Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg tenker sånn at var det beregnet å vente på at Clinton skulle gå av, og bli avløst av en mer sikker for dem, men mer usikker kanon på dekk for vår del. Jeg husker hvordan de reagerte der nede på de famøse uttalelsene hans, og inviterte dem ned med åpne armer og ord som: kom ned her så kan vi slakte dere og få fart på sakene Tviler på at Clinton og hans "haleheng" hadde latt seg manipulere inn i en religionskrig, men det får man aldri vite så klart. Jeg for min del fikk spontant vondt i mageregionen når jeg hørte ordbruken og tenkte; nei men for faen .. hva er det du sier og hvor dum går det an å bli ... Og så ble man bare enda mer skuffet over hvor enkelt vi som såkalt rettsstat/verdisamfunn lot oss piske på plass i toget ned til det optimale sinnssyke slaktehuset deres Og at russeren forsøkte å advare oss, nei det ble håndfritt ignorert, for her skulle "suksessen" fra den såkalte rettferdige Golfkrigen gjentas, liksom at det var noe å slå seg på brystet av. Bare jug og galskap, som vi etterpå ser oss nødt til å forsvare, selv om jeg tror de fleste kjenner at det lukter ugler i mosen av hele greia På tross av at jeg skrev en halv bok langt innlegg om hvorfor det er galskap at vi tar på oss skylda for 1500 år gamle doktriner som forfekter død over uskyldige, så fortsetter altså selvskadingen... Tydelig at vi trenger enda en runde til med godeste her jeg nå ettersom budskapet tydeligvis ikke rakk helt fram sist: "You see have far the termites have spread and how well they have Du og alle andre må gjerne gjøre akkurat hva dere vil, bare dere sørger for at det dere gjør faktisk bringer mer fred og ikke bringer enda mer bensin til det samme bålet. Og Vær grei å slutt tro at du sitter med selve løsningen og at eks. mine holdninger og kommunikasjon har noe annet mål enn det du har. Jeg har som sagt dårlig tro på å terpe på samme lest, når man erfarer at det bare medfører mer sinne og frutrasjon fra alle muslimer, ikke bare de mest ekstreme. Det virker nemlig som det er de som tjener mest på våre feilsteg så langt. Å sammenligne folk med insekter er lite klokt, forøvrig. Jeg er altså mer opptatt av de feil vi gjør, fordi jeg mener de er de enklest å få gjort noe med. Får vi fjernet de verst I så måte vil vi også få ett klarer helhetsbilde av problemstillingen, og da kan den klarheten også kommuniseres langt enklere til hele islam, og forhåpentligvis få dem til å ville endre noe som muligens er grunnleggende feil I filosofien og etterleves av religionen deres Lenke til kommentar
Finland Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg har allerede samlet folk til demonstrasjon mot denne boken. Det blir en fredelig demonstrasjon for å forsvare profetens ære og hindre krenkelse av profetens stolthet. Demonstrasjonen vil bli holdt etter utrykkelsen av karikaturene. SÅ LANGT HAR JEG KLART Å SAMLE 900 muslimske pakistanere 600 muslimske etniske nordmenn 50 muslimske etniske svensker TIL DEMONSTRASJONEN AV BOKEN. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 SÅ LANGT HAR JEG KLART Å SAMLE 900 muslimske pakistanere 600 muslimske etniske nordmenn 50 muslimske etniske svensker TIL DEMONSTRASJONEN AV BOKEN. Lykke til med å bevise hvor nedsnødde og intolerante dere er... Og hver glad at de aller fleste i norge ER tolerante, hvis ikke hadde det vært kjempe demostrasjoner og koran brenning hver eneste lørdag her i landet, akkurat like rabiate som muslimer som ikke tåler at noen tegner en person de ikke aner hvordan så ut... 2 Lenke til kommentar
Finland Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Lykke til med å bevise hvor nedsnødde og intolerante dere er... Og hver glad at de aller fleste i norge ER tolerante, hvis ikke hadde det vært kjempe demostrasjoner og koran brenning hver eneste lørdag her i landet, akkurat like rabiate som muslimer som ikke tåler at noen tegner en person de ikke aner hvordan så ut... Vi er ikke intolerante bare fordi vi forsvarer profeten. Det finnes en grense for toleranse og når denne grensen brytes så får det konsekvenser. Det er ingen som har uendelig toleranse og det finnes en grense for alle folkegrupper. Bare fordi dere gjør narr av buddhismen og kristedommen uten konsekvenser. Så betyr det ikke at dere kan gjøre det samme med oss Muslimer. Endret 11. januar 2016 av Finland Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Troll. På tide å bytte konto snart? Lenke til kommentar
Finland Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Troll. På tide å bytte konto snart? Jeg anbefaler deg å se på denne videoen. Lær mer om oss. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Vi er ikke intolerante bare fordi vi forsvarer profeten. Det finnes en grense for toleranse og når denne grensen brytes så får det konsekvenser. Det er ingen som har uendelig toleranse og det finnes en grense for alle folkegrupper. Bare fordi dere gjør narr av buddhismen og kristedommen uten konsekvenser. Så betyr det ikke at dere kan gjøre det samme med oss Muslimer. Alle har rett til å gjøre narr av den religionen man skulle ønske å gjøre narr av. Samtidig så har de som tilhører religionen det blir gjort narr av lov til å fortelle med ord at de ikke liker det. Dette er da egentlig ikke vanskeligere enn det. Problemet blir når noen idioter reagerer med vold som svar på ord. 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Jeg anbefaler deg å se på denne videoen. Lær mer om oss.Jeg anbefaler deg å skaffe deg ny konto igjen. Du har hatt din nåværende alt for lenge. Endret 11. januar 2016 av Abigor Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Vi er ikke intolerante bare fordi vi forsvarer profeten. Det finnes en grense for toleranse og når denne grensen brytes så får det konsekvenser. Det er ingen som har uendelig toleranse og det finnes en grense for alle folkegrupper. Bare fordi dere gjør narr av buddhismen og kristedommen uten konsekvenser. Så betyr det ikke at dere kan gjøre det samme med oss Muslimer. Tull er tull og islam, kristendom, budisme og alle andre gude fantasier ER tull så lenge det ikke finnes et eneste bevis for disse gudene... Islam er ikke noe unntak, det er en religion som er bredfull av latterlige påstander (som en profet på en flygende hest, delte måen i to og lignende latterlig... og det som ikke er så latterlig og som MÅ belyses, nemlig muslimers sinnsvake støtte til pedofile menn, bare fordi muhammed var pedofil og deres like sinnsvake syn på kvinenr... Bare det alene er verdt en gedigen opprenskning i og MÅ belyses, med alle midler, for å stoppe denne galskapen som muslimer bedriver og støtter helhjertet fordi de tror deres profet er det samme som det ultimate mennesket, noe han altså ikke er. Hvorfor hellige gjøre noe som er skadelig og sykt? Islam hellig gjør syke ting, skadelige ting, ting som ikke er bra for mennesker og hvorfor vil du forsvare dette? Har du så utrolig dårlig moralsk kompass at du faktisk ikke forstår at du fremmer noe sykelig og ondt? Det mest latterlige med islam er faktisk at muslimer tror en ignorant gjeter er th3 man, når han bare var en ignorant gjeter ute etter makt og fikk det... Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) Du og alle andre må gjerne gjøre akkurat hva dere vil, bare dere sørger for at det dere gjør faktisk bringer mer fred og ikke bringer enda mer bensin til det samme bålet. Og Vær grei å slutt tro at du sitter med selve løsningen og at eks. mine holdninger og kommunikasjon har noe annet mål enn det du har. Jeg har som sagt dårlig tro på å terpe på samme lest, når man erfarer at det bare medfører mer sinne og frutrasjon fra alle muslimer, ikke bare de mest ekstreme. Det virker nemlig som det er de som tjener mest på våre feilsteg så langt. Å sammenligne folk med insekter er lite klokt, forøvrig. Jeg er altså mer opptatt av de feil vi gjør, fordi jeg mener de er de enklest å få gjort noe med. Får vi fjernet de verst I så måte vil vi også få ett klarer helhetsbilde av problemstillingen, og da kan den klarheten også kommuniseres langt enklere til hele islam, og forhåpentligvis få dem til å ville endre noe som muligens er grunnleggende feil I filosofien og etterleves av religionen deres Dette må jeg si var en mye mer reflektert post i mine øyne, kudos for det. Klart at det er flere ting som spiller inn her og at tidligere vestlig politikk har gjort sitt for å øke spenning og polariseringen mellom våre kulturer. Men poenget som jeg sier meg enig i er at vi kan sitte og gremmes så mye vi vil over tidligere politiske feilsteg uten at dette vil hjelpe de undertrykkede i regionen ei heller oss selv med tanke på evnt framtidig religiøs terror. Spist er spist og vi sitter nå med Jihadistene i fanget og det som kanskje var en uvøren og unødvendig inngripen for 20 år siden, er høyst nødvendig slik tingenes tilstand er idag, dette uansett hendelsesforløpet til galskapen. Galt og galt blir liksom ikke riktig. Enig i at retorikken der kan virke i overkant frisk, men Hitchens spiller på skarpe strenger for å dels understreke poenget sitt og dels fordi han levde og åndet for debatten i seg selv. Han bruker slike vendinger både for å skape engasjement/temperatur rundt gitt tema og samtidig nettopp for å få praktisert denne ytringsfriheten som han satte over alt. Han og andre religionskritikere er også flinke til å gjøre oss oppmerksomme på at wahhabismen ikke ble skrevet eller ble begynt praktisert etter noen vestlig innblanding, men har levd i beste velgående i radikale sunni miljøer i år hundrer. Fokuset må ligge på dette, altså reformasjonen innad i Islam. Det blir kontra-produktivt å skylde på vestlig kultur når roten av problemet ligger i foreldede religiøse doktriner. Ting henger sammen og om muslimene selv skulle få bukt med dette vil selvfølgelig være det beste. Men det er vel ganske tydelig pr nå at moderate krefter blir motarbeidet såpass at de må støttes i denne prosessen, både økonomisk og militært, skal vi noen gang ha noe håp om å komme i mål om å skape en fredeligere verden hvor humanistiske verdier trumfer disse middelalderske skikker. Det er vel på tide at Renessansen tar seg en tur til midtøsten også nå og dette har vist seg at dessverre ikke går helt av seg selv. Endret 12. januar 2016 av Thoto79 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Vi har pressefrihet og ytringsfrihet i Norge... vel... i noen grad hvertfall.Hvis folk blir provoserte av det noen sier eller tegner, så er det deres problem. Det avslører simpelthen hvem de er og hva de står for. Folk som er imot vestlige verdier bør dessuten kastes ut av vesten om de ikke allerede er statsborgere. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Vi har pressefrihet og ytringsfrihet i Norge... vel... i noen grad hvertfall. Hvis folk blir provoserte av det noen sier eller tegner, så er det deres problem. Det avslører simpelthen hvem de er og hva de står for. Folk som er imot vestlige verdier bør dessuten kastes ut av vesten om de ikke allerede er statsborgere. Her får jeg inntrykk av at du er villig til å kaste "vestlige" verdier ut vinduet for å forsvare "vestlige" verdier. Jeg har vel misforstått...? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 "Hvis folk blir provoserte av det noen sier eller tegner, så er det deres problem. Det avslører simpelthen hvem de er og hva de står for. " "Jeg blir provosert av det noen sier, så disse noen bør kastes ut." Priceless. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Vesten har byttet brukbare verdier mot mer underholdende og festlige verdier, og de som ikke skjønner hvor moro festen vår er kan bare ha seg ut Så sprenger vi hue av folk fordi noen skjærer hue av folk, fordi vi synes det er litt sånn feil lissom Alle asylsøkere som kan gå på ski, spille fotball, eller er god nok en eller annen sport får automatisk statsborgerskap, og resten får midlertidig opphold hvis de er horer eller er glad I å drekke sprit. Kort sagt: alle festbremser kan ryk og reis! Vestlige verdier, my ass .. FETT SONGTEXT (Det eneste jeg vil er og ha det fett) Du er aldri for ung, du er aldri for gammel, vi vil alle det samme (Det eneste jeg vil er og ha det fett) Ja visst. (Og jeg syns det er lett) (Det eneste jeg vil er og ha det fett) (Og jeg syns det er lett) Eg vet eg lever live, som eg gjorde da eg var 20 som en neger Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) "Vi" sprenger hodet av folk fordi noen skjærer hodet av folk? Du er jo besatt på den såkalte "offerrollen" til en part her, men du ignorerer jo blankt alle de andre ofrene. Snakker du om "vesten" som dreper muslimer? Hvis du har sympati for døde muslimer så burde du se at de som dreper flest muslimer er de som truer med vold mot tegninger. Skal noen fortelle andre hva de ikke kan tegne? Du ytrer jo deg selv totalt uten omtanke for de som ikke ønsker at du skal ytre deg. Hvorfor viser ikke du den respekten du kritiserer andre for ikke å vise? Å tegne muhammed er tegn på toleranse. De eneste som ikke ønsker toleranse er de intolerante. Endret 12. januar 2016 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Når intensjon kun er ondskapsfull provokasjon, uten visjoner ut over det, så må man jo spørre hva hensikten er? Hvis det angivelig "er smart" å provosere på den måten "for å få folk på bedre tanker", -hvorfor henger man da ikke opp store Muhammed karikatur-bannere på utsiden av norske ambassader rundt omkring, på kjøretøyene til ISAF, eller fra slotts-balkongen og på Stortings-fasaden? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg hopper over folks eventuelle besettelser og presiserer at det er ikke muslimen som er ofrene hva angår uthuling og egne overgrep på vestlig verdisystem. Det er de vestlige som er ofre for eget grep. Antar at de moderate muslimene egentlig driter i vår barnslige besettelse rundt det å snakke mest mulig nedsettende om religiøse symboler, og at det kun er de ekstreme som lytter og har bruk for tøvpreiket Hva er nå egentlig "vestlige verdier"? Jeg for min del har problemer med å finne noe tilbake av verdi etter at krigen mot terror startet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Når intensjon kun er ondskapsfull provokasjon, uten visjoner ut over det, så må man jo spørre hva hensikten er? Hvor har du det fra at det er intensjonen? Hvis det angivelig "er smart" å provosere på den måten "for å få folk på bedre tanker", -hvorfor henger man da ikke opp store Muhammed karikatur-bannere på utsiden av norske ambassader rundt omkring, på kjøretøyene til ISAF, eller fra slotts-balkongen og på Stortings-fasaden? Bortsett fra det åpenbare aber: At noen ville sprengt ambassaden, slottet eller stortingsbygningen og folkene inne i den til himmels, så kan man spørre hvorfor det skal være statens oppgave å bestemme hva som er bedre tanker. Den kampen foregår i folks sinn, og statens oppgave er å sørge for at den foregår mest mulig uhindret. Geir Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Når intensjon kun er ondskapsfull provokasjon, uten visjoner ut over det, så må man jo spørre hva hensikten er? Hvis det angivelig "er smart" å provosere på den måten "for å få folk på bedre tanker", -hvorfor henger man da ikke opp store Muhammed karikatur-bannere på utsiden av norske ambassader rundt omkring, på kjøretøyene til ISAF, eller fra slotts-balkongen og på Stortings-fasaden? Intensjonen med tegningene er STYRT dithen at det var ondskapsfullt ja, men det var ikke intensjonen i det hele tatt. Intensjonen var å kritisere en religion som har mange latterlige aspekter og en latterlig "helt" som frontfigur. Hvis intensjonen mar ren provokasjon så BURDE ambasader hengt opp store muhammed tegninger ja og ISAF biler lignende tegninger, men det var ikke intensjonen. Og det er akkurat her den store feilen ligger. Venstresiden har klart, sammen med muslimer i offer rollen, å få kritikken mot islam, absolutt all kritikk, ikke bare tegninger, til å BLI en provokasjon og alle som måtte ytre seg i mot til å være nazister, minst!! Vi ser i dag fruktene av den misforståtte snillismen som venstresiden har tvunget på oss gjennom en årelang kampenje om å være PK i henhold til islam, der vi er i ferd med å tolerere alt som måtte komme av ukultur fra islam til et punkt der vi tolererer at vår egen kultur, vår egen frihet og våre egne verdier blir tråkket på og visket ut.. Vi blir til og med bedt om å gjøre offrene av ukulturen til syndebukkene i toleransens navn i steden for å imøtegå ukulturen fra islam... Allikevel sitter det folk å forsøker å kneble kritikken med at dette kun er provokasjon... Hvor lenge skal vi tie stille i møte med den ukulturen som helt klart finnes i islamsk tro og kultur? Skal vi bare snu oss og se en annen vei når vi ser jenter som blir voldtatt mens vi minner oss selv om at det sikkert var jentenes skyld, fordi de tok seg friheter de helt klart ikke har noen rett til, for gjør vi noe kommer garantert venstresiden og påstår at det kun er for å provosere... Jeg kan si deg såpass, at hvis det ikke skjer noe, hvis våre myndigheter og politiet mørkelegger og glatter over, så vil det smelle... Smertegrense hos folk flest er snart nådd og når myndighetene er mer opptatt av å se den andre veien og sette skylden på den norske og vestelige kulturen mens de forsøker å vri seg unna ansvaret de helt klart har til å rydde opp i denne ukulturen som muslimer åpenbart har ført med seg så føler vi at vi ikke kan stole på dem... og føler at vi må gjøre noe med det selv... Og det er vi IKKE tjent med, men det er hva hitlingen til venstresiden har ledet oss inn i, der enhver form for kritikk ble utledet til å være provokasjon... Det vi må gjøre er å ta tak i problemet, ikke fortsette å late som problemene ikke er der og at enhver kritikk vil gjøre ting verre enn de er... Vi bør kritisere islam for alt det er verdt for å få også muslimene til å innse at den ukulturen de tror på ikke er gangbar lenger og at de overhodet ikke er fritatt for kritikk!! Det vi har gjort så langt er å gi islam fri bane, lage overtroen deres spesiell og ikke-kritikkbar og hvor har det ledet oss egentlig? 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg for min del har problemer med å finne noe tilbake av verdi etter at krigen mot terror startet. At de vestlige verdier er uthulet og ødelegges innenfra betyr ikke at det blir mindre viktig å identifisere gode verdier. Om de er vestlige eller østlige er ikke det sentrale, men vi er på ville veier hvis vi sier at "Når våre egne verdier er så forvitrede, kan vi like godt likestille alle verdier." Jeg klarer utmerket godt å være prinsipiell og moralsk motstander av "krigen mot terror" og samtidig være mot at religiøst vrangsyn fra før vikingtiden skal ha noen som helst makt over mennesker idag. Og ja, du har rett. Det er ikke muslimer flest som lider under karikaturene. De lider derimot under kvinneundertrykking, mangel på ytrings- og religionsfrihet, terror og annet. Geir 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå