron? (ikke FX)

Lurer på dette fordi Opteron 14X-serien har blitt MEGET rimelige i forhold til hva de var.

Om JA:

Hvilket hovedkort?

hvilken prosessor?

hvilken bios?

hvilken klokkefrekvens? @ klokkefrekvens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 246 selv, men har ikke noen mulighet til å stille på multiplier på kortet. Det er ikke en opsjon...

Ellers er vel Athlon FX og Opteron samme CPU og FX er ikke låst så vidt jeg vet. Da burde ikke Opteron være det heller.

BTW: Opteron er et raskt system :)

Lenke til kommentar
*siste bump*

Virker som om multiplieren er ulåst på alle Opteron/Athlon64/FX, MEN AMD har instruert hovedkort-leverandørene om å IKKE implementere multipliersettings i BIOSene. Du må da i tilfelle ha en "uoffisiel" bios for å få til å endre multiplier.

... Og slutt med denne bedritne bumpingen. Hvis ingen svarer, så synd for deg.

Lenke til kommentar

det som er så merkelig er at jeg ikke har sett noen reviews der man har klart (prøvd?) å stille multiplier på annet enn athlon fx. Et kombo med HK inkl mulighet for stilling av multiplier + opteron 140 (142/144) ville være brilliant for overklokkere da disse prosessorene er relativt billige og mest sannsynlig LETT kan stilles til 2 GHz eller mer (via multiplier).

Så beklager at jeg bumper, men jeg tror mange vil være interessert i å vite om dette går. Merkelig at ingen har prøvd/postet dette.

Lenke til kommentar

prøv selv da og se hvor mye du finner!

Jeg spør her fordi jeg LURER på om noen HER på forumet har prøvd dette. For jeg har søkt på google og finner ingenting.

Finner info om folk som har stilt multiplier på athlon fx og finner info om mobo's som kan stille multiplier.

Men jeg finner ikke info om noen som har prøvd/fått til å stille multiplier på opteron eller athlon 64.

Men beklager at jeg heletatt spurte da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...