Franz Vrolijk Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Hei! For drøye 2 uker siden fikk jeg en smell under bilen som resulterte i at jeg måtte bytte bånnpanne på bilen. ALL oljen rant ut, men jeg stoppet motoren fort nok til at det ikke skal ha gjort noen skade (ifølge verkstedet). Jeg plukket opp bilen i dag fra verkstedet, og på vei hjem lot jeg merke til at bilen ikke drar i det hele tatt. Om jeg har gasspedalen halvveis inne eller om jeg gir bånn gass gjør ikke noen forskjell. På motorveien slet jeg med å holde fartsgrensen på 110km/t, spesielt i 6 gir. I 5 gir klarer jeg å akselerere opp i mot 120-30, men det skal være i nedoverbakke med god tid... Jeg fikk vite av han som tauet bilen min fra NAF at turboen kan ryke når slikt skjer, men verkstedet mente turboen var helt fin. Jeg skulle gjerne likt å vite hva som er feil, og jeg kan legge til at jeg er ikke 100% sikker på at det er turboen som er gåen, men mange ting tyder på det. Takk, mvh. Franz Vrolijk. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Turboen er som regel det første som ryker når man har smøreproblemer. De har allerede friskmeldt Turboen så inntil videre er den i orden. Det er en Passat og det kan være mye rart, kanskje en glipp hos mekanikeren også. Jeg hadde ringt verkstedet i morra tidlig og sagt at bilen går som ei bøtte møkk, ble den ikke prøvekjørt? Deretter dra tilbake å levere bilen for å få dommen. Du kommer til å bli prioritert fordi dette går foreløpig som en reklamasjon. Du får vite hva som er feil gratis. Det går mye fortere enn å spekulere i dagesvis på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå