Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hvor gjelder reiseforsikringen ? Situasjon med leiebil.

spøkelset

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne se bort i fra leiebilen og tenke du bare gikk en tur og var så uheldig at du ble utsatt for lommetyveri eller noe annet.

Ja, de fleste helårs reiseforsikringer dekker sånne ting, også på korte reiser (trenger ikke være ferie) så lenge det ikke skjer a) hjemme eller b) på jobb, men når det gjelder det konkrete spørsmålet om leiebil, så har altså trådstarter en innskrenkning på denne, som kun gjelder på "feriereise".

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjente bare at vi kanskje kverulerte om irrelevante definisjoner litt her. Men TS får gi oss dommen etter å ha hørt med IF.

Da har jeg fått bekreftelse fra IF på at at dette dekkes i sin helhet.

Ble først mottatt av en danske som sa at dem ikke dekket det og var lite imøtekommende, negativ og vanskelig å forstå. Da jeg ba om en norsk kundeveileder, satte han meg motvillig over samtidig som han presiserte at jeg ville få samme svar der.

Etter å ha lagt fram hendelsesforløpet for sistnevnte, ble det bekreftet at forsikringen dekket dette og bekreftelse sendt skriftlig. Alt i alt fornøyd med IF som har vært veldig behjelpelige i denne kjedelige situasjonen :)

kanskje du burde revurdere måten du kjører på?

Kanskje du burde la være å kommentere ting du ikke har innsikt i? Bilen min var på verksted fordi noen hadde kjørt på meg. Dette er første gang jeg noen sinne har vært involvert i noe slikt :)

Lenke til kommentar

Vill det si de dekket egenandelen selv om du ikke var på ferie? 

Ja i det tilfelle jeg faktisk hadde leiebil. Definisjonen "ferie" blir gjort rede for i punkt 1 i forsikringsvilkårene. Det er definert som å være borte fra hjemstedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

kanskje du burde revurdere måten du kjører på?

Kanskje du burde la være å kommentere ting du ikke har innsikt i? Bilen min var på verksted fordi noen hadde kjørt på meg. Dette er første gang jeg noen sinne har vært involvert i noe slikt :)

Vel, jeg har noen hint å gå etter. Bil på verksted, krasjer leiebilen.... ikke bra.... "VTEC" avatar = representerer en ukultur med svært unge gutter som ikke har peiling på hva VTEC er men som tror det er bra og råkjører med forhjulsdrevne Hondaer.... ikke bra.... profilen jeg skaper meg er: Typisk ung sjåfør som liker bil og henger med hondafolk, råner, råkjører, krasjer.... derfor jeg spør om du ikke bør revurdere måten du kjører på.... 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...