Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Da har du et av de beste dekkene på markedet, og kan neppe skylde på dekkene. Nå er det ikke alltid at alle dekk er like gode på alle biler, så et (dyrt) alternativ er å bytte til for eks Nokian-dekk. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Har de Contiene rulleretning, altså en pil på seg? For om de står feile veien, så.... Skjønt, de burde ikke spinne noe særlig mer av det, tvert om Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 De skal ikke ha rulleretning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 De har inn- og utside, ikke rulleretning. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Rett nok for 5-er versjonen av dekket, men dog. Lenke til kommentar
Mannheim Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Ja, og problemet eksisterte med de forrige vinterdekkene også. Alt dette får meg til å tro at det er et 'ikke dekk' relatert problem Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Som sagt sjekk anti-spin og esp. Men vet du om det er ett eller begge hjul som spinner? Tviler men hvis det er ett kan det også være en liten sjanse for st det er feil i diffen. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Du har ikke noe veldig tungt liggende i bagasjerommet, tungt nok til å løfte fronten? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Du har ikke noe veldig tungt liggende i bagasjerommet, tungt nok til å løfte fronten? Burde sjekke at ikke svigermor ligger baki der Lenke til kommentar
Mannheim Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Ja, sikkert en god ide å sjekke antispin og ESP. Er det noe man bestiller his NAF eller merkeverksted? Har ikke noe i bagasjerommet, (og er ganske sikker på at svigermor ikke ligger baki der, hehe:)) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Du merker vel om antispinn funker eller ikke? Dersom den ikke er i orden, skal det lyse en gul lampe et sted. Dersom den er i orden, vil lampen blinke når bilen spinner, og den vil forsøke å bremse det hjulet som spinner. Lenke til kommentar
Mannheim Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Ok, da virker nok ikke antispin, eller det er ikke det på bilen. Ingen lamper lyser eller blinker Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Lampen skal vel blinke om antispinn slår inn. Letteste måten å finne ut om du har antispinn er uansett bare å se om motoren begrenser seg selv når du spinner. Slår du av antispinn så skal du få fri akselerasjon av hjulet som spinner (dvs. du kan gi så mye gass du vil). Mens med antispinn så virker det nesten ut som hjulet setter seg fast, og motoren lugger litt ved gasspådrag. Lenke til kommentar
Mannheim Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Skjønner, nei, da har ikke jeg antispin. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Og da må du kjøre deretter . Har selv en bil uten det og har gamle piggdekk fra 2012 på en bil jeg kjører og har ingen problemer. Men man må kjøre deretter og man spinner vis man ikke gjør det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Du skal ha rimelig avansert teknologi i en 2009 Avensis, så med mindre noe har gått galt så skal antispinn fungere. Hvorvidt du får lys eller lyset blinker, vet jeg ikke noe om. På min BMW så får jeg ihvertfall opp en oransje triangel med sirkel rundt hver gang DSCen slår inn. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Du skal ha rimelig avansert teknologi i en 2009 Avensis, så med mindre noe har gått galt så skal antispinn fungere. Hvorvidt du får lys eller lyset blinker, vet jeg ikke noe om. På min gamle Yaris fra '06, blinket det også i tillegg til at det selvsagt var lett å merke på bilen når det var aktivt - like som det er lett å merke når ABS er aktiv. Det er også kilden til den eneste feilen på bilen i en 10 års periode; en ESP sensor på et av hjulene feilet og det stod da også som konstant varselsikon i dashboardet. Jeg mener ikke ESP var med på laveste utstyrsgrad. Det var det i al fall ikke på Aygo'er. Lenke til kommentar
burgertyv Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Vask og slipp ut litt luft av dekka Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Skjønner, nei, da har ikke jeg antispin. Det kan ikke stemme, en 2009-modell må da ha antispinn. De fleste biler har hatt dette fra ca 2000. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Det kan også være lufttrykket Besteforeldrene mine kjøpte seg helt ny Nissan Qasqai (skriveleif) og der hadde de fullt for mye? luft, som gjor at de sto på samme plass. Kom seg ikke av gåre. Etter de hadde fått rett lufttrykk på dekka kom de fram over alt! Så de lærte det at de måtte sjekke lufttrykket selv og ikke bare kjøre etter verksted hadde "ordnet". Vet selv også at verkstedene bare fuller feks 2bar når dekke skal ha 2.7bar (min egen bil, bmw e46 320dat) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå