Gå til innhold

Hvordan få egenkapital til veldedighet i utviklingsland.

Anbefalte innlegg

Hei kjære meddiskutanter.

Jeg har en lidenskap om å hjelpe mennesker og etter at jeg jobbet på et lokalt barnehjem i Nepal mens landet ble rammet av et heftig jordskjelv i 2015, så har jeg en stor drøm om å starte.

Jeg jobber og sparer men trenger sliter med å skaffe egen kapital til oppstart, derfor lurer jeg på om det finnes noen snille og kloke hoder som kan kanskje gi noen hjelpsomme tips eller tilbakemeldinger om hvordan jeg skal gå frem med å kunne bygge opp egen kapital?

Kanskje organisasjonen kan linkes tilbake til <norge og også være gunstig for vårt land på sett og vis (arbeidsplasser, kontakter etc) vet at dette er kanskje urealistisk og drar det for langt.

setter stor pris på saklig tilbakemeldinger.

mvh Remi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje organisasjonen kan linkes tilbake til <norge og også være gunstig for vårt land på sett og vis (arbeidsplasser, kontakter etc) vet at dette er kanskje urealistisk og drar det for langt.

Forstod ikkje heilt denne, mulig det bare er dårlig formulert.

Uansett, fyrste steg er å skrive ned ei målsettning om kva du vil drive med, kva pengane skal gå til, og kvar dei skal brukast.

Deretter må du sjå på kor stor del av pengane du kan love skal gå til hjelpearbeidet og kor mykje som må påreknast i administrative kostnadar.

Når du har ei slik oversikt så kan du sjå deg rundt etter pengestøtte.

Mange lokalbankar deler ut pengar til lokale tiltak for barn og unge, så dersom du lager ei målsettning for din organisasjon som faller innunder det som banken vil støtte økonomisk så burde det gå greit å få støtte.

Tilsvarande vil mange andre private næringsdrivande ha sine hjertesaker som dei ønsker å støtte.

Du kan også finne legat og stiftelsar som støtter slike hjelpetiltak.

Så fyrst og fremst må du være tydelig på kva du vil bruke pengane til, og deretter finne personar som er villige til å hjelpe til økonomisk.

Skal du samle inn pengar til f.eks. gatehundane i Peru så vil du ha langt betre sjangs for å finne personar som vil støtte formålet blant personar som er aktive i dyrevelferd. Du vil ikkje få like mykje støtte frå sanitetsforeiningar og liknande som naturlig nok har større fokus på å hjelpe folk i nød, enn å hjelpe dyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forstod ikkje heilt denne, mulig det bare er dårlig formulert.

Uansett, fyrste steg er å skrive ned ei målsettning om kva du vil drive med, kva pengane skal gå til, og kvar dei skal brukast.

Deretter må du sjå på kor stor del av pengane du kan love skal gå til hjelpearbeidet og kor mykje som må påreknast i administrative kostnadar.

Når du har ei slik oversikt så kan du sjå deg rundt etter pengestøtte.

Mange lokalbankar deler ut pengar til lokale tiltak for barn og unge, så dersom du lager ei målsettning for din organisasjon som faller innunder det som banken vil støtte økonomisk så burde det gå greit å få støtte.

Tilsvarande vil mange andre private næringsdrivande ha sine hjertesaker som dei ønsker å støtte.

Du kan også finne legat og stiftelsar som støtter slike hjelpetiltak.

Så fyrst og fremst må du være tydelig på kva du vil bruke pengane til, og deretter finne personar som er villige til å hjelpe til økonomisk.

Skal du samle inn pengar til f.eks. gatehundane i Peru så vil du ha langt betre sjangs for å finne personar som vil støtte formålet blant personar som er aktive i dyrevelferd. Du vil ikkje få like mykje støtte frå sanitetsforeiningar og liknande som naturlig nok har større fokus på å hjelpe folk i nød, enn å hjelpe dyr.

Tusen takk for hjelpen, det setter jeg enormt stor pris på:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...