Borgenslukkersorgen Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Hei kjære meddiskutanter. Jeg har en lidenskap om å hjelpe mennesker og etter at jeg jobbet på et lokalt barnehjem i Nepal mens landet ble rammet av et heftig jordskjelv i 2015, så har jeg en stor drøm om å starte. Jeg jobber og sparer men trenger sliter med å skaffe egen kapital til oppstart, derfor lurer jeg på om det finnes noen snille og kloke hoder som kan kanskje gi noen hjelpsomme tips eller tilbakemeldinger om hvordan jeg skal gå frem med å kunne bygge opp egen kapital? Kanskje organisasjonen kan linkes tilbake til <norge og også være gunstig for vårt land på sett og vis (arbeidsplasser, kontakter etc) vet at dette er kanskje urealistisk og drar det for langt. setter stor pris på saklig tilbakemeldinger. mvh Remi Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Har du forsøkt å starte en folkefinansiering (crowdfunding)? Da må du velge en egnet portal, lage en grundig og salgbar prosjektbeskrivelse og så inviterer du dine venner og venners venner til å bidra. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 I tillegg kan du sjekke Legathåndboken 2016. Fåes kjøpt i vanlige bokhandlere. I tillegg har du denne nettsiden: http://www.legathandboken.no/Geografisk-begrensede/Hordaland/%28offset%29/30 Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 I tillegg kan du som regel få tak i legathåndboken hos ditt lokale bibliotek uten at det koster deg ei krone Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Har du vurdert å henge deg på et allerede eksisterende opplegg? Det er svært mange organisasjoner som driver med veldedighet, og det vil trolig være mer effektivt å bidra gjennom en av disse. 1 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Har du vurdert å henge deg på et allerede eksisterende opplegg? Det er svært mange organisasjoner som driver med veldedighet, og det vil trolig være mer effektivt å bidra gjennom en av disse. Enig! Etter min mening er der faktisk for mange slike organisasjoner, noe som gjør systemet ineffektivt gjennom for høye administrasjonskostnader totalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå