Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Minst karakter å ha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at du bør ligge rundt en firer. Men det kommer egentlig helt an på deg som person. At man ender opp med en "dårlig" karakter i et fag kan ha flere årsaker. Noen jobber rett og slett for lite, og vil dermed ha vanskeligheter med å klare tyngre realfag som til dels bygger på tidligere fag. Andre mangler rett og slett forståelsen for faget, og bør derfor unngå realfag. Hva som gjelder deg vet du selv best. 

En karakter i seg selv er ganske intetsigende. En studiekompis av meg jobbet lite på videregående og endte opp med en toer eller treer i R2. Nå jobber han 40 timer/uken og oppnår A i snitt på et meget tungt realfaglig studium. 

Lenke til kommentar

Dersom du sliter med å holde en 3 i 1T ville jeg ikke anbefalt R1 og F1, ettersom da tror jeg at faren blir stor at du kan stryke i R1 og F1. Når det er sagt så er det mye man kan få til med nok motivasjon og interesse. 
Jeg personlig ville sagt minst 4 i T-matte ettersom jeg tror faren blir stor for at man kan stryke i R1 og F1 med karakter 2 og 3 i T1. 

Endret av Snapfat
Lenke til kommentar

Dersom du sliter med å holde en 3 i 1T ville jeg ikke anbefalt R1 og F1, ettersom da tror jeg at faren blir stor at du kan stryke i R1 og F1. Når det er sagt så er det mye man kan få til med nok motivasjon og interesse.

Jeg personlig ville sagt minst 4 i T-matte ettersom jeg tror faren blir stor for at man kan stryke i R1 og F1 med karakter 2 og 3 i T1.

[/quote

Du anbefaler at 3 være minst snitt

Lenke til kommentar

[/quote

Jeg vil anbefale deg å ha minst 4 i matematikk og naturfag for å gå realfagsretningen. Dette er fordi realfagene bygger på naturfag og matematikk.

Endret av Herr.Nerd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[/quote

Jeg vil anbefale deg å ha minst 4 i matematikk og naturfag før gå realfagsretningen. Dette er fordi realfagene bygger på naturfag og matematikk.

Jeg ligger naturfagen 5 i snitt til nå men matematikken suger jeg litt da og ligger på 3 men jeg tror/ håper å bytte giren for få bedre

Lenke til kommentar
Jeg ligger naturfagen 5 i snitt til nå men matematikken suger jeg litt da og ligger på 3 men jeg tror/ håper å bytte giren for få bedre

Får du 3 pga. du er lat, så kan du ta realfag. Dersom du har prøvd så godt du kan og fremdels får 3, så vil jeg ikke anbefale deg å ta realfag - nettopp fordi da sliter du med forståelsen. Latskapen skal det gjøres noe med, men forståelsen er det vanskeligere å gjøre noe med.

Hvor du er, vet du selv.

Endret av Herr.Nerd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...