Gå til innhold

Folkehøyskole?

Meg :)

Anbefalte innlegg

Hei. Er nokså bestemt på å ta friår neste år, og har egentlig mest lyst til å reise på jorda rundt reise. Det å tjene opp penger for så å reise og oppleve masse på kort tider, virker spennende. Samtidig er det stor usikkerhet med tanke på venner som vil det samme, og jeg vet dermed ikke om det blir noen å reise i lag med. Derfor vurderer jeg nå å gå på folkehøyskole innenforbi backpacking/reiseliv. 

Det jeg sliter med er at jeg kjenner få som har gått på folkehøyskole, og vet dermed ikke om det er enkelte skoler som er bedre enn andre. Det er jo såå mye å velge i, og jeg synes det er så mye som virker interessant. Hadde vært hyggelig med innspill og anbefalinger eller generelle tanker om de ulike folkehøyskolene, dersom noen selv har erfaringer f.eks.

I tillegg ser jeg at det skilles mellom frilynte og kristne skoler. Selv har jeg ingen religion, men har kristne venner, og har ingenting i mot noen religioner. Lurer på om skolene fokuserer mye på kristendom, og om jeg dermed burde velge frilynt? 

Svar mottas med stor takknemlighet! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk på en frilynt skole. Forskjellen mellom kristne og frilynte skoler er ikke så stor tror jeg. På kristne skoler blir det å være morgenandakt i stedet for en vanlig morgensamling slik det er ved frilynte skoler. Selv gikk jeg på Møre Folkehøgskule og den skolen kan jeg anbefale på det sterkeste. 

Finn et tema du interesserer deg for å velg skole ut i fra det. Eventuelt kan du jo også ta med i betraktningen hvor klassen din reiser på utenlandstur. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Det er som du sier et hav av folkehøgskoler å velge i! De fleste folkehøgskolene har ofte et rykte på seg at de har linjer som er spesielt gode. Selv gikk jeg på Reiseliv ved Risøya FHS ( ligger mellom Arendal og Tvedestand). Denne skolen og linjen er virkelig å anbefale! Risøya er en kristen skole. De fleste elevene som gikk i mitt kull var ikke kristne. Skolen bygger bare sine holdninger og verdier utifra kristendom. Det har egentlig veldig lite å si om skolen er frilynt eller kristen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...