Capitalist/Minimalist Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Noen spesielle selskaper, bransjer eller teknologier du tror kan bli lønnsomt gitt at migrasjonen fortsetter i stort tempo? Selv eier jeg Zenergy som lager små og sikre bomoduler av høy kvalitet. I framtiden vil folk bli fattigere her i skandi, men vi går aldri tilbake til å bo i falleferdige rønner. 20-30kvm, kan settes oppå hverandre, ved siden av hverandre, man kan ha dører i mellom osv. Koster 10.000kr kvm2, og er laget av magnesiumoxid som er antimugg og brannsikkert. Selskapet ble børsnotert for 20 dager siden og har etter det gått nesten 200%. Børsverdi ca 150mill. Potensiale? Uendelig..Antar å ha overskudd på ca 40 mill i 2016. Gang med PE 17 og du har 600 i markedsverdi og 70 kroner aksjen. Av andre aksjer så tenker jeg på biometri. Fingerscanning har jo gått bra i 2015 med fingerprintcards og idex og delvis next. Jeg har også noe penger der, samt i iris/retina-bransjen. Men sliter litt med å finne gode selskaper der. Noe jeg ikke har tenk på? Noen som vil være med å dele ideer og tanker og hva de tror vilbli lønnsomt i tiden som kommmer? Endret 6. januar 2016 av Capitalist/Minimalist 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Laks. MHG. Også er det greit å følge olje-selskapene. De som overlever nedturen vil sannsynligvis stige greit. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Finansteknologi og automatiseringstjenester er kanskje bransjer for fremtiden, men det er veldig risikofylt og vanskelig å finne de som vil gjøre det godt. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Mineralnæringen i Norge Lenke til kommentar
ebolo Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Gamblingselskaper og matpdrouksjon. For eksempel GIG og Marine Harvest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå