AfterGlow Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Parrots nye dronemodell «DISCO» skiller seg fra røkla.Denne spesielle kameradronen flyr både raskt og lenge Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Teknisk sett bare et RC fly med kamera i front, ingen drone dette. 2 Lenke til kommentar
Meesh Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Kroppen er jo nesten en ripoff av skywalker x8, bare nedskalert litt... De vingene der kommer nok til å ramle av i lufta Lenke til kommentar
3irik Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Teknisk sett bare et RC fly med kamera i front, ingen drone dette. Dette er da ikke noe mindre drone enn et helikopter med fire rotorer? Før disse ble "allemannseie" regnet vi jo alle ubemannede fly som droner. Wikipedia setter likhetstegn mellom UAV og drone: https://en.wikipedia.org/wiki/Unmanned_aerial_vehicle 7 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Skiller seg ut? Ja dette er jo et fly mens de andre dronene er helikoptre. Noe av poenget med en kameradrone for min del er at man kan fly vertikalt, samt pivotere rundt et punkt og stå stille i lufta. Mister jo alle fordelene som dronehelikoptre har bare for å få høyere hastighet og lengre batteritid. Helikopterdroner er også mye lettere å fly. Ser egentlig ikke poenget med dette. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Et quadcopter med 45min flytid hadde kanskje vært værd å nevne, men et fly? nei.... kom igjen tek.no , send folka deres på skole eller noe.... dette er nettsøppel Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Teknisk sett bare et RC fly med kamera i front, ingen drone dette. Hvorfor er ikke dette en drone? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Man kan kalle hvilket som helst fjernstyrt flyvende gjenstand uten mannskap for en drone. Sett vinger og propell på en båt og det er en drone. En fjernstyrt rakett kan også være en drone. Likefullt har det blitt en de facto standard at når man snakker om kameradroner så er det snakk om fjernstyrte quadkoptere. Lenke til kommentar
ppk Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Mange dumme kommentarer fra folk med null innsikt i drone-teknologien og aerodynamikk. Parrot er faktisk inne på noe her for fremtidige droner, noe jeg har tenkt på tidligere men videreutviklet. Jeg jobber faktisk med et liknende prosjekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Skiller seg ut? Ja dette er jo et fly mens de andre dronene er helikoptre. Noe av poenget med en kameradrone for min del er at man kan fly vertikalt, samt pivotere rundt et punkt og stå stille i lufta. Mister jo alle fordelene som dronehelikoptre har bare for å få høyere hastighet og lengre batteritid. Helikopterdroner er også mye lettere å fly. Ser egentlig ikke poenget med dette.Så etter din mening er ikke dette her en drone?: Ref. begrepet droneangrep. Det er ikke å komme foruten at det er litt krangel om begrepet drone. Mange foretrekker faktisk heller å bruke begrepene multicopter eller UAV på det mange idag forbinner med drone. Men å si at dronebegrepet kun omhandler et radiostyrt helikopter med 4 eller mer rotorblader blir iallefall feil Det ville vært mer riktig av deg og si at dette her ikke et ubemannet Multikopter eller VTOL, noe mange feilaktig kun forbinner med drone. Endret 7. januar 2016 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Kamera på et modellfly er verken nytt eller "fremtidig", men kan sikkert tjene som et nisjeprodukt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Så etter din mening er ikke dette her en drone?: Ref. begrepet droneangrep. xlarge.jpg Det er ikke å komme foruten at det er litt krangel om begrepet drone. Mange foretrekker faktisk heller å bruke begrepene multicopter eller UAV på det mange idag forbinner med drone. Men å si at dronebegrepet kun omhandler et radiostyrt helikopter med 4 eller mer rotorblader blir iallefall feil Aldri påstått at det ikke kan kalles en drone. Les hva jeg skriver i senere innlegg: Man kan gjerne feste vinger eller helikopterpropell på en båt og kalle det for en drone. Endret 7. januar 2016 av Vice Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Teknisk sett bare et RC fly med kamera i front, ingen drone dette. Dette er da ikke noe mindre drone enn et helikopter med fire rotorer? Før disse ble "allemannseie" regnet vi jo alle ubemannede fly som droner. Wikipedia setter likhetstegn mellom UAV og drone: https://en.wikipedia.org/wiki/Unmanned_aerial_vehicle Forsjellen slik jeg ser det er om du kan se live video fra den.Kan du det er det en drone. Ja et quadcopter er en mer hendig kameraplatform men de håndholte militære dronene stort sett er fly siden de har lengere tid I lufta og er raskere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Aldri påstått at det ikke kan kalles en drone. Les hva jeg skriver i senere innlegg: Man kan gjerne feste vinger eller helikopterpropell på en båt og kalle det for en drone. Ja så det etterpå. Mulig jeg tok innlegget ditt litt for bastant og blandet det sammen med Ravusy sitt innlegg. Personlig bruker jeg uansett mer multikopter(quad/tri/quatro etc) , fpv, UAV etc:) Denne er uansett ikke noe mindre en drone enn et multikopter er bare fordi folk flest forbinder dronebegrepet kun med multikopter. Det blir som å si at kun fly er såkalte "luftfartøy" fordi en kun har hørt ordet "luftfartøy" i sammenheng med fly og går rundt og tror at fly heter luftfartøy. For så å gå rundt å si at folk tar feil når de kaller helikopter eller luftballong for luftfartøy. Endret 7. januar 2016 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Anbefaler å lese denne artikkelen om begreped drone før en kun refererer dronebegrepet til multikopter. http://www.wsj.com/articles/SB10001424127887324110404578625803736954968 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Teknisk sett bare et RC fly med kamera i front, ingen drone dette. Teknisk set er det en drone.... Det er ingenting som sier en drone skal ha fire propeller. Den kan til og med operere autonomt. Lenke til kommentar
DocD Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Sett bort i fra semantikken om dette er en drone eller ei, så er jeg meget skeptisk. Har hatt Parrot-produkter selv og WiFi løsningen vs radio fungerer utrolig dårlig og burde ikke fått lov å være i lufta. Løsningen med digital stabilisering av bilder og film er også underlegen alt annet på markedet med gimbals. Aner meg at dette blir nok et (dyrt) produkt fra Parrot i ingenmannsland mellom leketøy og verktøy. Lenke til kommentar
dansve100 Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Får de som har lyst til fotografere er kanskje drone helikoptre som kan stå stille i lufta ideelt men for å ha det morsomt er den fin å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg