Patrick123 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Jeg leter etter en ny PC, da den jeg har nå begynner å fuske (mest sannsynlig skjermkort, eller noe sånt). Jeg spiller aldri noen spill annet enn Football Manager, og trenger ikke noen kraftpakke a'la gaming-PC, i allfall hva angår grafikk. Sålenge den er rask og kan behandle en del uten å gå i stå så er jeg fornøyd. Min nåværende PC er en ASUS S56C (Intel Core i7, 2GHz, 8GB RAM, 1TB+24G SSD). Jeg skulle gjerne beholdt den, men den er rundt 3-4 år gammel og må inn på reparasjon. Jeg vet ikke hva som er lurest: kan jeg få en tilsvarende, evt. bedre PC for ikke alt for mye, eller bør jeg bare få fikset den jeg har nå? Reparasjon vil jo uansett være billigere, men den blir jo ikke yngre av å få byttet skjermkort, eller noe i den duren. Edit: Ser nå at jeg kanskje burde uttrykt meg annerledes i tittelen. Det er altså en laptop det er snakk om Endret 6. januar 2016 av Patrick123 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) I den prisklassen kan det være like greit å kjøpe brukt. Vanskelig å finne nye deler som samlet koster under 5000, og Finn.no er ikke overpriset i 5000-segmentet. Endret 6. januar 2016 av Donkey Kong Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Du kan fint oppgradere den du har. CPUen din har det ikke travelt tenker jeg. Samme gjelder minne og lagring. Om du har en kyndig kompis eller bekjent, spør om de vil se litt på maskinen for noe betaling. Trenger du bare bytte skjermkort koster det akkurat så mye som du er villig til å bruke på det. Kan tilogmed være noen her fra forumet er villig til å se på maskinen om de bor i nærheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå