Spectre Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Taxes, Surcharges and Fees: Applicable shipping, taxes and duties will be added to and charged in your payment upon shipment of the unit. Står samme i min mail, men om jeg går inn på ordren på nettsiden så står det slik: You'll be charged when your order ships. Tax is included in order total. Shipping: €54.00 Customs: €0.00 Estimated Total: €753.00 Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Avventer til gen2. Mangler spill! Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Fikk ikke no mail jeg... men har screenshot av ordrebekreftelse hvor det står April 2016 så jeg får ta kontakt med de om noen uker når det roer seg Og for de som mener det ikke er verdt det og heller kjøper en dyr skjerm.... hvorfor det? Her kan du ha en virtuell vegg FULL av skjermer for prisen av èn grom 4K gaming skjerm... 1 Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 herre gud. bruker heller den summen til en skikkelig skjerm i stede. VR og 3D er totalt bortkastet. Ikke bland VR med 3D. Apples and oranges 2 Lenke til kommentar
P-okken Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Når man kan betale mangfoldige tusen for en latterlig iphone eller lignende så er det egentlig ikke så veldig mye det er snakk om når det er en banebrytende måte og spille på. Og det er altfor mange som klager og furter om hvor dårlig og lite vits det er osv som aldri har satt en oculus på hodet sitt.. Så det er mye selvmotsigelser og bedreviteri ute og går. 7 Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Avventer til gen2. Mangler spill! Har du sett alle spillene som allerede støtter OR? F.eks. Assetto Corsa med Oculus og ratt+pedaler, kommer ikke stort nærmere ekte racing enn det. (sleng med en motion SIM man kan bygge selv hvis man er litt handy så har man den komplette racing/flight simulator, simulatoren min har kostet meg ca. 4 tusen kr og 15-20 timer byggetid) WIP (Work in progress) bilde , men man skjønner konseptet 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Jeg så lista, og synes den var ganske skral, faktisk ingenting jeg spiller på den lista jeg så (om den er riktig, var fra en reddit-tråd) AtW Lenke til kommentar
blind&gal sløvhjerne Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 "Oculus VR kan videre opplyse om at forventet leveringstidspunkt er april i år" feil feil. Oculus la ut brillene til forhåndsalg og sa forventet leveranse var mars måned. Etter at mars ble utsolgt i løpet av få minutter forandret de det til forventet leveranse i april, når det ikke var flere Rift som kunne forventes levert i april, forandret de det til forventet leveranse i mai... snart blir det juni osv..Produksjonen av Rift per måned er tydeligvis begrenset. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 "Oculus VR kan videre opplyse om at forventet leveringstidspunkt er april i år" feil feil. Oculus la ut brillene til forhåndsalg og sa forventet leveranse var mars måned. Etter at mars ble utsolgt i løpet av få minutter forandret de det til forventet leveranse i april, når det ikke var flere Rift som kunne forventes levert i april, forandret de det til forventet leveranse i mai... snart blir det juni osv..Produksjonen av Rift per måned er tydeligvis begrenset. Begrenset som det meste annet heftig hardware. 1 Lenke til kommentar
kattenmusen10000 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Dette står det på min bestilling. Det betyr at momsen kommer i tillegg. Da er du med dagens kurs oppe i over 9000kr for disse brillene. De første kostet meg 350 dollar, altså ca 2500 kroner eller hva det var den gang. **************************** Items: Oculus Rift (€699.00 ) x 1 = €699.00 Taxes, Surcharges and Fees: Applicable shipping, taxes and duties will be added to and charged in your payment upon shipment of the unit. Order Total: €753.00 Lenke til kommentar
blind&gal sløvhjerne Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 fra hestens munn “VR will become something everyone wants before it becomes something everyone can afford.” "All the international prices are essentially the converted US price+required taxes, customs fees, etc." "I can’t talk about numbers, but we sold through in ten minutes what I thought we were going to sell through in a few hours" Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Dette står det på min bestilling. Det betyr at momsen kommer i tillegg. Da er du med dagens kurs oppe i over 9000kr for disse brillene. De første kostet meg 350 dollar, altså ca 2500 kroner eller hva det var den gang. **************************** Items: Oculus Rift (€699.00 ) x 1 = €699.00 Taxes, Surcharges and Fees: Applicable shipping, taxes and duties will be added to and charged in your payment upon shipment of the unit. Order Total: €753.00 Det står det i bekreftelsen jeg fikk på epost også. Men både når jeg bestilte, og om du trykker på ordrenr. i mailen, så får du opp "Order Status". Og der står det: You'll be charged when your order ships. Tax is included in order total. Shipping: €54.00 Customs: €0.00 Estimated Total: €753.00 Så i følge teksten så er momsen(og frakten) med i prisen. 1 Lenke til kommentar
blind&gal sløvhjerne Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 en undersøkelse av ordrenummerene er publisert på reddit, kort fortalt: ordrenummerene består av 14 siffer, med utgangspunkt i de syv siste sifferene bllr leveransene noe sånt: ordrenummer med 7 siste siffer lavere enn 2800000 leveres i mars, ordrenummer med 7 siste siffer mellom 2800000 og 3100000 leveres i april, og ordrenummer med 7 siste siffer høyere enn dette leveres i mai. Ser ut til å stemme, mitt ordrenr har disse 7 sifrene sist 35480xx (siste to sifferene holder jeg for meg selv ) og leveranse i mai... Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 For dyrt - står over. Og så ser det ut til at jeg kan ha det gøy med DK2 en god stund til da de sier mai, som sikkert betyr juni/juli/august. Lenke til kommentar
Choppa Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Taxes, Surcharges and Fees: Applicable shipping, taxes and duties will be added to and charged in your payment upon shipment of the unit. Står samme i min mail, men om jeg går inn på ordren på nettsiden så står det slik: You'll be charged when your order ships. Tax is included in order total. Shipping: €54.00 Customs: €0.00 Estimated Total: €753.00 Med dagens kurs blir prisen altså 8951 kr! Tror spådommen om at Oculus Rift blir allemannseie i 2016 må revurderes. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Taxes, Surcharges and Fees: Applicable shipping, taxes and duties will be added to and charged in your payment upon shipment of the unit. Står samme i min mail, men om jeg går inn på ordren på nettsiden så står det slik: You'll be charged when your order ships. Tax is included in order total. Shipping: €54.00 Customs: €0.00 Estimated Total: €753.00 Med dagens kurs blir prisen altså 8951 kr! Tror spådommen om at Oculus Rift blir allemannseie i 2016 må revurderes. Nå er riktignok Euro ekstremt dyrt om dagen, men ikke dyrere enn at det bli ca 7250, ikke ca 9000. AtW 1 Lenke til kommentar
Choppa Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Taxes, Surcharges and Fees: Applicable shipping, taxes and duties will be added to and charged in your payment upon shipment of the unit. Står samme i min mail, men om jeg går inn på ordren på nettsiden så står det slik: You'll be charged when your order ships. Tax is included in order total. Shipping: €54.00 Customs: €0.00 Estimated Total: €753.00 Med dagens kurs blir prisen altså 8951 kr! Tror spådommen om at Oculus Rift blir allemannseie i 2016 må revurderes. Nå er riktignok Euro ekstremt dyrt om dagen, men ikke dyrere enn at det bli ca 7250, ikke ca 9000. AtW Man betaler vel ikke norske skattekroner inn på konto til Oculus-gjenger tipper jeg. Da blir det 25% moms på varen+frakt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Det står jo i innlegget du siterte at moms er inkludert. AtW 3 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg ser ikke store problemer med prisen, så lenge den står i samsvar med kvaliteten. Det er tross alt snakk om et nisjeprodukt. Jeg synest godt de kunne laget en ennå dyrere og bedre modell, 10-12k for en del høyere oppløsning hadde jeg ikke sett noen problemer med. Jeg kommer nok til å vente et par generasjoner før jeg kjøper ett eksemplar, helst til oppløsningen er høy nok til å matche 1440p i pikseltetthet i skarpdelen av synsfeltet. Om noen år skal jeg nok bygge meg en liten cockpit som den skal brukes i... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg