Lindsay Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Benytter nas4free og har enablet virtualbox. De virtuelle OS som jeg vil ha er ubuntu server og windows. Har satt av 2 intelkort til oppgaven. Hvordan setter du opp disse kortene og hvilke settings i nettverk delen under hver virtual machine? Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Dette kommer an på hvilket operativsystem du skal installere, og hvilket "Host Operating System" du bruker. Da jeg installerte Ubuntu Server i VirtualBox (på Windows PC), trengte jeg ikke å gå inn på "Network" og endre noen innstillinger der. Jeg lot bare alt stå som Standard. Men siden du bruker nas4free, så kan det hende at det er litt annerledes, Det jeg anbefaler, er at du ikke gjør noe der inne, og dersmo du ikke har nettverkstilkobling, så kan du gå inn og aktivere det virtuelle nettverkskortet, og i "DropDown" menyen velger du ett av dine nåverende nettverkskort. Dersom du skal ha 2 nettverkskort, må du aktivere de 2 første koblingene her. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Har nå fått IP som er i samme range som det subnettet jeg benytter men får ikke kontakt med putty. Har innstalert openssh server , og ettersom VNC klienten når jeg benytter denne er med engelsk tastatur må jeg ihvertfall ha adgang med putty. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Slik jeg ser på bilde ser det ut som at du ikke koblet nettverkskortet på den virtuelle maskinen til noe fysisk nettverkskort. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Følger denne nå så får vi se https://blogs.oracle.com/fatbloke/entry/networking_in_virtualbox1#NAT Er bridge jeg er ute etter men NAT kan duge det også Endret 7. januar 2016 av Lindsay Lenke til kommentar
tingo Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Hvis du skal kontakte de virtuelle maskinene utenfra (at de er servere) så er det bridging du er på jakt etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå