.AN.XVIII.IV:. Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Kan jeg få grønn skilt på f.eks min bil Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 2005? Godt mulig det er dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling på disse reglene om grønne skilter og sånt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 http://www.tv2.no/a/2966832 Vet ikke om det er de siste reglene men... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Hvorfor vil du ha grønne skilter? Eneste fordelen er vel litt mindre i omregistreringsavgift Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Ja, begynte også å lure på hvorfor man plutselig vil ha grønne skilter. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Kan jeg få grønn skilt på f.eks min bil Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 2005? Godt mulig det er dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling på disse reglene om grønne skilter og sånt. Hva i all verden skal du med grønne skilter? Det eneste grønne skilter betyr er jo at bilen er registrert som varebil.... Med de nye reglene, så får man jo heller ikke omregistrert varebiler til hvite skilter igjen. Det sagt, reglene tilsier at du skal ha så og så mye plass bak i bilen for å kunne registrere den på grønne skilt, tvilter på at en Golf Plus er innenfor disse reglene. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 En golf har nok ikke sjans å få grønne skilter. Selv landscruiser og xc90 må kutte litt i taket for å få inn statskassa. Den er 140x140x140cm om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 En golf har nok ikke sjans å få grønne skilter. Selv landscruiser og xc90 må kutte litt i taket for å få inn statskassa. Den er 140x140x140cm om jeg husker rett. lxbxh 140x90x105. Det er høydekravet som utelukker de aller fleste stasjonsvogner. Det er heller ikke umulig å omregistrere varebil til personbil igjen, men man må betale mye mer av avgiften man opprinnelig sparte. Tidligere var det en nedtrapping til avgiftsfritt etter 10 år, nå er den fristen endret til 30 år, samme tidsfrist som for avgiftsfri import av veteranbiler. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 En golf har nok ikke sjans å få grønne skilter. Selv landscruiser og xc90 må kutte litt i taket for å få inn statskassa. Den er 140x140x140cm om jeg husker rett. lxbxh 140x90x105. Det er høydekravet som utelukker de aller fleste stasjonsvogner. Det er heller ikke umulig å omregistrere varebil til personbil igjen, men man må betale mye mer av avgiften man opprinnelig sparte. Tidligere var det en nedtrapping til avgiftsfritt etter 10 år, nå er den fristen endret til 30 år, samme tidsfrist som for avgiftsfri import av veteranbiler. Der var de rette målene ja Det er ikke som før da man kunne se Porsche og slike biler på grønne skilt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Nå skal det sies at de Porschene (944 og 928 vel) var lettere ombygd for å få de godkjent som varebil.. (Bygd inn lasteplass bak og deretter montert på kapell (vanlig bakluke)) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Eneste kravet da var maks 3 seter? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Det var vel noen krav til lasteplass, det er også grunnen til at de gjorde om disse bilene slik at de fungerte som en pickup (helt til man monterte på "kapellet") Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 Da har jeg visst misforstått litt. Trodde det var billigere utgifter å betale med å ha grønne skilter på bilen sin. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Det er lavere engangsavgift ved registrering på grønne skilter, men bilen din har vel allerede hvite skilter så da er det ikke noe å tenke på. 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 En golf har nok ikke sjans å få grønne skilter. Selv landscruiser og xc90 må kutte litt i taket for å få inn statskassa. Den er 140x140x140cm om jeg husker rett. lxbxh 140x90x105. Det er høydekravet som utelukker de aller fleste stasjonsvogner. Det er heller ikke umulig å omregistrere varebil til personbil igjen, men man må betale mye mer av avgiften man opprinnelig sparte. Tidligere var det en nedtrapping til avgiftsfritt etter 10 år, nå er den fristen endret til 30 år, samme tidsfrist som for avgiftsfri import av veteranbiler. Der var de rette målene ja Det er ikke som før da man kunne se Porsche og slike biler på grønne skilt. For ikke altfor lenge siden så jeg en E34 Touring i området. De begynner å bli sjelden riktignok. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Kan jeg få grønn skilt på f.eks min bil Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 2005? Godt mulig det er dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling på disse reglene om grønne skilter og sånt. Hva i all verden skal du med grønne skilter? Det eneste grønne skilter betyr er jo at bilen er registrert som varebil.... Med de nye reglene, så får man jo heller ikke omregistrert varebiler til hvite skilter igjen. Det sagt, reglene tilsier at du skal ha så og så mye plass bak i bilen for å kunne registrere den på grønne skilt, tvilter på at en Golf Plus er innenfor disse reglene. Så når jeg setter inn seter på min bil med grønne skilter så beholder jeg grønne skilter, selv med 5 seter? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Kan jeg få grønn skilt på f.eks min bil Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 2005? Godt mulig det er dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling på disse reglene om grønne skilter og sånt. Hva i all verden skal du med grønne skilter? Det eneste grønne skilter betyr er jo at bilen er registrert som varebil.... Med de nye reglene, så får man jo heller ikke omregistrert varebiler til hvite skilter igjen. Det sagt, reglene tilsier at du skal ha så og så mye plass bak i bilen for å kunne registrere den på grønne skilt, tvilter på at en Golf Plus er innenfor disse reglene. Så når jeg setter inn seter på min bil med grønne skilter så beholder jeg grønne skilter, selv med 5 seter? Nei, da må du omregistrere bilen igjen, og betale avgiften som ble spart ved å registrere den som varebil. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Kan jeg få grønn skilt på f.eks min bil Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 2005? Godt mulig det er dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling på disse reglene om grønne skilter og sånt. Hva i all verden skal du med grønne skilter? Det eneste grønne skilter betyr er jo at bilen er registrert som varebil.... Med de nye reglene, så får man jo heller ikke omregistrert varebiler til hvite skilter igjen. Det sagt, reglene tilsier at du skal ha så og så mye plass bak i bilen for å kunne registrere den på grønne skilt, tvilter på at en Golf Plus er innenfor disse reglene. Så når jeg setter inn seter på min bil med grønne skilter så beholder jeg grønne skilter, selv med 5 seter? Nei, da må du omregistrere bilen igjen, og betale avgiften som ble spart ved å registrere den som varebil. Om ikke bilen er 10 år eller eldre. Da er det ikke noe avgift annet enn vanlig omregistreringsavgift. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Kan jeg få grønn skilt på f.eks min bil Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 2005? Godt mulig det er dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling på disse reglene om grønne skilter og sånt. Hva i all verden skal du med grønne skilter? Det eneste grønne skilter betyr er jo at bilen er registrert som varebil.... Med de nye reglene, så får man jo heller ikke omregistrert varebiler til hvite skilter igjen. Det sagt, reglene tilsier at du skal ha så og så mye plass bak i bilen for å kunne registrere den på grønne skilt, tvilter på at en Golf Plus er innenfor disse reglene. Så når jeg setter inn seter på min bil med grønne skilter så beholder jeg grønne skilter, selv med 5 seter? Nei, da må du omregistrere bilen igjen, og betale avgiften som ble spart ved å registrere den som varebil. Så, da får jeg jo omregistrert bilen til personbil... Kan jeg få grønn skilt på f.eks min bil Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 2005? Godt mulig det er dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling på disse reglene om grønne skilter og sånt. Hva i all verden skal du med grønne skilter? Det eneste grønne skilter betyr er jo at bilen er registrert som varebil.... Med de nye reglene, så får man jo heller ikke omregistrert varebiler til hvite skilter igjen. Det sagt, reglene tilsier at du skal ha så og så mye plass bak i bilen for å kunne registrere den på grønne skilt, tvilter på at en Golf Plus er innenfor disse reglene. Så når jeg setter inn seter på min bil med grønne skilter så beholder jeg grønne skilter, selv med 5 seter?Nei, da må du omregistrere bilen igjen, og betale avgiften som ble spart ved å registrere den som varebil. Om ikke bilen er 10 år eller eldre. Da er det ikke noe avgift annet enn vanlig omregistreringsavgift. Avgiftfritaket ble gjort om i Januar 2014 så biler registrert etterpå må betale 35% av bakseteavgiften (10 år) 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Så, da får jeg jo omregistrert bilen til personbil... (...) Avgiftfritaket ble gjort om i Januar 2014 så biler registrert etterpå må betale 35% av bakseteavgiften (10 år) Som allerede påpekt i innlegg #8, så stemmer det ikke at det er umulig å omregistrere -men det er blitt mye dyrere enn før. (gratis etter 10 år tidligere, ikke nå lenger...) Du må kjøpe nye, hvite, skilter, men beholder samme nummer. Det kreves riktignok at bilen er typegodkjent både i varebil og personbil-utgave; førstnevnte for å få den registrert på grønne skilt til å begynne med (dette kravet var muligens nytt i 2014), sistnevnte for å få godkjent bakseter. Alle biler som kan leveres både med to/tre seter(vare) eller fem seter (person) som nye er også typegodkjent som personbilutgave. Varebiler som kun leveres med to/tre seter fra fabrikk er kun typegodkjent som varebil, så der får du ikke satt inn flere seter (som da i tilfelle måtte vært uoriginale) og omregistrert. Endret 9. januar 2016 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå