Gå til innhold

Morrowind: CTD-problem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tja

chipset driver

grafikk kort driver

direct x oppdatering

bakgrunns programer som msn, flashfxp, gudene vite hva man har i bakgrunnen

mulig morrowind trenger en oppdatering.

sjekk disse først

gjerne også si hvilken windows utgave du kjører. osv

MR_t

Lenke til kommentar

Har faktisk samme problem. Ingen advarsel eller noe. Havner bare helt plutselig på desktopen, etter å ha spilt en stund. Det skjer ikke ofte, men en gang i blant. Jeg kjører på max grafikk, men jeg kan ikke skjønne at det skal være noe problem. Det går jo helt flytende, og maskina mi er ubermegabra...

Har også lagt merke til at dette aldri skjer når jeg befinner meg inne i byer eller bygninger, bare når jeg går rundt ute i ødemarka. Kan det ha noe med dette å gjøre?

Lenke til kommentar

Alle har dette problemet med Morrowind. Selv etter alle patchene har de ikke greid å kvitte seg med crash-to-desktop buggen. Så det er bare å quicksave oftere egentlig. Spilte meg gjennom både Morrowind og Tribunal, kræsja sikkert 1000 ganger til desktop, men spillet er så bra at man bare restarter og kjører videre fra siste savepoint uansett. Save ofte.

Og for all del..Ikke ALT-Tab mens du spiller. Da blir det hvertfall max ustabilt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Alle har dette problemet med Morrowind. Selv etter alle patchene har de ikke greid å kvitte seg med crash-to-desktop buggen. Så det er bare å quicksave oftere egentlig. Spilte meg gjennom både Morrowind og Tribunal, kræsja sikkert 1000 ganger til desktop, men spillet er så bra at man bare restarter og kjører videre fra siste savepoint uansett. Save ofte.

Og for all del..Ikke ALT-Tab mens du spiller. Da blir det hvertfall max ustabilt.

Enig! Det er ikke noe problem, bare et minimalt irritasjonsmoment. Så lenge spillet er så genialt gjør det ingenting... :yes:

Og til deg, Zlash: Dette er litt flaut, men....eh...åssen oppdaterer du chipset-driveren? Har minimal kompetanse når det gjelder hardware :shrug:

Lenke til kommentar

Og til deg, Zlash: Dette er litt flaut, men....eh...åssen oppdaterer du chipset-driveren? Har minimal kompetanse når det gjelder hardware  :shrug: Det er ikke så veldig vanskelig.

Hvis dette er en komplett pc som f.eks. Dell, Compaq, IBM osv, kan du gå på produsentens hjemmeside, og finne chipsett driveren der.

Du kan også bruke nettsiden til hovedkortets produsent for å finne chipsett driveren.

Det letteste er om du sender meg en PM om hva slags pc du har (F.eks. Dell inspirion 8300 eller Compaq Evo 310 )kan jeg godt finne det rette programvaren til deg. Eller du kan lage en ny topic i Hardware delen av forumet. Der kan jeg garantere at du får mye bedre hjelp.

Dette hører nemlig ikke hjemme i spill delen. :grine:

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

har du dell, hp, compaq, eller en annen masse fabrikat pc så kan du finne driveren på hjemmesidene til dem. eventuelt ringe supporten til dem da vil fu få hjelp av dem til å finne driveren.

eventuelt gjøre som fyren ovenfor sa, ved hovedkort navn så kan man finne ut hvilken type chipset driver det er. mest mulig så vil du finne driveren et sted på www.intel.com men da må du vite navnet på hovedkortet ellers så blir det ikke lett.

MR_T

Lenke til kommentar

Og til deg, Zlash: Dette er litt flaut, men....eh...åssen oppdaterer du chipset-driveren? Har minimal kompetanse når det gjelder hardware  :shrug: Det er ikke så veldig vanskelig.

Hvis dette er en komplett pc som f.eks. Dell, Compaq, IBM osv, kan du gå på produsentens hjemmeside, og finne chipsett driveren der.

Du kan også bruke nettsiden til hovedkortets produsent for å finne chipsett driveren.

Det letteste er om du sender meg en PM om hva slags pc du har (F.eks. Dell inspirion 8300 eller Compaq Evo 310 )kan jeg godt finne det rette programvaren til deg. Eller du kan lage en ny topic i Hardware delen av forumet. Der kan jeg garantere at du får mye bedre hjelp.

Har faktisk såpass peiling på harware at jeg har bygd maskina sjøl da :nice:

Sjekker hovedkortets nettside jeg. Blir det mer problemer PM-er jeg deg, Zlash...

Lenke til kommentar

Har faktisk såpass peiling på harware at jeg har bygd maskina sjøl da :nice:

Sjekker hovedkortets nettside jeg. Blir det mer problemer PM-er jeg deg, Zlash...

Oki *grin*

Syntes bare det var litt merkelig at du skulle ha bygd pc-en din selv men ikke klare å oppdatere chipsett drivere :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...